Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybilsgaranti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybilsgaranti

    Vet ngn hur det var med nybilsgarantin på Punto som såldes 2001? Läst att det bara är 1 år, stämmer det?
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

  • #2
    Min Punto 60 -01 har 3 års nybilsgaranti. Den har jag redan utnyttjat eftersom vindrutetorkarna började hacka lite. Fixades utan kostnad.
    Stilo & GSXR1000 Race

    Comment


    • #3
      3 år.

      Vad jag vet så har det varit 3 år väldigt länge...
      Har haft ett flertal olika fiatar under hela 90-talet och alla har haft 3 års garanti.

      Även f.n och efter 2000 är det ju 3 år så det ska inte vara några problem.

      Mvh Örjan.

      Comment


      • #4
        Jag har en 80ELX -0110 som jag ska klämma åt på garantin nu. 2 inbrott på 1 månad så nu är den på verkstaden. Mina vindrutetorkare "knakar" i reläet samt att de börjat hacka. När jag säger detta så är det plötsligt hur lång tid som helst i kö för att få tid??!
        Ska serva den också, 2000.- kostar en 2:a service. Då har jag i och för sig inte gjort 1:a servicen där enbart olja byts. Bilen har bara rullat 800 mil så jag har inte ansett det nödvändigt. Vad betalar ni för era servicar?
        Original när det är som snyggast

        Comment


        • #5
          Originally posted by JD78
          Vad betalar ni för era servicar?
          Ja har inte servat min Stilo än men första servicen skulle ligga på ca 2000kr om ja inte minns fel... har kommit över 1000mil i helgen... 1000mil till så ska den in
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Punto ska servas efter var 1500:e mil eller 1 år, vilket nu som inträffar först "citat från serviceboken".
            1:a servicen är enbart olja enligt verkstaden. Hur i hela fridens namn kan de ta ut nästan 2000.- för ett oljebyte? Om jag lämnar bilen till en annan verkstad, exemelvis Saab. Gäller då garantierna också? Måste det vara Fiat verkstad?
            Original när det är som snyggast

            Comment


            • #7
              Originally posted by JD78
              Punto ska servas efter var 1500:e mil eller 1 år, vilket nu som inträffar först "citat från serviceboken".
              1:a servicen är enbart olja enligt verkstaden. Hur i hela fridens namn kan de ta ut nästan 2000.- för ett oljebyte? Om jag lämnar bilen till en annan verkstad, exemelvis Saab. Gäller då garantierna också? Måste det vara Fiat verkstad?
              Visst kan du lämna in den till Saab lr Volvo men du får ingen stämpel i serviceboken... annars gör du det själv o sparar kvittot på allt o skriver datum och antal mil så kan de oxå funka...
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Jo men då gäller väl inte nybilsgarantin? Eller?
                Original när det är som snyggast

                Comment


                • #9
                  Jag betalade nyligen 970:- för min första service på Punton.
                  (Olja, oljefilter, spolarvätska samt uppsmörjning av bromsoken)

                  Detta var på en auktoriserad verkstad inkl stämpel i boken. Ganska humant pris tycker jag.

                  Servar du själv kan du inte räkna med att garantin gäller på de delar som kan kopplas samman med ditt utförda arbete. Om däremot ryggstödet på förarstolen går av (bara ett exempel :-) så kan de knappast påstå att det inte täcks av nybilsgarantin pga att du bytt olja själv.
                  Stilo & GSXR1000 Race

                  Comment

                  Working...
                  X