Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pär Cedergren...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pär Cedergren...

    Tja !!! Har saknat ett samtal + lite videofilm....hoppas att vi kan ha kontakt via forumet........eller har du icq nr du vill dela med dig??
    Hoppas att du har bilen kvar...trots att den blev frånåkt på strippen. 14.42 på 402m, 9.37 på 201m...Hehe !
    MVH TOGGE !!!!!!!
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    Tjenare!
    Kul att höra av dig(tappat bort ditt telnr). Ja det känns lite retligt att bli från åkt, håller som bäst på att leta fel på trimmet. Verkar som det är problem med luft tillförslen/turbo trycket.
    Har du gjort något med din kärra?

    /Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

    Comment


    • #3
      Nya grejer på G

      Tjenare, jo lite grejer på G har jag.
      Jag ska byta till större turbo, frontmontera större intercooler, bygga 3" avgas system, sätta dit större spridare och sedan när jag får råd åka till trendab och mappa in allt !!!!!!! Dom höll på med en fiat nu när jag ringde häromdagen. Han hade gjort liknande saker som jag har planerat med min. Fast dom fick avbryta justeringen då kopplingen började at slira på den. Dom trodde att den skulle hamna runt 280+ i hk !!!!
      Sååå. om jag väl får råd att åka dit då ska jag återigen utmana dig !!!!!
      har du fått ngn ordning på din bil?? Laddtrycket på 3:an!?? Hur gick det på superstage?? Spann det mycket när han körde och fick du ngn positiv kommentar?
      mvh Togge !
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Togge!

        Vad har du för Coupé?
        Sitter det 17" Novitec fälgar på, så tror jag att jag vet vilken bil det är, har provkört den våren 00 hos en skum bilhandlare "Rickard Rydells Halvbror".

        /Pininfarina
        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

        Comment


        • #5
          Re: Togge!

          Originally posted by Pininfarina
          Vad har du för Coupé?
          Sitter det 17" Novitec fälgar på, så tror jag att jag vet vilken bil det är, har provkört den våren 00 hos en skum bilhandlare "Rickard Rydells Halvbror".

          /Pininfarina
          Hallå !! Nej det är inte den bilen !!!!!!
          Nu sitter det 18" fälgar på och innan dess har det bara suttit originalfälgar, Bilen är ljusblåmettalic-97a, Den går i Örebro för tillfället och har innan dess gått som pendlingsbil mellan Ö-o och Sthlm. Har du varit just där såå.....
          Men den har inte varit hos ngns brorsa mig veteligen !!!
          Jag hoppas att jag kan sätta ut lite info och kanske ett kort lite senare... mvh Togge !
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            Har du sett den jag menar?

            Undrar om du sett den om du bor i Örebro?
            Svartmetallic, 16 V Turbo, J-ligt många små parkeringsbulor efter båda sidor, liten vinge på bagageluckan och snygga 17" Novitec fälgar.
            Jag och polarn var och provkörde den i Örebro våren -00 men det var ingen höjdare, slut koppling och allmänt vanvårdad!, men den var inte särskillt dyr heller.

            /PININFARINA
            Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

            Comment


            • #7
              Re: Har du sett den jag menar?

              Nej ! Jag har inte sett den . Kanske lika bra det när du beskriver den som du gör . Verkar vara ett fall av vanvård ! Har bara sett en gul std coupe som ett par runt 60 äger. Sedan även en annan som inte var för snygg. Senaste budet , till min besvikelse dök det upp en med samma färg som min med tyska plåtar förra veckan..... Det är tur att man ska ändra om den lite !
              Det är trist om det bara finns två bilar i stan som ser ut så och den andra gör ngt dumt i trafiken och jag åker på det !
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • #8
                Tror jag är den enda!

                Här i Dalarna är jag den enda som jag vet som åker Coupé 20 V TuRbO (LE). Här uppe är det tyvärr allt för många som älskar att leva upp till pappas Volvo, Saab, Audi, Vw och BMW drömmar.
                Jag är en stolt Coupé ägare som får snea blickar ifrån dessa trökiga Svensson bils ägare vid bensinstationer eller rödljus, då folk tror man åker en bil för en halv mille, kan inte undgå att nämna att det är ganska kul, de fattar inte vad de kunde ha lagt pengarna på istället för en Volvo S40 T4 och hur personlig är den!!!?.
                Eller så vågar de inte, för alla på jobbet åker Volvo o Saab.
                Föresten vilken krog jobbar du på, den enda jag varit på i Örebro är Harrys inte allt för kul.
                Du kanske oxå dyker upp på nästa träff 1 maj?

                MVH Pininfarina

                Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                Comment


                • #9
                  Re: Tror jag är den enda!

                  Jag jobbar på ett ställe som heter Frimurarlogen.....för tillfället det bästa utestället i mina och många andras ögon. Här är det förvisso oxå otroligt mycket bmw som tror att det är världens bästa och snabbaste bil.....!!!
                  Men vi vet bättre !!!!!!!!! Har själv alltid gått min egen väg. När mina polare skaffade bil så blev det volvo 740, själv så köpte jag en pontiac fiero. Man gör sina val.
                  Och måste erkänna att fiaten är den trevligaste bilen som varit i min ägo (20v turbo), fast min omega 3000 som jag byggde kompressor på var inte helt tråkig heller......aaaahh,om jag kunde få det draget mellan 100-160km/h i fiaten oxå !!
                  Vad det gäller 1:a Maj så får jag väl ta reda på vad det är som gäller, men visst vore det trevligt att åka på träff! Ska försöka att hinna med så mycket som möjligt i sommar på den fronten. Har du gjort ngt med din bil ???
                  Togge !
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #10
                    ---pininfarina---
                    Tror jag är den enda!
                    Här i Dalarna är jag den enda som jag vet som åker Coupé 20 V TuRbO (LE).
                    ---
                    har bara stött på en coupe i blge en enda gång, trots att jag bodde där i ett halvår, och har jobbat där i 1,5 år.. måste ha varit du, då

                    ang volvo och audi förare, jag pendlar ca 12 mil om dan, och har upptäckt att folk som har kombimodeller av volvo v70 med gamla 855-karossen, Audi A4, och även passat 1.8 T måste fått sina körkort på köpet, eller kanske hittat det i någon inplastad bilaga av "sköna hem"..stirrigare förare går inte att hitta! dessutom kör de ofta med dimljusen på..och det der ju tufft ut, eller nåt..

                    Det är skumt, för med de som har A3, A6, eller nya volvo v70 har iaf inte jag märkt samma sak..
                    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                    http://fiatpanda.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Halloj!

                      Togge!

                      Jag har inte gjort något speciellt med bilen förutom: Supersprint ifrån katten o bakåt, Luftfilter (ej monterat är lite nojig att märket Jamex suger in för mycke skit!), Einbach sänkning, har planer att efter besiktningen i Juni byta ut katten mot ett "rakt rör". Annars tycker jag att klippet är klart godkännt i bilen original men det enda jag saknar är lite fetare ljud ur Turbo 5:an. Sen sitter det 18" 225/35 men det gör den ju inte kvickare utan lite slöare i starten, men det ser bra ut.

                      /HG


                      Jeper!

                      Var den svart så var det garanterat min.
                      Måste hålla med dig om det där med dimlysena, det beror nog på att de nyare modellerna av V70 ägs av pensionärer eller att "pappa" inte hunnit prova alla inställningar på sin nya svensson kärra med det kommer nog, efter att sonen provat bilen och höjt ballhetsfaktorn 0,1-0,7% och inställningarna hänger kvar efter att sonen har testat bilen med dimljus.

                      /HG
                      Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Halloj!

                        Originally posted by Pininfarina
                        Jeper!

                        Var den svart så var det garanterat min.
                        Måste hålla med dig om det där med dimlysena, det beror nog på att de nyare modellerna av V70 ägs av pensionärer eller att "pappa" inte hunnit prova alla inställningar på sin nya svensson kärra med det kommer nog, efter att sonen provat bilen och höjt ballhetsfaktorn 0,1-0,7% och inställningarna hänger kvar efter att sonen har testat bilen med dimljus.

                        /HG
                        Om man höjer 0 i ballhet med ballhetsfaktorn 0,1-0,7% så blir det som sagt....... 0
                        Är V70'n vit så ligger den på minus och då sänker faktorn.
                        //Martin
                        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                        Åker - Cheva Transsport -01
                        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                        Comment


                        • #13
                          MARTIN!!!

                          HELT SANT!

                          /HG
                          Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                          Comment

                          Working...
                          X