Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimmat coupen ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trimmat coupen ???

    Är det ngn som har gjort ngt kul med coupen som är värt att skriva en rad om ???
    I sådant fall gör det då jag är nyfiken på ved de olika ingrepp man kan göra ger för resultat. Allt från utbytt avlastningsventil ------chiptrim, utbytt turbo o.s.v !!!
    Mvh Togge....en med planer..........!
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    Är själv sugen på en större Intercooler(front monterad), trodde att du kanske hade något tipps själv.

    "Hör av dig med din adress så skickar jag filmen till dig".

    /Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

    Comment


    • #3
      Jan som hade sin Coupé i Bilsport har sin bil inne för att göra något rätt stort jobb.
      Har mailat lite med honom, ska höra vad det är och vilken firma han använder. Kan ju va bra att ha en firma som vet vad en FIAT Coupé är för något.
      //Martin
      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
      Åker - Cheva Transsport -01
      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

      Comment


      • #4
        Originally posted by Martin
        Jan som hade sin Coupé i Bilsport har sin bil inne för att göra något rätt stort jobb.
        Har mailat lite med honom, ska höra vad det är och vilken firma han använder. Kan ju va bra att ha en firma som vet vad en FIAT Coupé är för något.
        Hallå!!! Det är nog på Trendab han har lämnat in sin.....pratade med dem förra veckan och den hade precis varit på mappning men blev hemskickad för att byta koppling då den hade börjat att slira !!!!!
        De trodde på 280+ hk när det skulle vara klart !
        Jag har själv liknande planer och ringde dem p.g.a att jag ville höra vad de tog för att mappa in min bil med tilltänkta framtidsplaner. Billigt var det ju inte , men vad ska man begära om man vill ha det på topp !!!!!
        Mvh Togge !
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pär C
          Är själv sugen på en större Intercooler(front monterad), trodde att du kanske hade något tipps själv.

          "Hör av dig med din adress så skickar jag filmen till dig".

          /Pär
          Joo...Har kollat lite huruvida det får plats med en större Olle !!!!! Kom fram till att jag ska försöka att hitta en beg.front, kanske krockad. Som man kan kapa lite i och plasta lite på !
          Det var nämligen TRÅNGT för att montera en vettig Olle. Så antingen får man hitta en som passar, kanske ta bort frigoliten som är i kofångaren just framför kylaren. Då kan man få plats med en lite större !!!
          Själv har jag en Olle ligger och skräpar, men den får inte plats mellan styrplasten som vinklar in luften till kylaren. Men tar man bort den och vinklar Ollen lite kanske det får plats.........vill ju inte peta för mycket i den heller !!!
          Men det bästa är nog att ha en annan front och helt enkelt "göra" plats för den och sedan plasta ihop den snyggt. Får se vad framtiden säger.......
          Mvh Togge !
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            Pär...glömde detta......
            Togge andersson
            Varggropsv.2B, Gårdshuset
            702 30 Örebro
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • #7
              Låter intressant!
              Har fått tel nr till en som har monterat större Turbo+IC på sin Coupé. Skall ringa och fråga vad han har använt för något.

              /Pär

              "Filmen är på G"
              Coupé 20VT -LE -99
              Maserati Merak -73

              Comment


              • #8
                hmmm

                med risk för att låta lite bakom men vilken film e d som är på G?
                före detta coupe trimmare
                pimpig cadilacc deville
                Sv1000s C-Ö

                Comment


                • #9
                  Re: hmmm

                  Originally posted by mojo
                  med risk för att låta lite bakom men vilken film e d som är på G?
                  Nej då.....Har man en fiat blir man aldrig lite bakom ! Kanske bara lite "nyfiken" !!!!!!!
                  Filmen är bl.a på när pär och jag var på strippen på Mantorp i sommras...........
                  Togge !!
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pär C
                    Låter intressant!
                    Har fått tel nr till en som har monterat större Turbo+IC på sin Coupé. Skall ringa och fråga vad han har använt för något.

                    /Pär

                    "Filmen är på G"
                    DÅ måste du ta reda på om det var ngn märkbar skillnad !! Det måste bli det då jag inte kan förstå att kylningen som sitter framför däcket ska kunna ta emot nog med luft för att va effektivt nog !
                    Fast det var en fin Olle som satt standard trots allt.......Bredare element än jag räknat med !
                    Nicke nyfiken i en strut !!!!!
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment

                    Working...
                    X