Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dumpventil till Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dumpventil till Coupe

    Tjena folket.

    Har lite planer på en ny dumpventil!!
    Har en Coupe 20Vt.
    Har ni några förslag?

    Vill ju har mer pssshh. =)


    http://www.forgemotorsport.co.uk/pro...roduct=FMDV006 skulle suttit fint? finns det någon svensk återförsäljare ?
    Attached Files
    Coupe 20VT

  • #2
    tja...ska oxå snart skaffa ny dump, vad jag hört så e dv006 den bästa till cuppen med 20vt. Ska köpa en sån iaf.

    www.motornord.se

    säljer såna iaf..kolla där..

    /ante

    Comment


    • #3
      jag har en dv006, den funkar bra, men tro inte att du kommer få högre ljud än med orginaldumpen
      /Peter

      Comment


      • #4
        Originally posted by Chorus
        jag har en dv006, den funkar bra, men tro inte att du kommer få högre ljud än med orginaldumpen
        ajdå...lite ljud vill man ju ha..nån skilland annars mellan org dumpen o dv006 ??

        Comment


        • #5
          Men det är ju bara att kasta bort den tråkiga original luftboxen och sätta dit ett öppet luftfilter. Sedan blir det "psssssssssyyyyyyyy" ljud som tusan även med original dumpen.. :-)
          På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
          http://www.garaget.org/?car=63213

          Comment


          • #6
            orginaldumpen brukar låta väldigt konstigt ibland, eftersom den inte klarar trycket.

            om du nite byter luftfilter kommer du inte höra något alls
            /Peter

            Comment


            • #7
              ok låter fint.

              Jag har redan ett K&N 57i luftfilter.
              Men dumpen låter ju konstigt ibland som om det blir för högt tryck eller nått när man drar på lite =).

              Kanske lika bra att byta?
              Coupe 20VT

              Comment


              • #8
                om den läcker så hör man ett brummande ljud när man inte gasar fullt, vid ungefär 2000-3000 rpm
                /Peter

                Comment


                • #9
                  Lite onödig info om originaldumpen.... Jag laddar över 1,4bar med den och ännu hänger den med bättre än förväntat! ;-)
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment

                  Working...
                  X