Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missljud i framvagn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Missljud i framvagn

    Trevlig fortsättning på er alla.
    Tänkte bara höra med er om det är ngn som har fått samma problem ngn gång som jag med coupe´n? Jag har ett skrapande ljud i framvagnen, låter som om det kom ifrån höger sida o låter nästan som om en broms som ligger på, på en skev skiva(vilket det inte är) och ändras efter hastigheten.
    Ljudet uppträder mest när jag accelererar, och minst lika mycket (om ibland mer) när jag motorbromsar. Misstänkte själv drivknuten, men ljudet verkar inte ändras nämvärt när jag svänger. Till saken hör till att ljudet bara försvann efter att jag hissat upp bilen en gång för att titta vad det kunde vara, för att därefter ett par veckor komma tillbaka igen. Tacksam för svar.
    Gott Nytt ....
    Stieve

  • #2
    Har kollat upp de lite närmre nu. Känns som om hela hjulet glappar på ngt sätt, känns i hela framvagnen numera. Vågar snart inte köra med den längre, de känns som om hela hjulet sitter löst eller ngt, men så är inte fallet.
    Ingen som har ngt tips på vad de kan vara...kännt på allt som finns i framvagnen, o inget som sitter löst. Verkar ha lite samband med i vilket läge fjädringen befinner sig i oxå.
    Kan verkligen en drivknut bete sig som om hela framvagnen sitter löst???
    Stieve

    Comment


    • #3
      kan vara styrled???

      Comment


      • #4
        Jo ja har tänkt på det med, hade problem med dessa tidigare då ja köpt piratdelar, men ja bytte bägge i våras (igen) o satte då dit fiat original för att slippa problem i framtid (hoppades). Kanska ska kolla upp den igen då....*suckar*
        Stieve

        Comment


        • #5
          aha...nya tips utifrån....trasigt motorfäste...kan de vara de tro....ngn som vet? Måste kolla vart de sitter...
          Stieve

          Comment


          • #6
            Har du känt på hjullagret/spel?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X