Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinge ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinge ??

    tja!!

    skulle vilja vet vart man köpa en vingen till coupen. Helst vill jag ha en som man klistrar dit, tycker det e såå synd att borra o hålla på.

    Nån som kan rekommendera nåt ?

  • #2
    Vingen som sitter på Hyundai Coupé passar Fiat Coupé alldeles utmärkt. Om man måste borra eller ej, det vet jag inte.

    Mvh /Martin

    Comment


    • #3
      sitter den bra med klister då? Hur mycket tål den med tanke på klimatet mm...
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Originally posted by 84jr0
        sitter den bra med klister då? Hur mycket tål den med tanke på klimatet mm...
        Har inte en aning, men vet att vissa vingar, kan man klistra dit. Tycker det e synd att borra.

        Comment


        • #5
          Originally posted by KingDingeLing
          Har inte en aning, men vet att vissa vingar, kan man klistra dit. Tycker det e synd att borra.
          Tycker jag oxå men gör man det bra så sitter det som berget och ser snyggt ut o läcker in in vatten mm... annars finns det folk som kanske inte kan låta bli o rycka loss den...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Originally posted by 84jr0
            Tycker jag oxå men gör man det bra så sitter det som berget och ser snyggt ut o läcker in in vatten mm... annars finns det folk som kanske inte kan låta bli o rycka loss den...
            Joo, det har du rätt i. Men lär ju vara rätt svårt att montera dit en vinge så att det ser bra ut. Annars får man lämna i den så att några proffs får göra det.

            Comment


            • #7
              Jag kör med Aluminium Vinge på min bil, Bilder finns på Depån. Jag lämnade in den för att få det gjort, Han borrade och fäste den med rostfritt och Tätade med Silikon, Vingen sitter som smort.
              Tanken med Vingen är inte bara att den ser riktigt agresiv ut med den. Utan även att den ska hjälpa till att trycka ner baken lite när man kör bana.
              Annars har du Hyundai vingen som passar perfekt och Det går ju att fästa den med Limm precis som man ofta gör när man fäster Bodykit för första gången.
              MvH /Peter

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cyber6
                Jag kör med Aluminium Vinge på min bil, Bilder finns på Depån. Jag lämnade in den för att få det gjort, Han borrade och fäste den med rostfritt och Tätade med Silikon, Vingen sitter som smort.
                Tanken med Vingen är inte bara att den ser riktigt agresiv ut med den. Utan även att den ska hjälpa till att trycka ner baken lite när man kör bana.
                Annars har du Hyundai vingen som passar perfekt och Det går ju att fästa den med Limm precis som man ofta gör när man fäster Bodykit för första gången.
                MvH /Peter
                tackar för dom tipsen...

                /ante

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Cyber6
                  Jag kör med Aluminium Vinge på min bil, Bilder finns på Depån. Jag lämnade in den för att få det gjort, Han borrade och fäste den med rostfritt och Tätade med Silikon, Vingen sitter som smort.
                  Tanken med Vingen är inte bara att den ser riktigt agresiv ut med den. Utan även att den ska hjälpa till att trycka ner baken lite när man kör bana.
                  Annars har du Hyundai vingen som passar perfekt och Det går ju att fästa den med Limm precis som man ofta gör när man fäster Bodykit för första gången.
                  MvH /Peter
                  Ser rätt coolt ut med alu vinge, har hört lite rykten om att det inte ska vara tillåtet med alu vinge, stämmer det ??

                  Till vilken Hyundai modell e vingen ifrån, som passar Fiat Coupen ?? finns den med på realcar.se
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Last edited by KingDingeLing; 19 January 2004, 22:22.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KingDingeLing
                    Ser rätt coolt ut med alu vinge, har hört lite rykten om att det inte ska vara tillåtet med alu vinge, stämmer det ??

                    Till vilken Hyundai modell e vingen ifrån, som passar Fiat Coupen ?? finns den med på realcar.se
                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Stämmer bra, Besiktnings gubbarna gillar inte vingen.
                    Fick ombesiktning p.g.a vingen.
                    Men jag var ju så dum och erkände att jag körde med en alu vinge, Läste reglerna sen. En spoiler måste släppa vid ett visst tryck och måste vara ubbyggd av flera konsoller.
                    Men däremot så får ett last räcke sitta på bagageluckan.
                    Så nästa gång dem gnäller så har jag ju bara ett lasträcke där!
                    realcar`s spoilers är mest "kopior" som jag har förstått det och det finns en del snack om deras kvalite. Ska själv beställa grejer från realcar men det blir stolar och bur därifrån.
                    Skulle nog kontakta Hyundai-Sverige för att skaffa en sådan vinge.
                    Tycker faktiskt att Hyundai vingen ser bra mycket bättre ut än vingarna som är special designade för Fiaten. Men men smaken är som baken...
                    Lycka till!
                    /Peter

                    Comment


                    • #11
                      Eller bildelsbasen.se
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Ja den höll jag på att glömma...
                        MvH /Peter

                        Comment

                        Working...
                        X