Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo byte elr uppgradering ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turbo byte elr uppgradering ??

    tja!!

    har lite funderingar här. Kollade upp med GIK turbo i gbg, runt 22000kr skulle de ha för att uppgradera turbon i min coupe. Skulle ge cirka 300+hk. Låter mums det, men dock väldigt mycket pengar.

    Vad tror ni om att byta turbon bara. Hur mycket mer hk skulle man få då tror ni ??

    /ante

  • #2
    hmm

    22k är ganska billigt för 300+ i vår bil.

    Men ni har nog missuppfattat varann nånstans på vägen.


    Gik kit till 300hk+ är


    FILTER 4"
    LUFTINLOPP 4"
    CHIP
    LUFTMASSEKROPP
    TURBO T28BB
    PACKN, DIV MTRL
    PROG REG
    TOTALT
    MONT
    28900kr


    detta är endast för materialet.

    15000kr tillkommer för montering.

    Så om du fick det priset av dom så är det bara o slå till tycker jag.


    Att bara byta turbo är inget man bara gör hipp som happ. byta av turbo kräver i varjefall en mappning minst. Som tur är räcker våra spridare i 20v turbon till ca 320-330 hk.

    Men då är dom maxade. Så det gäller o hitta ett effekt uttag som inte överskrider det för då måste man ha ännu mer utgifter.

    Av vad jag förstått av dig så har du nu chipp och catback system. Om du inte har filter. köp filter.

    Vill du ha lite mer effekt ta väck din kat eller ersätt den med en race kat. Ännu mer så bygger du ny downpipe. Intercooler? finnsa massa saker o tjäna kraft på.

    Man får nog slå sig till ro o tänka efter hur mycket effekt man vill ha ut av sin bil. Och original turbon räcker relativt långt. skulle tro man kan få ut 275hk utan några somhelst problem med att få det och hålla.

    280-290hk men då är den maxxad.

    Hinner itne skriva mer nu måste iväg men höres.

    MVH
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Re: hmm

      Originally posted by mojo
      22k är ganska billigt för 300+ i vår bil.

      Men ni har nog missuppfattat varann nånstans på vägen.


      Gik kit till 300hk+ är


      FILTER 4"
      LUFTINLOPP 4"
      CHIP
      LUFTMASSEKROPP
      TURBO T28BB
      PACKN, DIV MTRL
      PROG REG
      TOTALT
      MONT
      28900kr


      detta är endast för materialet.

      15000kr tillkommer för montering.

      Så om du fick det priset av dom så är det bara o slå till tycker jag.


      Att bara byta turbo är inget man bara gör hipp som happ. byta av turbo kräver i varjefall en mappning minst. Som tur är räcker våra spridare i 20v turbon till ca 320-330 hk.

      Men då är dom maxade. Så det gäller o hitta ett effekt uttag som inte överskrider det för då måste man ha ännu mer utgifter.

      Av vad jag förstått av dig så har du nu chipp och catback system. Om du inte har filter. köp filter.

      Vill du ha lite mer effekt ta väck din kat eller ersätt den med en race kat. Ännu mer så bygger du ny downpipe. Intercooler? finnsa massa saker o tjäna kraft på.

      Man får nog slå sig till ro o tänka efter hur mycket effekt man vill ha ut av sin bil. Och original turbon räcker relativt långt. skulle tro man kan få ut 275hk utan några somhelst problem med att få det och hålla.

      280-290hk men då är den maxxad.

      Hinner itne skriva mer nu måste iväg men höres.

      MVH
      oki, du har nog rätt. Vart nog en missuppfattning...

      /ante

      Comment


      • #4
        MOJO !!!!
        Du kommer inte ihåg mina siffror... ;-)

        Vad det gäller att pressa ut original turbon så är väl jag den som pressat ut vad den lilla rackaren klarar. Har i princip gjort allt det som går och fick då ut 284hk och 370NM i bromsbänken. Till det ingår ny downpipe +avgassystem 3" med racekat, Stooor intercooler, STooort luftfilter, höjt soppatryck , höjt laddtryck= en pysventil.
        Sammanlagt har allt hamnat på ca. 11.ooo spänn inkl. alla slangar kopplingar o.s.v
        Det som ytterliggare går att göra är att skaffa en piggyback då man kan justera tändning och soppan på ett bättre sätt. Men tyvärr så rasar effekten efter 6000v då turbon är på tok för liten. Själv tappade jag 123hk mellan 6-7000varv.
        Fråga mojo om hans billiga ingrepp och vad han fick ut, då han lätt kör ifrån nya M3:an....
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Originally posted by Togge
          MOJO !!!!
          Du kommer inte ihåg mina siffror... ;-)

          Vad det gäller att pressa ut original turbon så är väl jag den som pressat ut vad den lilla rackaren klarar. Har i princip gjort allt det som går och fick då ut 284hk och 370NM i bromsbänken. Till det ingår ny downpipe +avgassystem 3" med racekat, Stooor intercooler, STooort luftfilter, höjt soppatryck , höjt laddtryck= en pysventil.
          Sammanlagt har allt hamnat på ca. 11.ooo spänn inkl. alla slangar kopplingar o.s.v
          Det som ytterliggare går att göra är att skaffa en piggyback då man kan justera tändning och soppan på ett bättre sätt. Men tyvärr så rasar effekten efter 6000v då turbon är på tok för liten. Själv tappade jag 123hk mellan 6-7000varv.
          Fråga mojo om hans billiga ingrepp och vad han fick ut, då han lätt kör ifrån nya M3:an....
          284hk...låter najs det. Skulle tippa på att jag kanske ligger på en 260hk. 11000kr för det du gjort låter ju inte så jäkla dyrt.

          vi får se vad som händer i framtiden...

          Comment


          • #6
            Då har jag förvisso tagit i överkant med alla grejer för att jag ska ta ut mera framöver. M.a.o så kan du få ut samma effekt fast för mindre slantar.
            ¤TOGGEX¤

            Comment

            Working...
            X