Announcement

Collapse
No announcement yet.

ni som byggt ljud i coupen, undrar en sak ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ni som byggt ljud i coupen, undrar en sak ?

    tja!!

    ska slänga in en baslåda o slutsteg i bilen. Vart sitter kabeln till radioantenn ?? Måste veta vart den sitter, så jag kan få signal till steget.

    tacksam för svar..

    /ante

  • #2
    signal???? jag har alltid fått signal via sterio apparaten, det e bara att dra en kabel från sterion till steget,,, eller kanske jag missuppfattat dig?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Fadi
      signal???? jag har alltid fått signal via sterio apparaten, det e bara att dra en kabel från sterion till steget,,, eller kanske jag missuppfattat dig?
      man har alltid en kabel kopplat från själva antenn till steget. För när man sätter på stereon, så känner den av, och sätter på slutsteget. Singnal kabel, elr nåt heter det...tror, jag har rätt iaf..

      /ante

      Comment


      • #4
        Tja Ante!

        Det jag skulle tro att du tänker på är en "Remote" Kabel och sitter bak på stereon på de flesta ny Bilstereo modeller, Se till att dra remote kabeln på samma sida som +Kabeln har hört rykten om att den kan störa ljudet annars. Lycka till med Bygget!
        Mvh/Peter

        Comment


        • #5
          det e precis vad jag menar, remoten drar man från sterio enheten o inte från bilens radio antenn,,

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fadi
            det e precis vad jag menar, remoten drar man från sterio enheten o inte från bilens radio antenn,,

            OKI, fattar vad ni menar nu....man kan göra på båda sätten, jag har bara gjort på det ena sättet. Men det ni säger verkar vara lättare att göra....

            /ante
            Last edited by KingDingeLing; 19 January 2004, 16:12.

            Comment


            • #7
              Originally posted by KingDingeLing
              man har alltid en kabel kopplat från själva antenn till steget. För när man sätter på stereon, så känner den av, och sätter på slutsteget. Singnal kabel, elr nåt heter det...tror, jag har rätt iaf..

              /ante
              De där låter smart om man har antennen längre bak på bilen så slipper man dra lång kabel genom hela bilen... men om de funkar vet jag inte... ja drog direkt från remote på stereon i min Tipo!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                De där låter smart om man har antennen längre bak på bilen så slipper man dra lång kabel genom hela bilen... men om de funkar vet jag inte... ja drog direkt från remote på stereon i min Tipo!
                Jodå, det funkar. Hade så i min volvo innan. Men vet inte vart antennkabeln sitter i Coupen, eftersom antennen e dold.

                /ante

                Comment


                • #9
                  Originally posted by KingDingeLing
                  Jodå, det funkar. Hade så i min volvo innan. Men vet inte vart antennkabeln sitter i Coupen, eftersom antennen e dold.

                  /ante
                  Man tycker att antennen ska va monterad högt upp på bilen, över taket om de ska va skaplig motagning. Antennen kan kanske ligga i rutan lr i taket... vet att volvo kör lr ska börja me att hela taket blir radio antenn...
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Man tycker att antennen ska va monterad högt upp på bilen, över taket om de ska va skaplig motagning. Antennen kan kanske ligga i rutan lr i taket... vet att volvo kör lr ska börja me att hela taket blir radio antenn...
                    Aha oki. För in min gamla volvo s40, så låg kabel på sidan där bak inne i ett fack till vänster. då var det lätt att montera.

                    /ante

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KingDingeLing
                      Aha oki. För in min gamla volvo s40, så låg kabel på sidan där bak inne i ett fack till vänster. då var det lätt att montera.

                      /ante
                      s40 har eldrivna antenner som sträcker sig över taket när de e utdragna... så visst ska den högt upp... annars försök o folja antennkabeln från stereon i coupen...

                      I min Tipo gick kabeln genom högra a-stolpen upp till taket...
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Cyber6
                        Tja Ante!

                        Det jag skulle tro att du tänker på är en "Remote" Kabel och sitter bak på stereon på de flesta ny Bilstereo modeller, Se till att dra remote kabeln på samma sida som +Kabeln har hört rykten om att den kan störa ljudet annars. Lycka till med Bygget!
                        Mvh/Peter
                        tja!! vet du vart man kan dra strömkabeln, finns det nåt hålla man kan dra den igenom `?? har inte hittat nåt än..


                        /ante

                        Comment


                        • #13
                          Tjena!

                          Antennen på Coupen ligger i "C" balken på förarsidan, så det är bara att plocka ner inredningen där bak å köra.
                          Coupé 16VT +

                          Comment


                          • #14
                            Finns ett perfekt hål som sitter under baksätet, Dra bort underedet och sen lättar du en skruv i ryggstödet den kom mer du åt från bagageluckan sen ser du hålet.
                            Vad är det för steg/basar som ska in?
                            MvH /Peter

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Cyber6
                              Finns ett perfekt hål som sitter under baksätet, Dra bort underedet och sen lättar du en skruv i ryggstödet den kom mer du åt från bagageluckan sen ser du hålet.
                              Vad är det för steg/basar som ska in?
                              MvH /Peter
                              Jag menar finns det nåt hål så jag kan komma till battriet, nån torpedvägg elr nåt ? Strömkabel.

                              Det är en MDS 10" baslåda, o steg till det.

                              Comment

                              Working...
                              X