Announcement

Collapse
No announcement yet.

trevlig dag idag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trevlig dag idag.

    Skulle ut o köra ner till farsan för at käka lite. Satte mig i bilen körde dit jag skulle, parkerade och så vad ser man. Jo någon vänlig själ tyckte inte min bil var fin så han ville piffa upp den med lite "vackra" vågor som han ritade dit med sin fina nyckel.


    Tack för den.

    ;(
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    hände mig med, dock för 3månader sen, men nu står bilen i garaget o jag har inte ens anmält det till försäkringsbolaget...
    men kul e det inte .-(((

    Comment


    • #3
      jag kommer snart ner till dig så kan vi "piffa" till den där snubben ;-)


      Och fadi.. medlidande sänds från Ö-o !

      hade själv min bil utanför mitt lilla hus jag hyr i höstas då de skulle gjuta in golvvärmeslingor och lyckas med konsten att dra betongbilsslangen över min motorhuv och gör ett gäng djupa repor där det fortf. satt betonggrus kvar. Killarna som byggde blev så förbannade över att vi ifrågasatte om det visste ngt om det som skett?----- Deras reaktion blev # Vi har FAAN inte gjort ngt , vi får jämt skulden om ngt händer och vi är i närheten bla bla bla.... Och tänkte ta sitt pick och pack och gå innan jobbet var avslutat. vad säger man om det? De hade ALDRIG erkänt det inför försäkringsbolaget... GUBBJÄVLAR... SÅ nu fick jag ur mig det ;-)
      Last edited by Togge; 18 January 2004, 21:23.
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Tråkigt som fan sånt där, att folk är så jävla avundsjuka att dom måste sabba för andra! Som Togge säjer skulle vara kul att piffa upp snubben som gjorde det!
        SDE Racing
        Coupe 20VT-97 under konstruktion
        Marea Weekend HLX-97 påställd
        Punto 75 SX-98 påställd
        Tipo 1,4ei-94 såld

        Comment


        • #5
          Fy fan! Lider med dig!

          Har liknande problem med grannens p-ruta, som hyrs ut till olika typer som bor där högst i en månad. De bryr sig inte ett skit om att akta Fiaten brevid, "jag flyttar ju snart!".. Resultat: ett antal småbucklor i hö-sida varje månad..
          Ska hitta ny plats.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Hata parkeringar! Folk har fasiken ingen respekt för andras egendomare helt enkelt. Favoriten är ju när man ser någon slå upp en dörr på bilen i grannrutan och så tittar de på kanten av sin egen dörr. Nä inget där vad bra, vad som hände på bilen de slog upp dörren på skiter de fullständigt i! Suck...

            Parkerar aldrig ute på gatan heller. Bara hemma där jag har en stooor bred parkeringsplats. Tryggt... :-) Dock om man åker till köpcentrum osv så blir det problem men man får parkera längst bort från entren så brukar man klara sig. Gratis motion när man köper italienare utan skyddslister helt enkelt. :-)

            Och "nyckel" repor. Undrar om de som roar sig med det fattar hur mkt jobb det blir för att få ordning för bilägare, försäkringsbolag, lackverkstad osv...
            På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
            http://www.garaget.org/?car=63213

            Comment


            • #7
              Det värsta är att det blir fler o fler som totalt tappat greppet om moral o etik.

              "Fan en snygg bil = han måste va rik = Fan jävla feta moderatröv = en symbol av vårt klassamhälle som jag vill rasera = jag ser allt i svart o vitt = annars blir jag utmobbad av mina UngVänster-polare = jag repar lacken!! Sådärja!!"
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Re: trevlig dag idag.

                Originally posted by mojo
                Skulle ut o köra ner till farsan för at käka lite. Satte mig i bilen körde dit jag skulle, parkerade och så vad ser man. Jo någon vänlig själ tyckte inte min bil var fin så han ville piffa upp den med lite "vackra" vågor som han ritade dit med sin fina nyckel.


                Tack för den.

                ;(
                Fan vad arg man blir. Borde fan vara "skott" pengar på vissa personer. Det e hårda ord jag säger, men det e sant.

                Hoppas du gav personen som gjorde det en rejäl vinge.

                /ante

                Comment


                • #9
                  börjar bli vanligt de där, synd bara att man aldrig får tag på gärningsmannen

                  När ja va på semestern i sommras hämtade farsan ut min Stilo splitter ny den hade stått i garaget hela tiden men nån dag innan ja skulle komma fick farsan för sig att åka o handla med Stilon o på parkeringen va måste de varit nån javel som fastande me påsen eller va de va nu o repade ca 2cm på sidan på bilen... sur man blir!

                  Sen har man sett folk vid köpcenter som ställer sina påsar på taket på bilen bredvid medans de lastar i sin bil de blir snyggt repat

                  Har läst på andra forum om nån fräck jakel som slog upp dörren på bilen bredvid o ägaren uppmärksamade detta o börja skälla på killen men han svarade bara lugnt "vadå de e ju bara en bil"
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0

                    Har läst på andra forum om nån fräck jakel som slog upp dörren på bilen bredvid o ägaren uppmärksamade detta o börja skälla på killen men han svarade bara lugnt "vadå de e ju bara en bil"
                    Då e det bara slå han på käften, "vadå det e ju bara ett par tänder som lossande"....går att sätta dit nya ju.

                    /ante

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KingDingeLing
                      Då e det bara slå han på käften, "vadå det e ju bara ett par tänder som lossande"....går att sätta dit nya ju.

                      /ante
                      Precis! Vissa bryr sig inte så mycket om sina bilar! Pröjsar man så mycket för en bil vill man inte direkt köra in i väggen me den! Ta fram fälgkorset o krossa hans ruta, va då de går o sätta dit en ny sen!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Skulle lätt åka till Malmö...

                        Slita huvudet av kreaturet pissa det i halsen och må bra!!!
                        Är så j-la trött på respektlösheten i Sverige.

                        Bara för att man har en "udda fågel" eller en bil med puts så ska nån "rebell" göra nått så j-la onödigt.

                        Men vi har ju inga straff i det här landet så snart lär man väl ta lagen i egna händer..

                        Man behöver inte vara kapitalist för att äga en Coupé Fiat eller annan rolig bil, det handlar om prioriteringar men det fattar inte folk.

                        Det vore mer renhårigt av den ynkryggen som gjorde det att slå dig på käften och visa vem han var om han ogillade din bil, näe utan han gjorde och smet som en Kyckling!!

                        /Henrik G
                        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                        Comment


                        • #13
                          tackar för ert stöd.




                          Ja det är nog någon avundsjuk snoris som inte fått fjun på snorren än.

                          När jag först köpte min bil var jag så jävla superrädd om den och blev galen för minsta lilla.

                          Nu efter ett antal incidenter så har jag kommit fram till att det är något man får räkna med. Dom som inte ha dom vill itne att andra har heller.


                          Men men

                          Som sagt är bara pengar men för en studerande så är det inte kul.

                          Ända problemet är att jag itne riktigt vet om jag skall ordna den nu direkt (för jag hatar o köra omkring med en repig bil orkar fan knappt tvätta den när den ändå är repig).

                          Eller vänta till våren/sommaren när jag åker på semester och ge den en hellackering där nere. Brorsan fick sin bil hellackad med superbra resultat snorbilligt.

                          jaja får se vad som sker.
                          före detta coupe trimmare
                          pimpig cadilacc deville
                          Sv1000s C-Ö

                          Comment

                          Working...
                          X