Announcement

Collapse
No announcement yet.

Back on the Track!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Back on the Track!

    Var bra länge sen jag skrev på forumet, Jag har gått i tankarna i att sälja Fiaten ett bra tag nu, Men efter att man tagit en lite sväng med den och återigen fått känslan av bilens väghållning har jag ändrade planer, Bilen kommer optimeras för Bankörning, Nya stolar, Störtbur, Lite Invändig och utvändig styling, Samt mer "Mos" i Motorn, För att lyckas att få upp lite drag i kärran så ska jag slänga i UniChip, nytt luftfilter en "CDA-Box", Ny dump ventil en återcirkulerande, Nytt Sportavgas system, Ställbart laddtryck med "Apexi AVC-R",Progresivt Bränsle tryck, "Vått" Lustgas system.
    Självklart kommer allt att övervakas och jämnföras med hjälp av en G-tech mätare. Har som sagt vart borta från forumet ett bra tag och är lite veck vad gäller trimm till Fiaten. Någon som har något bra tips på något som kanske ska ändras eller förbättras för mer mos eller väghållning?
    Tacksam för svar i förhand.
    /Peter

  • #2
    Du är mer än välkommen tillbaka och ställ gärna frågor till mig på nr. 070-5720291, eftersom du verkar satsa fullt och seriöst !!!
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Tack för det snabba svaret, Ska se till o spara ditt telefon nr.
      Väghållningen är ju en anning justerat redan med hjälp av Fjäderbenstag fram, Nya Brembo bromsar Samt nya dämpare och fjädring. Har letat runt en hel del på internet och har tyvärr inte funnit någon förbättring utöver stolar och rörbur, Skulle vara riktigt tacksam ifall någon vet om det finns eller någon som kanske kan tillverka fjäderbenstag till baken också.
      Samt även tips om andra väghållnings förbättringar.
      Tack i förhand /Peter

      Comment


      • #4
        som sagt... slå en pling. Jag har jagat och kollat efter grejer i över ett år och fått bra kontakter på ganska elaka racegrejer... Ciao !
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Nice att du är tillbaka! Nytt körkort oxå? ;-)

          http://www.fccuk.org/ubbthreads/ubbthreads.php har jag läst om en massa effekttips, däremot verkar engelsmännen inte så jäkla intresserade av väghållningsbiten..?

          Själv har jag planer på nån sorts gyllene medelväg. Har skaffat riktigt bra bromsar, Novitec, Sparco-staget osv. Sänkt är den redan.
          Dessutom tror jag på att lätta bilens front så mycket som möjligt (original viktfördelning 67% fram o 33% bak..). Det finns perfekt utrymme längst bak i golvet för batteriet (den mest koncentrerade viktpunkten i hela bilen). Därmed tas batteri + hela hållaren bort, och bilen lättas från tungt strunt som reservhjul o domkraft.
          (Skaffa däcklagningsburk oxå..)
          Ska bli spännande att se vad det gör. Det gjorde STOR skillnad på min Argenta, från understyrd till neutral.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tackar för alla svaren, Har surfat runt en hel del och hört med folk som "kan" sin sak.
            Har tyvärr inte sett någon coupe som varit byggd för bana och det är svårt att få tag på information om vad man ska göra.
            Togge verkade ha en del koll, Ska slå han en pling någon dag.
            Vad gäller att flytta bak batteriet känns verkligen som en bra ide, Känns ju som att vikten blir lite vettigare och sen får man ju gott om plats för CDA-boxen sen också.
            Tänkte ta upp bilen till Stockholm när vädret tillåter och köra en sväng förbi VanadisGummi, Realcar och Uppsala Avgasteknik.
            Någon som vet hur pass bra en Coupè mår efter en 75hk lustgas konvertering?
            Ja nytt körkort har man ju också Hade iof bara en papperslapp som polisen tog i beslag på platsen, Så det var bara ringa "Marre" så hämtade han mig. Aja nu är det nya tider
            Tacksam för svar i förhand /Peter

            Comment

            Working...
            X