Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katalysator?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Katalysator?!

    Är det någon som vet vad som händer om man kopplar bort katalysatorn eller tar bort den?

    Verkar som om min katalysator inte fungerar, har CO-värden på upp till 6% och bilen går ju väldigt bra... Gör det mycket skillnad om man inte har någon?
    Last edited by Carina; 11 February 2004, 20:29.

  • #2




    Bilen blir mycket roligare, bättre bottendrag.

    Monterade på min kat till besiktningen.

    Annars kört utan, rekomenderas.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      Beakta att farbror blå kan sätta dit dig för miljöbrott om det upptäcks vid tex en flygande besiktning!

      Det kan bli så illa som dagsböter... men sannolikheten är nog att du åker på ombesiktning o vanliga böter.

      En bra idé då du ändå verkar behöva en ny katalysator är att köpa en racekat, då får du ner avgasvärdena och upp flödet!
      Den är garanterat billigare än originalprodukten dessutom....
      //Max
      Fiat Coupe 20V -97

      Comment


      • #4
        Jag hade visst en fungerande katalysator. Verkar som om det är databoxen det är fel på.. Får för mycket bränsle

        Comment


        • #5
          Hoppas att du får till det där med boxen, min hade några galningar satt i en helt modifierad box i , konstig sak som gav skyhöga värden och förstörde en motor. Har i efterhand förstått att den var där för att användas när bilen går på strippen o dyl.
          /fredde
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Fasen Carina, du verkar ha otur med kärran! :-(
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Jaa, har inte varit roligt med så mycket fel Längtar tills jag får köra..

              Comment


              • #8
                jo, verkligen tråkigt, lite vad man bävar för med privatimport, men sa inte säljaren ngt om alla dessa fel?
                I så fall borde han ju bannlysas!
                Fick du den särskilt billigt eller var det mer otur?
                Hoppas du hinner få till den till sommaren!
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment


                • #9
                  Jo, den var ganska billig, men den har ju gått 14500 mil och så har den lite lackskador. Fattar inte hur den förra ägaren har behandlat bilen för att det ska vara så mycket fel på en o samma gång.

                  Jag har försökt kolla upp lite om man inte har någon slags garanti, men det är inte så lätt när man har bett en firma att hämta hem den åt mig. Jag pekade ut en bil på nätet, som dom sen hämtade utan att göra en koll. Det enda vi gjorde var att ringa innan och höra om bilen var ok och då sa dom att det bara var två hjullager som behövdes bytas, men det var ju lite mer... Grr, arg man blir!

                  Tycker väldigt mycket om bilen dock, känns som ett vilddjur när man kör den Händer ju lite när man trycker på gasen!

                  Comment


                  • #10
                    Får man fråga hur mkt du gav för dem samt hur mkt den har kostat hittils?
                    Var det Bilteamet i Kungsbacka som hämtade bilen kanske?
                    De var dem som hämtade hem min...
                    Föredetta Coupé ägare -
                    http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                    Comment


                    • #11
                      de där företag som hämtar hem bilar verkar osäkra... en kompis till mig funderade på att anlita nån för import av bil jag har oxå haft funderingar men hur ska man lita på att ingen varit o pillat i den?

                      Hur bra är motortest kan vissa fel komma undan där? Man kan ifs aldrig vara säker... men arg blir man när man blir lurad
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Joo, jag gav 43000:- för den med hemkörningsavgiften, men sen har jag inte räknat ut hur mycket det har blivit efter det... Den är ju inte klar än heller, blir väl en trevlig överraskning om några veckor när man slår ihop allt, eller så räknar jag inte ut det, så känns det kanske bättre :P

                        Får man fråga vad du (Hilding) gav för din?

                        Comment


                        • #13
                          Hehe, nä kanske lika bra det

                          Fick ge 56000:- för min, sen lagt ut ca 11-13k på den.
                          Men vilka lät du importera din?
                          Last edited by Hilding; 27 February 2004, 07:21.
                          Föredetta Coupé ägare -
                          http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                          Comment


                          • #14
                            Samma som du Bilteamet i Kungsbacka!

                            Comment


                            • #15
                              Rekomenderar EJ Bilteamet i Kungsbacka!

                              Okej, var det Björn som hade hand om importen och så?

                              Gillar inte alls det företaget: När jag kom ner för att hämta bilen (åkt 60mil) så saknades fortfarande de svenska skyltarna som han sagt per telefon hade kommit + att det var en lack-skada på bilen han inte nämt heller, som jag var tvunget att ta hand om själv eller åka hem igen o sen återkomma.
                              När jag väl kom hem så hade jag en hel del små problem + att de skulle skicka ett par grejer till bilen som aldrig kom trots att jag ringde 4-5 ggr!

                              Alltså:
                              Rekomenderar EJ Bilteamet i Kungsbacka!
                              Föredetta Coupé ägare -
                              http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                              Comment

                              Working...
                              X