Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjärr till C-lås??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjärr till C-lås??

    Är det fjärrstyrt C-lås till alla Coupéer 99- av 20 V Turbo modellerna??

    Hade 2 st sändare till min förra LE -99.

    Har nu en T+ på g men killen har inte sändarna till C-låset?
    Är de borta eller levererades dessa med vanligt C-lås och fjärr var ett tillbehör?

    Om dessa är borta vad kostar det att koda nya till det ev. befintliga fjärr styrda C-låset..

    Är det dyrt kan ju detta vara nått att pruta på kanske.

    Alternativ? Carguards 850/950 larmsats och koppla det till C-låset?

    Tackar på förhand.

    Henke..
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

  • #2
    ajaj

    Tjena

    Jag har själv bara en sändare. Kostar ungefär 1500-1700 kr att få en ny inprogramerad. Annars om man inte har någon alls så får man byta hela larmet går nog på en 3000-5000 kr sa dom till mig.
    Så håll hårt i sändarna....

    Annars kan man installera något annat alarm så man slipper ir-sändare har ju en räckvidd som e kass jämnfört med radio.
    Coupe 20VT

    Comment


    • #3
      Hej!

      På min LE så är det inte något fjärrstyrt c-lås/larm, tror att det var extra tillbehör. Monterade ett defa larm istället och det funkar super.
      Pär
      Coupé 20VT -LE -99
      Maserati Merak -73

      Comment


      • #4
        Säker att det inte var ett fjärrstyrt Pär, fast de tappat sändarna? T.o.m. min punto från -96 har ett fjärrstyrt c-lås, antar att det var standard..... Även om det inte är något larm monterat i den.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Fjärrstyrt c-lås??

          Har mina 2 kvar, men de går till originallarmet (fast jag använder Carguard istället). Är de dessa små fyrkanter ni snackar om?
          Isåfall är väl inte så viktiga, originallarmet verkar bara strula (för de som använder det).
          Se till att du får den röd/bruna nyckeln bara! Fast det visste du väl.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Okej..

            Absolut Per.. Den nyckeln är jäkligt viktig.
            Först så hade han bara originalet + den blå men jag påpekade att det skulle vara en brun oxå. Till slut hittade han den.

            ?? En bil som gått 2400 mil ?? (Spindelled) den innre måste bytas pga påpekande inne hos SBP AB vid reggen?..

            Borde väl hålla längre än så??

            Airbaglampa som lyste??

            Dessa saker ska han fixa innan jag ska provköra, ville inte köra den när dessa saker uppdagades.

            Lite varning kanske, vill ej bli Coupé blind.. Man bara vill ha när man ser den..

            Är så "kåt" på bilmodellen!!

            /Henke
            Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

            Comment


            • #7
              Helt rätt Henke! Det är ju skitsvårt att ha is i magen i såna där lägen.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X