Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ögonlock till Uno?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ögonlock till Uno?

    Är det någon som vet var man får tag på ögonlock till en Uno -90 som även går ut över blinkersen? Finns det överhuvudtaget att få tag på eller är det bara att tillverka egna? De enda jag kunnat hitta är sådana som endast sitter över strålkastaren. Jag blir galen snart om jag inte hittar några...
    Svart chippad Uno turbo -90
    och illgul 128:a -74

  • #2
    I

    Tyskland har jag sett som gått hela vägen men var man får tag i dom vet jag ej. Eller om dom har gjort dom själva?? Hur mycket har din gått har du gjort nåt med den förutom chip?? Har själv en röd Uno T 90 som har gått 13000mil,, men den är avställd nu.
    /HH

    Comment


    • #3
      Min har gått runt 8200 nu. Köpte den sommaren 2000 och då hade den gått 6500 bara. Bilen var redan chippad då (inte mig emot!) modifiering främre avgas plus att det är 2 tums avgasrör från katalysatorn, Simons dämpare mm. Vet ej exakt effekt efter chipningen, troligtvis runt 130-150 hk, har tänkt få det mätt vid tillfälle (även om det är bra drag vill man ju gärna veta exakt..).
      har du ställt av din över vintern eller är det nåt som inte är ok? Jag har haft problem med oljeläckage både förra och denna vintern och varit rädd att turbon skulle ta stryk. Man får ju rensa oljeslangarna och silen, annars täpper det igen vid 15 minusgrader... inte kul alls.
      Har du gjort nåt med din? Sänkt? (funderar på det)
      Jag längar efter sommardäck...
      Svart chippad Uno turbo -90
      och illgul 128:a -74

      Comment


      • #4
        Min

        är avställd under vinter halvåret, Men snart ska den fram..... För övrigt rätt orginal förutom Supersprint avgas,och Jr filter i burken. Det enda som läckt på min var kontakten till oljetrycket men den är bytt nu så nu är det helt torrt under den. Skönt att slippa en massa fläckar när man parkerar!! Själv har jag inte så många planer för den tänkte hålla den rätt orginal..
        Var det din som -var med i diverse biltidningar med färgbild till salu?? Såg väldigt fin ut såg den precis efter det att jag köpt min. blev lite avis när jag såg att den gått så lite... Köpte min våren 2000 har kört 2500mil utan större problem

        Comment


        • #5
          Jo visst är det härligt när det börjar bli vår så man själv + bilen vaknar upp ur vinterdvalan och slipper skramla omkring på dubb.
          Jag vet inte om det var min som var i de anonnstidningarna men det är möjligt. Hittade den på internet efter evigheters letande. Visste att det var en Uno turbo jag skulle ha och ingenting annat.
          Jo det är skönt att den inte har gått mer. Har inte heller tänkt göra så mycket ändringar, men jag har av bakluckan just nu för omlack, bort med emblemen som ändå var blekta och fula och på med en vinge. Annars blir det mest lite smågrejer som ögonlock om jag får tag på några nån gång...
          Svart chippad Uno turbo -90
          och illgul 128:a -74

          Comment


          • #6
            nej det hade jag inte sett, men nu har jag det!
            Även om det inte såg ut som om de gick över blinkersen såg de ju coola ut. hoppas jag får tag på nåt liknande.
            Tack för tipset! Kul att se fotona även om jag inte fattade så mycket av den tyska texten...
            Svart chippad Uno turbo -90
            och illgul 128:a -74

            Comment


            • #7
              Varning

              ..du visste väl att det är spöstraff i vissa länder om man har ögonlock på en annars snygg bil?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Re: Varning

                Originally posted by per
                ..du visste väl att det är spöstraff i vissa länder om man har ögonlock på en annars snygg bil?
                Tror det gäller i Sverige och om man sätter de på en FIAT.
                //Martin
                Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                Åker - Cheva Transsport -01
                Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                Comment


                • #9
                  Re: Varning

                  Originally posted by per
                  ..du visste väl att det är spöstraff i vissa länder om man har ögonlock på en annars snygg bil?

                  Ni får väl komma och piska mig då. ;.) Eller slipper man straff om man bara funderar på det och aldrig skaffar några (vilket jag troligtvis inte heller kommer att göra eftersom jag aldrig hittar några snygga)?
                  Svart chippad Uno turbo -90
                  och illgul 128:a -74

                  Comment


                  • #10
                    Hmmm, bara en liten fundering.....

                    Om du inte hittat några snygga ögonlock till din pärla kanske det beror på att det inte är snyggt på den överhuvudtaget?

                    MVH Henrik
                    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                    Comment


                    • #11
                      Tack

                      Tack

                      för alla omtänksamma svar
                      eftersom jag knappt sett några varken på bild eller på riktigt ville jag veta var det fanns så jag kunde kolla upp det mer men skit samma. det finns roligare grejer och eftersom ni antagligen sett det så får jag lita på er att det är fult. fula grejer kan man vara utan. I så fall hade jag ju inte köpt Fiat... men det hade funnits mycket att välja bland
                      Svart chippad Uno turbo -90
                      och illgul 128:a -74

                      Comment


                      • #12
                        Personligen kan jag tänka mig att det kan vara snygt med lock på en MK2:a...
                        Vilket det handlar om...

                        Specielt då bilen är svart!!! :-)
                        Men det ska vara en liten disktret variant!
                        /Jimmy
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #13
                          Då blir det bara ett litet diskret svart spö.......
                          //Martin
                          Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                          Åker - Cheva Transsport -01
                          Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                          Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                          Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                          Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                          Comment


                          • #14
                            Martin

                            TACK! :-)
                            /Jimmy
                            mvh Jimmy Särås

                            0736-996 993

                            Comment


                            • #15
                              Tack Jimmy

                              Originally posted by Särås
                              Personligen kan jag tänka mig att det kan vara snygt med lock på en MK2:a...
                              Vilket det handlar om...

                              Specielt då bilen är svart!!! :-)
                              Men det ska vara en liten disktret variant!
                              /Jimmy

                              Precis min uppfattning. Man sätter ju inte vad som helst på sin bil. Ett tag trodde jag alla grabbar i SFK skulle komma och spöa mig... ;-)
                              Svart chippad Uno turbo -90
                              och illgul 128:a -74

                              Comment

                              Working...
                              X