Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tomgång men inte mer????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomgång men inte mer????

    Hallå flickor och pojkar!

    Jag har min bil på service sen en tid tillbaka, Jag skickade in bilen för att byta bromsslangar, skaffa fram vinter däck och fixa larm.
    När allt detta var klart så går bilen på tomgång men dör när man gasar lite, Bilen har körts ut och in ur deras garage ett par gånger men inte mer.
    Dem tar på sig skulden och betalar för delar och service, Han anar att luftmassemätaren är paj och byter ut den, Men nej...
    Bilen fortsätter jävlas, Vill jätte gärna få klart fiaten snart, Någon som har nån ide vad det kan vara så jag kan tipsa mecken?
    MvH /Peter

  • #2
    är det en fiat-verkstad så borde dom se en felkod i databoxen?

    har dom gjort mer än att byta slangar samt installera larm?
    /Peter

    Comment


    • #3
      Dem har checkat med felkoder men den säger att bilen är helt perfekt... Tycker dock inte det e så perfekt att den inte kan passera 1000varv :/ nej dem har bara installerat larm och bytt bromsslangarna, Idag provade dem att byta luftmassemätare men det funkade inte.
      MvH /Peter

      Comment


      • #4
        om allt ska vara bra med boxen och givare så återstår allt mekaniskt såsom igenproppade bränsleledningar och liknande, vet inte heller vad som händer om någon slang är av till luftinsuget..
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          är det tvärt stopp? eller går den dåligt?

          kan ju vara något som skitet sig med larmet om det har imob.
          /Peter

          Comment


          • #6
            Den tvär dör över 1000varv.

            MvH /Peter

            Comment

            Working...
            X