Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolvar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolvar

    Tja!

    Då jag blev blåst på mina kolvar jag beställt och inte orkar leta nya igen då jag skulle haft 1 överdimesion,och är inte sugen på att lägga 750st för nya org.

    så om ni har liggandes så säg gärna till,bra skick inkl ringar,och inga fantasipriser,då får bilen heldre stå till nästa säsong!

    mvh
    Dejan

  • #2
    VIlken motor är det du har, samt vilken överdimension skulle du ha på kolvarna, vore bra att veta, kul att du hittat hit till forumet!
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #3
      Tjena

      Just nu söker jag bara efter beg org kolvar,men det verkar ha löst sej,men om du vet nån som har bra kolvar/ringar liggandes så säg till.motorn är 1301cc.

      Mvh
      Dejan

      Comment


      • #4
        Ingen?....

        Comment


        • #5
          pröva på köp och säljes, där kanske du får fler som tittar på den eller så, men men, det är sånt som inte e så vanligt att man har liggandes bara kanske, har iof sig 2 stycken hela, 2 blåsta, men det var för att motorn gick sönder
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Tja!

            Har du 2 hela?och hela ringar?

            Skriv vad du vill ha om dom är hela,om du vill sälja,Uno T givetvis.....

            Mvh
            Dejan

            Comment


            • #7
              Måste kolla hur mycket jag har, men de är ju använda så att säga, men ska kika efter, men behövde du inte alla 4, har tyvärr bara 2 stycken...
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #8
                Tjena!

                Jag har 1 kolv liggandes i garaget,vi har inte rivit motorn men minst 1 kolv har gått iallfall...

                Så med dina har jag ju 3st... =)

                Jag köper dina kolvar och kolvringar om dom är Okej....

                Om du vill sälja för en lite slant...

                Hör av dej så fort du vet....

                Mvh
                Dejan

                Comment


                • #9
                  om du tror de passar och så kan du få den för en 400 spänn med ringar, men om du ska vara riktigt seriös så föreslår jag kanske nya ringar på samtliga kolvar, om du ska renovera motorn. De är användna, inte jättefräscha men ändå helt ok, vill du kan jag ta foto och sedan skicka om du har mail.
                  /Fredde
                  Edit passar puntons (GT) kolvar på din motor då?
                  Fiat Punto GT - Turbo for fun

                  Comment


                  • #10
                    Tjena!

                    Aha trodde du hade 2st turbo kolvar liggandes,vet ej om punto passar...

                    Jag har kollat nya kolvar med ringar kostar ca 3500-4000kr med ringar.....

                    Men fiat verkar ha lite svårt att få fram dom,dom påstår att dom utgått...jag menar bilen är ju inte hundra år gammal....

                    Och jag har ingen lust att lägga dom pengarrna då jag kanske byter motor helt och hållet nästa år...

                    Hade bara tänkt få igång den i år och ha lite kul tills det rasar igen =)

                    Men om du hör något så kan du ju hojta till.....

                    dejancolic810@hotmail.com

                    Mvh
                    Dejan

                    Comment


                    • #11
                      Tja!

                      Har du mejlat mej freddan?Råkade ta bort min mejl innan jag hann läsa...inteligent....om du gjorde det så mejla igen..Kanske inte var du...

                      Mvh
                      Dejan

                      Comment


                      • #12
                        jodå, det är turbokolvar fast till Puntons GT motor, jag har den som är på 1,4 liter och turbo, identisk med 1,4 literturbon som sitter på de senare Unomodellerna! Annars vet jag bara om skrotar kanske kan ha något!
                        Säger till om jag hör något!
                        Fiat Punto GT - Turbo for fun

                        Comment


                        • #13
                          Tja!

                          Jaha ok,men då tror jag inte dom passar,men tack endå.

                          Japp om du hör nåt så hojta till.

                          Tack

                          Mvh
                          Dejan

                          Comment


                          • #14
                            Tjena, ska du fortfarande ha kolvar? klart du ska va dum jag är..

                            släng upp ditt telnr så ska jag vidarebefodra det till en som har..
                            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                            X1/9
                            www.kallebacksmotor.se

                            Comment


                            • #15
                              Tjena!

                              Du har pm..


                              Tack för hjälpen.

                              Mvh
                              Dejan

                              Comment

                              Working...
                              X