Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servicekostnad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servicekostnad

    Hej!
    Är sugen på att köpa en Punto 60 el 80. Hur mkt kostar det att byta kamrem och hur ofta ska det göras?

    Nåt speciellt att hålla ögonen på vid köp?

    MVH / Frippe

  • #2
    I serviceboken till min Punto 60 står det att kamremmen ska bytas vid 12.000 mil. Jag har dock alltid trott att den ska bytas efter 5 år eller 8000 mil.

    Att byta remmen bör vara snorbilligt. På min barchetta kostade det 1800:- (inkl material och arbete).
    En "liten" service på Punton gav jag 1000:- för (inkl material och arbete). Detta var på en aukt. Fiatverkstad ute på landsbygden.
    Stilo & GSXR1000 Race

    Comment


    • #3
      Det låter ju riktigt bra.....

      Är du nöjd med bilen? Räcker 60hk?

      MVH / Frippe

      Comment


      • #4
        Jag är kanonnöjd! Billigt, trivsamt och pålitligt transportmedel.

        Skillnaden motormässigt mellan 60 och 80 är mycket mindre i verkligheten än på pappret. Den enda anledningen att köpa en 80 är för att få lite mer utrustning.

        Jag kör ca 9 mil varje dag varav 7 på motorväg och resterande inne i stan. Bilen funkar prima i alla lägen. Ska man klaga på något så är det ljudnivån i motorvägsfart. En hel del däcksljud letar sig in i kupén. Sedan kränger den rätt kraftigt om man försöker sig på att köra "aktivit", men det är den ju inte riktigt gjord för :-)
        Stilo & GSXR1000 Race

        Comment


        • #5
          Blev själv positivt överraskad av Punto 60. (näst nyaste modellen)
          Att en sån liten motor kan !!!
          Nu var jag ju inte uppe i motorvägsfart, men den var förvånandsvärt pigg !

          Sen att man sitter som en kung i de stolarna gör ju inte saken sämre !
          Jämför med nya Honda civic, där hela dynan lutar framåt hur man än ställer in det,, usch !

          Funderar på en sån som pendlarbil 6 mil om dan som efterträdare till Tipon, men tipon e seg !!! den bara går o går.
          (om man sköter den d.v.s)
          Billigt ska det va, men kul ochså ! det finns gränser (atos tex)
          Fiat for FUN

          Comment

          Working...
          X