Announcement

Collapse
No announcement yet.

Importera, hur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Importera, hur?

    Tjena!

    Tänkte dra ner till Bonn o hämta en coupe i veckorna... men det beror ju på hur mycket krångel det är att få in bilen i landet o så.

    Någon som gjort detta o kan förklara vad som behövs göra vid införandet och inför besiktningen??

    Mvh
    //Max
    Fiat Coupe 20V -97

  • #2
    Re: Importera, hur?

    Originally posted by Max
    Tjena!

    Tänkte dra ner till Bonn o hämta en coupe i veckorna... men det beror ju på hur mycket krångel det är att få in bilen i landet o så.

    Någon som gjort detta o kan förklara vad som behövs göra vid införandet och inför besiktningen??

    Mvh
    Har du kollat runt i Sverige då, efter Couper ? I Tyskland, är stor risk att bilarna e helt slutkörda o mättarpill. Jag skulle iaf inte våga importera, man har ju hört om en massa skäckexempel. Fast det e klart, kanske blir lite billigare att importera.

    Men försök att leta i sverige först. Få tag på en sv-såld med servicebok. Det är väl det bästa.

    Lycka till!

    /ante

    Comment


    • #3
      Det är så illa alltså!

      Jag tjänar kanske 10 000 på att importera en, men det kanske det inte är värt?

      Det finns ju inte så många till Salu i sverige...

      Aja, vill fortfarande veta hur jag importerar !!!???
      Last edited by Max; 7 March 2004, 12:53.
      //Max
      Fiat Coupe 20V -97

      Comment


      • #4
        Originally posted by Max
        Det är så illa alltså!

        Jag tjänar kanske 10 000 på att importera en, men det kanske det inte är värt?

        Det finns ju inte så många till Salu i sverige...

        Aja, vill fortfarande veta hur jag importerar !!!???
        Mjoo, visst finns det säkert fina Couper i utlandet, men de är nog väldigt svåra att hitta. Så jag tror du tjännar på att köpa bil i sverige iaf.
        Då sparar du en massa pengar som te.x resan ner, andra utgifter för att ta in bilen osv.

        Är det 16v elr 20v, du är ute efter ?
        Prisklass ??

        /ante

        Comment


        • #5
          Helst en 20V då jag vill upp i effekter 250-300 hk, vill ju inte att den ska vara slöare än min gamla 900 som jag har nu

          Men jag har bara hittat 16V på "blocket" som tilltalar mej!


          Prisklass 60-80 000

          årsmodell spelar inte så stor roll men så ny som möjligt inom den prisramen såklart!

          Svart, Silver, eller Röd! Bara det är en Ferrari färg ;-)
          //Max
          Fiat Coupe 20V -97

          Comment


          • #6
            Originally posted by Max
            Helst en 20V då jag vill upp i effekter 250-300 hk, vill ju inte att den ska vara slöare än min gamla 900 som jag har nu

            Men jag har bara hittat 16V på "blocket" som tilltalar mej!


            Prisklass 60-80 000

            årsmodell spelar inte så stor roll men så ny som möjligt inom den prisramen såklart!

            Svart, Silver, eller Röd! Bara det är en Ferrari färg ;-)
            OKi.

            http://www2.blocket.se/view/2086399.htm?l=0&c=1&city=0

            Säkert prutbart 5-10k.

            http://www2.blocket.se/view/2038343.htm?l=0&c=1&city=0

            oxå säkert prutbart.


            Ring o kolla. När det gäller fiat coupe, så ska du pruta ut av bara fan. Eftersom Couperna inte e speciellt lätt sålda bilar. Så lägg ett bud, vett jag. Eftersom dom varit på annons över nån månad nu.

            värt att kolla upp iaf.

            /ante

            Comment


            • #7
              Har hämtat flera bilar i tyskland inte så krånglit.

              Ska du köra bilen hem eller ta den på kärra?
              Ska du köra den så måste du köpa export skyltar i tyskland (ingår trafikförsäkring på dom).
              Tar du kära så lastar du bara upp den och åker hem=)
              Det som är viktigt är att du får med dig det tyska regbeviset och att det inte är något ändrat på det tex motor effekt mm för då kan du aldrig få in den i sverige de måste vara orginalutförande bortset från fälgar och sådant.
              I sverige beställer du bara regbesiktning på bilprovningen.
              Först väger du bilen innan besiktning.
              vägning ca200kr
              regbes ca2000kr
              skrotnings avgift 1400kr måste betalas när du tar den i bruk.

              Bilarna brukar vara dåliga i lack mycket p-skador mm
              väldigt få har kompletta servicböcker men mätarna brukars inte skruvas i tyskland det är oftast dom som importerar bilar som ställer om mätarna och köper fullstämplade servichäften i sverige.

              Lycka till med importen (ganska smidigt när man har gort det några gånger) :-)

              Comment


              • #8
                Tack Ante för de tipsen!!

                Har gjort förfrågningar på bägge de bilarna nu...


                Angående tysklandimport o så, ser man att servicehäftet inte är komplett så måste man ju kunna pruta rejält, dessutom om det är lackskador.. =)
                Men som sagt, det kanske är lite vågat att åka ner o sen inte hitta någon bil som man tycker duger...

                Hur mycket brukar de låta en kolla upp bilen, får man tex göra kompressionsprov och hissa upp den o kolla hjullager eller åka till nåt ställe med lyft för att gå igenom den!?!
                //Max
                Fiat Coupe 20V -97

                Comment


                • #9
                  Jag gissar på att du kollar på dom billigaste 20v i tyskland.
                  Då är priserna redan satta lågt och inte lätt att pruta så myket på,
                  med tanke på att du har åkt från sverige till tyskland är läget inte så rätt att pruta på även om inte servic stämplarna är fulla.
                  Ska du ha en coupe i samma skick som i sverige så blir priserna det samma.

                  Det hänger på handlaren hur mycket dom låter dig kolla upp bilen.
                  dom är oftast inte så glada på det.
                  Men var någonstans tillåter dom att en kund plockar bort tändstiften på en säljesbil?

                  tror att du får lämna in bilen på någon m-test eller något sådant i tyskland om något sådant finns där.

                  Comment


                  • #10
                    Sant! Skulle då aldrig släppa lös varenda snubbe som kom o kolla på min bil på det viset.. hehe! Men har man rest en bit så vill man ju inte köpa grisen i säcken!

                    Lutar åt att jag köper en svensk coupe!
                    //Max
                    Fiat Coupe 20V -97

                    Comment


                    • #11
                      Har gjort förfrågningar på bägge de bilarna nu...

                      ________________________

                      Hej!
                      Kolla om han som har den röda LE:n nyligen köpt den. Misstänker att det är den som var till salu i över ett år. Innan senaste ägaren köpte den var den till salu för 92 000kr. Tror man då hade fått den för 80 000kr. Borde inte kosta mer nu i så fall......

                      Personligen tycker jag en röd LE är bland det snyggaste som finns, grymt snygg med silverbakgrund på lysena.

                      Köper du en import i Sverige kan du ju M-testa och avstå köpet om det är massa fel, alt pruta ner priset. Detta är lite svårare att göra i Tyskland.

                      MVH / Frippe

                      Comment


                      • #12
                        Jag vet vilken bil du tänker på Fredrik.
                        Om det är den bilen skulle jag vara VÄLDIG nog med att kolla allt på den bilen, nämligen såld av Bilteamet i Kungsbacka, kända för att sälja bilar med en del fel på (krockskador osv) Men är den OK i typ ett M-test så skulle jag inte tveka att köpa den bilen, så snygg!

                        Lycka till!
                        Föredetta Coupé ägare -
                        http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                        Comment


                        • #13
                          Det är ju en LE jag har frågat på... för 104 000 !

                          årsmodell 99

                          Kan det vara den?
                          //Max
                          Fiat Coupe 20V -97

                          Comment


                          • #14
                            Jo det låter precis som den..all fakta på blocket stämmer med den bilen de sålde.
                            (http://www2.blocket.se/view/2038343.htm?l=0&c=1&city=0)
                            Be om regnr och kolla bilregistret om den ägds av Bilteamet i Kungsbacka.
                            Bilregistret per telefon: 0771 14 15 16
                            Föredetta Coupé ägare -
                            http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                            Comment


                            • #15
                              http://www2.blocket.se/view/2038343.htm?l=0&c=1&city=0

                              superskick sveriges finaste? billlig
                              försäkring.

                              Hahaha, får killen allt ifrån. Allt för att sälja. Sveriges finaste är nog väl att ta i. Couperna är inte speciellt billiga i försäkring heller.

                              = )

                              Comment

                              Working...
                              X