Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helknasigt va!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helknasigt va!

    Ringde runt till olika bolag för billigaste försäkringen till Coupe.
    Döm om min förvåning när jag ringde Länsförsäkringar (råkade bli Uddevalla) två ggr och fick 2 helt olika priser, av 2 olika tanter. För halvförsäkring helår blev priset först 9300 spänn, ett par dagar senare (av orsak jag inte minns) gjorde jag ett till försök. Samma förutsättningar gav då ett pris på 8400 spänn...

    Och nu till den riktiga poängen:
    Ett par veckor senare tipsade en kompis om en viss försäljare på JUST DETTA Länsförsäkringskontor i Uddevalla. "Han brukar vara medgörlig!" ??????

    Okej, ringer snubben, raddar upp förutsättningarna, tar för säkerhets skull till årliga körsträckan från 1000 till 1500mil.
    Resultat: 7000 kronor jämt!!!

    Inte nog med det; detta var 6 mars och denne mycket trevlige försäljare lade försäkringen så att den gällde från datumet jag köpte bilen, 22 februari, alltså försäkrade bakåt i tiden!! Utan att jag bad om det.

    Vad kan ligga bakom sånt här? Knark?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Mycket Mysko!!!

    Det verkar som dom höftar till priserna.
    De kanske räknar tecken på bilmodellen?
    Första gången sa du kanske : Fiat Coupé 20 V Turbo,
    andra försöket sa du kanske :Fiat Coupé 20 V T, sista försöket kanske han som knarkade glömde bort ´på e i Coupé vilket innebar att du fick en fin premie?.

    Mycket märkligt.

    Slog du till på den försäkringen eller?

    MVH Henrik
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

    Comment


    • #3
      Jorå, den blev det...
      Men jag testade ditt förslag idag, ringde upp och sa:
      "Ge mig en halvförsäkring på en Fi Cou -98!"

      pris: 3500:- så den verkar stämma, din teori!

      :-)))

      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Det där är konstigt...

        Vet inte hur det kommer sig...
        Har råkat ut för det där tidigare jag med...
        Men i stort sett bara på Länsab...
        /Jimmy
        mvh Jimmy Särås

        0736-996 993

        Comment


        • #5
          l

          Lita aldrig på försäkringsbolagen, när man behöver dom då får man ingen hjälp. Fast man pungar ut flera tusen per år till dom för alla fordon. Usch o fy..........

          Comment


          • #6

            eftersom jag kör så lugnt och fint och aldrig har sönder någon bil så vet jag inget om såntdär

            Mammas bil är försäkrad genom volvia, de var riktigt kassa när hennes bil skulle lagas ..

            Min croma var försäkrad hos Folksam, jag betalade 22000:- för bilen när jag köpte den, och fick ut 27000:- på försäkringen, så jag är nöjd med dem fort gick det oxo

            Min förra coupé var försäkrad hos länsförsäkringar, där drog det ut på tiden rejält, men när de väl bestämde sig så fick jag 155000:- för bilen som jag betalat 138000:- för

            Så av dem tre tycker jag helt klart att Folksam var bäst att ha att göra med, men å andra sidan är de ganska dyra.

            /Peter

            Comment

            Working...
            X