Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försäkring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Försäkring

    Uschh vad hutlöst... Morsan ringde runt till lite olika försäkringsbolag idag och kollade vad det skulle kosta att helförsäkra en cupa på 2000 mil - de billigaste hon fick tag på var 9960 kr!!! Och då har hon ändå haft körkort sen slutet på 60-talet samtidigt som hon inte varit inblandad i någon olycka!

    Någon som vet vart man kan få tag i nån billigare försäkring?

  • #2
    Cup

    entusiast försäkring genom tidningen Bilsport - dom kräver nog att du har en bil till dock... och då blir cuppen enusiast försäkrad - max 1000 mil/år.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Det lät väl rätt OK tycker jag. Jag har HALVförsäkring på 6500/år...
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        varning

        kommer förs. bolaget på att du som kör bilen inte står för försäkr. och registreringen blir det inga Pengar om de händer nått!
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          entusiast försäkring genom tidningen Bilsport - dom kräver nog att du har en bil till dock... och då blir cuppen enusiast försäkrad - max 1000 mil/år.


          Pazzo, har du mer info om det här?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            entusiast förs

            har själv funderat på detta alternativ men när jag NU kollade det finstilta så måste bilen med bilsportförsäkringen vara äldre än 20 år :-(((( det hadde jag missat lessen! ska forka vidare om andra alternativ finns.....
            (Kompisen som nämnde om denna förs. kör/köper bara gamla jänkare 50 talare typ :-( ) SORRY dåligt tipps!
            Man får kanske räkna om innan man köper 20vt:n

            http://www.bilsport-mc.com/
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              kör du inte den vintertid då blir det billigare!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment

              Working...
              X