Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behöver HJäääälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behöver HJäääälp!

    Hejsan jag har precis köpt en Fiat uno 45 ei -91. Jag fick inte med några sommardäckar så jag undra om ni vet vilka dimenson och sånt man ska ha. Jag hittar ett 4st 4x98 bult och 185/60 R14. Tro ni att det passar min fiat eller....Behöver svar!"!! tack!

  • #2
    Tja!

    Tror inte det ska vara några problem...

    Mvh
    Dejan

    Comment


    • #3


      45 orna är det 13" standard.. 155/70-13"
      Men det beror ju på vad du vill ha om du ska bara ha bruks eller nåt värre ?

      /////HH

      Comment


      • #4
        Tja jag vill bara använder dom som bruks. Så hoppas ni kan hjälpa mig med det tack. Vill bara vara säker!!

        Comment


        • #5
          hade du bara ett hjul? Annars så finns det väldigt gott om Uno plåtfälgar att få tag i på skrotar... o den dimensionen däck är ju inte direkt dyr..

          //HH

          Comment


          • #6
            Nej jag har 4 st. Och vad brukar det kostar. Kan inte så mycket om bilar. Tack för hjälpen !!!

            Comment


            • #7
              Fiat fälgar

              Tja grabbar. Jag satt ditt mina 180/60 r14 sommardäck som jag hade köpt begagnad. Tre satt bra men den ena som är VB så tar det i kanten på plåten invändig. Han skaver även på gummit så jag undra om man kan göra nåt åt det!!

              Från Tommy

              Comment


              • #8
                Tja Dejan. Jag undra var man kan köpa såna där "spaceplatta" nånstans för jag vet inte vad man kan göra mer åt saken. Tack för svar!!!

                Comment


                • #9
                  spacerplattor köper du hos någon däck/fälg försäljare, brukar kosta under hundralappen.. Det är vanligt att det kan behövas bak på unon..beroende på ET på fälgen! 3mm borde bli fullt tillräckligt?
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #10
                    Tja Jens. Du skrev nånting om Et vad är det för nåt. ??? tack för hjälpen

                    Comment


                    • #11
                      olika fälgar bygger olika mycket innåt.. så dom fälgarna du nu har bygger mer innåt än orginal(kan ju vara bredare också)
                      alltså annan ET
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment

                      Working...
                      X