Announcement

Collapse
No announcement yet.

punto gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • punto gt

    Har alla punto gt turbo??
    Tidigare fiater:
    uno 75
    bravo 1,4s

  • #2
    det skall dom ha tror jag., de från 94-98 i alla fall, vet ifs inte om det finns punto gt av nån annan årsmod..
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

    Comment


    • #3
      tack för hjälpen! ska köpa en från tyskland, vad bör man tänka på?
      Tidigare fiater:
      uno 75
      bravo 1,4s

      Comment


      • #4
        Förutom allt annat som man ska alltid kolla på så tycker jag att du ska provköra den ordentligt och gasa på bra. Det ska inte komma någon blå,svart eller vit rök ur avgasröret utan bara vanlig avdunstande avgas rök, kolla speciellt när du startar den. Helst ska bilen inte ha varit varmkörd innan när du kollar efter rök. Kolla så att turbon laddar som den ska i alla växlar och ge full gas redan vid låga varv för att se att turbon laddar. Vid 3500 varv ska den ge max effekt, lyssna efter missljud speciellt om den har gått många mil. Du vill inte få en med en döende turbo. Lyssna på motorn i tomgång så att den går jämnt. Känn extra på växellådan och kolla så den går i i alla växlar utan problem. Växellådan e allmänt känd att vara kass på Punto GT.

        Turbo och växellåda..det e mina tips!

        Lycka till
        Last edited by Black_GT; 28 March 2004, 04:58.
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          en sak å tillägga. det gäller ifs alla bilar som man importerar...

          försök få tag i en helt orginalbil. dom e troligtvis lite snällare behandlade än trimmade å stylade objekt..

          och det har ju vr en massa skit när man hämtat utomlands. dom stoppar i helt fel motor eller nått som rasar efter et halvår. kolla så bilen finns på anons ävn i tyskland eller att om det är en handlare att den inte står undanjömd i nått hörn, alltså att det inte verkar som om dom vill ha ut dn ur landet för å slippa problem i frammtiden.

          kolla oxå i motor å sånt så allt ser ut att va rätt saker som sitter i..
          Last edited by santazia; 28 March 2004, 13:33.
          Fiat Bravo såld

          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

          Fiat Punto HGT

          Comment


          • #6
            mm, min turbo mm var dåligt, så det gäller att titta till att de mår bra vad det gäller motor o dyl. Sen är det bra att ha gjort upp ett pris i förväg, samt att du vet hur du skall ta dig hem med kärran och så, skyltar, försäkring o dyl. kring det... Kolla på Coupeforumet, det var ett inlägg där om detta ganska nyligen!
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              tackar så mkt för alla råd, grejen e att om bilen e trimmad får man inte igenom den i sverige iaf men ska kolla det med turbon och oljud
              Tidigare fiater:
              uno 75
              bravo 1,4s

              Comment


              • #8
                vad menade du med det sista? att man inte får igenom den i sverige om den e trimmad?
                Fiat Bravo såld

                Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                Fiat Punto HGT

                Comment


                • #9
                  Originally posted by santazia
                  vad menade du med det sista? att man inte får igenom den i sverige om den e trimmad?
                  Han måste mena att man inte kan regga den i sverige om den e trimmad!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    precis vad jag menade, trimmade bilar får inte importeras
                    Tidigare fiater:
                    uno 75
                    bravo 1,4s

                    Comment


                    • #11
                      humm, det har jag inte hört förut? bravon jag tog in var ju toktrimmad! dom måste missat detta eller är det nått nytt?
                      Fiat Bravo såld

                      Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                      Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                      Fiat Punto HGT

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by santazia
                        humm, det har jag inte hört förut? bravon jag tog in var ju toktrimmad! dom måste missat detta eller är det nått nytt?
                        Den får va lite trimmad en viss % del av orginal motorstyrka!
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          från tsykland ska iaf briefet vara rent på den delen där det står att bilen är modifierad, men jag kanske har fattat fel
                          Tidigare fiater:
                          uno 75
                          bravo 1,4s

                          Comment


                          • #14
                            Har ingen erfarenhet, men har för mig att "spoilernytt" hade ett reportage om en importerad nissan 200sx. Det stod i papprena från tyskland att det satt trimdämp på, dom var tvugna att byta det mot orginal för regbes. i sverige.. bara en sån grej!
                            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                            X1/9
                            www.kallebacksmotor.se

                            Comment


                            • #15
                              hehe var d det där japan repotaget? den vita 200sx?
                              Fiat Bravo såld

                              Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                              Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                              Fiat Punto HGT

                              Comment

                              Working...
                              X