Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hackig motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hackig motor

    Hej på er.
    Har nylig skaffat mig en fiat coupe 95 turbo.
    Och allt var frid och fröjd tills för ett litet tag sedan. Bilen började gå rätt hackigt. specielt på morgonen. Typ som om den bara går på 3 cylindrar eller nått. När jag har den på tomgång så ligger den inte riktigt stilla utan den pendlar mellan 0,8 till 1,0 på varvräknaren. Jag är ingen kung på att mecka, Men jag skulle vara tacksam för alla svar.

    Bra klubb för den delen. Man var ju bara tvungen att gå med nu när man skaffat sig en kanon skön bil. Fast då om man tar bort detta problem!

    MVh John

  • #2
    Fortsätter den gå hackigt när den blir varm? Blir det värre o värre?

    Min Coupe började gå hackigt, spec när den var kall, lät som 3 cylindrar och tomgången gick upp och ner som fan. Blev bättre när den blev varm, men efter några veckor blev den bara slöare o slöare + svårtstartad. Visade sig vara en sliten kamaxel Vilket var rätt dyrt. Tidigare har jag även haft andra problem med hackighet men det berodde på hål i tändkablarna, den feltände rejält ibland men borde ju inte vara sämre när motorn är kall. Bytte tändkablar och problemet var löst (OBS, mekonomens var totalt fel i längd) Och till slut, innan dess lät det som den gick på 3 cylindrar men helt slumpmässigt, kom mitt i körningen, när som helst och hur som helst. Då var det en givare, typ RPM givare el nåt sånt som satt på toppen. Jag är def ingen meck, bara berättar mina erfarenheter...

    Finns rätt mkt tips om hackig gång på det där engelska forumet, http://www.fccuk.org/ubbthreads/ubbthreads.php

    Alla dessa 3 problem mynnade ut i hackig gång, fast på olika sätt

    Gav dig nog inget....
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

    Comment


    • #3
      tack för svar

      Jo de gav mig något. Nu vet jag var jag kan börja titta.
      Tack för svaret. Och jo den blir lite bättre när den blir varm. men det slutar aldrig riktigt å hacka.

      den kan liksom gå bra och sen när jag vill trycka på så hackar den till lite!

      Comment


      • #4
        hittat felet.

        Tänkte bara info om felet ifall andra får problem. Hittade nu varför motor hackar och gick på 3 cylindrar. De var tydligen dåliga packningar innan in insuget tror jag de var. Så då läckte tydligen och då uppstod en massa grejer som gjorde att den gick kast.

        Comment

        Working...
        X