Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nä nu j*vlar räcker det

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nä nu j*vlar räcker det

    PARKERINGS SKADOR jag blir vannsinig på ALLA dessa idioter till människor som INTE kan öppna sin dörrar på ett normalt sätt utan måste vräka upp sina dörra i sidan på MIN bil, har blivt pepprad nu i helgen typ 3 - 4 buler på var sida av bilen, det är så man kan gråta fy fan va jag är besviken just nu. Ska fan slå in hela bilen i skummplast i fortsättningen.


    Läste någonstans att ditec kan fixa det hela någon som har andra tipps. Vi hörs.
    Webbmaster på www.modsport.just.nu

  • #2
    Det skulle vara skottpengar på dom som inte kan öppna sin dörr på ett normalt sätt!
    Tipset är väl att vara förebyggande ställa sej typ 50 m från alla andra bilar och hoppas att inte kommer någon idiot och ställer sej precis intill och slänger upp dörren. Kan ju var svårt att göra så i storstäder, när det är ont om parkeringsplatser, så skummplast kanske är lösningen
    /Tony
    SDE Racing
    Coupe 20VT-97 under konstruktion
    Marea Weekend HLX-97 påställd
    Punto 75 SX-98 påställd
    Tipo 1,4ei-94 såld

    Comment


    • #3
      FÖRSTÅR DIG!!!!!

      Jag har en manisk planering inför varje parkering med coupéen. Regel ett som snurrar i min hjärna lyder som följer: Volvo kombis, VW kombis = akta...
      två: Hmmm en sedan BMW eller AUDI okej kör upp checkar läget ok ingen bilbarnstol = hyfsat.
      tre: Ändparkeringar mycket bra, helst den högra längst ut= ingen fara om det bara är en som färdas i bilen bredvid och det brukar gå bra.
      fyra: den här varianten är lite riskabel men kan funka ställ dig mitt emellan två rutor men då finns risk att någon ger sig fan på att få plats ändå.
      Men det bästa som jag oftast kör med: går hellre 50-100 m extra än och behöva koka på att nån jävel slagit upp dörren i sidan på pärlan.

      MVH Henrik
      Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

      Comment


      • #4
        Racemaster>

        Fan stackare! Det dar maste varit nat sorts rekord..
        har varit forskonad ett tag nu men minns en granne i Karlstad som mer an garna slangde upp sina Volvo 740-dorrar pa min Argenta. Och det vet ju alla som har forsokt bestalla platdelar till Argenta (??) hur latt det ar..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Jag brukar parkera så långt som möjligt från andra bilar och går gärna en bit extra bara det är en bra plats men sedan är det alltid någon annan som tycker att de ska parkera sidan om min bil, vet inte om det är för att det är en FIAT. Det värsta är ju att man för det mesta inte vet vem som gjort märkena. Och den som gjort märkena stannar ju inte direkt kvar och ber om ursäkt eller så hmm. Får börja köra pansarvagn eller en sån där hummer eller något annat tåligt och ge tillbaka på någon oskyldig stackare.
          Webbmaster på www.modsport.just.nu

          Comment


          • #6
            Jag brukar parkera längst bort där det aldrig står någon.
            Men när jag kommer ut så står det alltid en volvo 240 i rutan bredvid även fast alla andra är tomma.

            Men det är svenskt, parkera bredvid någon så man inte sticker ut. Kolla bara kön till tunnelbanor och tåg, alla ska genom samma spärr för ingen vågar gå i den som ingen annan använder. Men så kör de volvo och saab också.....
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #7
              Parkera snett över två rutor brukar hjälpa...

              Comment


              • #8
                Då kommer väl nån med nyckel och repar för de blir irreterad över att nån har tagit två rutor 150m från ingången.
                //Martin
                Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                Åker - Cheva Transsport -01
                Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                Comment


                • #9
                  Felet

                  sitter i huvudet på dom som gör det,., Har även fått repor efter verkstadsbesök också gryyyymt irriterande........

                  Comment


                  • #10
                    mycket planerande innan jag parkerar oxo ..

                    i torsdag när jag parkerade på jobbet så orkade jag inte parkera längst bort, tänkte att risken var liten att någon skulla slå upp en dörr den enda gången .. men .. nu har jag ett fint litet vitt märke på dörren såklart.. blä.

                    man börde göra den strömförande.
                    /Peter

                    Comment


                    • #11
                      Ojojoj!

                      Det låter inte riktigt friskt det där! ;-)
                      Men jag förstår problemet...
                      Ni får väl köpa er en 240:a och ge igen!
                      /Mattias

                      www.barchetta.se

                      Comment


                      • #12
                        haha

                        ja! eller en panda- så man kan klämma in sig var fasen som helst! och så sätter man rostig spik i ytterkanten på dörrarna
                        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                        http://fiatpanda.wordpress.com/

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Racemaster
                          Jag brukar parkera så långt som möjligt från andra bilar och går gärna en bit extra bara det är en bra plats men sedan är det alltid någon annan som tycker att de ska parkera sidan om min bil, vet inte om det är för att det är en FIAT.

                          Ja det slår aldrig fel!! Kör samma taktik jag också - GÅR hellre en längre sträcka från parkeringen för att kunna KÖRA där ifrån med icke bucklig bil! Men lik förbannat finns det bucklor på bakskärmarna från kombi-barnstols-bilar som fanns där redan när jag köpte bilen. Men efter det har den klarat sig (peppar peppar)
                          Svart chippad Uno turbo -90
                          och illgul 128:a -74

                          Comment


                          • #14
                            hallå hallå

                            som trebarnsfar måste jag protestera mot att det verkar vara någon allmän uppfattning att så fort barn är med i bilden, så släpper alla hämningar och man dänger upp dörrar till höger och vänster
                            skulle sldrig göra min kompis så illa... ;P
                            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                            http://fiatpanda.wordpress.com/

                            Comment


                            • #15
                              Som två (snart tre) barnsfar så måste jag säga att det är skönt med skjutdörrar på familjebilen. Dock ingen FIAT utan en Cheva.
                              Då kan barnen öppna utan att jag ska oroa mig för bilen bredvid.
                              //Martin
                              Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                              Åker - Cheva Transsport -01
                              Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                              Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                              Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                              Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                              Comment

                              Working...
                              X