Announcement

Collapse
No announcement yet.

Import

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Import

    Jag har starkt funderat på att köpa en Fiat Coupé.
    Mina funderingar är om det är billigare att importera ifrån Tyskland , och isåfall vilka importfirmor finns det och vad kostar det ?

  • #2
    Re: Import

    Originally posted by jayzon
    Jag har starkt funderat på att köpa en Fiat Coupé.
    Mina funderingar är om det är billigare att importera ifrån Tyskland , och isåfall vilka importfirmor finns det och vad kostar det ?
    Nja, tveksamt att det lönar sig att importera själv. Kolla runt lite här hemma i sverige istället. finns en hel del, för vettiga pengar.

    vad det kostar, beror lite på vad du ska köpa 16v elr 20v.

    lycka till!

    Comment


    • #3
      Re: Re: Import

      Originally posted by KingDingeLing
      Nja, tveksamt att det lönar sig att importera själv. Kolla runt lite här hemma i sverige istället. finns en hel del, för vettiga pengar.

      vad det kostar, beror lite på vad du ska köpa 16v elr 20v.

      lycka till!
      Ok, tack men jag vill fortfaranade veta vad det kostar ungefär att importera själva importen om ett företag gör det.
      20v såklart.

      Comment


      • #4
        http://www.bilimporten.net/hur.html

        Där tar det 18.000 för att importera en bil från Tyskland.

        Priserna på 20v turbo startar väl på runt 70.000 för att sedan gå raskt uppåt för lite finare exemplar. Tror precis som något skrev här ovan att du inte tjänar något särskilt på att importera, absolut inte via en firma i alla fall...
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

        Comment


        • #5
          Tack

          Tack för upplysningen det var mycket dyrare än jag hade trott håller mig till sverige då man kan få fina ex för 90.000

          Comment


          • #6
            Hej

            Det kanske inte lönar sig om du ska ha en medelfin coupe, men m du vill ha en i absolut toppskick så vill jag påstå att det lönr sig.
            Du ska hämta den själv, och om du vet vad du ska titta efter så ska du köpa privat.Skeptikerna säger at dom kan ju vara tillbaka skruvade.Visst men det kan dom vara i Sverige oxo.Däremot är dom oftast väldigt välservade pga att det är betydligt billigara att serva en bil i Tyskland än i Sverige.Köper du privat får du oftast med snygga fälgar eller någon annan kringutrustning.Men ska du pruta, så gör det i telefon direkt!Det gäller både privat och av handlare. När du e där nere kan du inte pruta.Var där i god tid på morgonen, så att du kan få skyltar o försäkring.Om du handlar av en handlare så hjälper han dig.Du ska ha ett köpekontrakt och ett fahrzeugbrief(registreringsbesiktning) och voala du kan köra hem!Inte svårare än att handla här.Lite längre, men hade jag köpt en i Sverige hade jag förmodligen fått åka till Stockholmstrakten+ att den inte hade varit i detta skick pga att det inte finns något stort urval.Jag åkte 80 mil till tysklan,istället för att åka 60 till Stockholm(bor i Malmö).Vad är skillnaden?
            Jaja , min personliga åsikt,mina vänner.

            Tack för ordet.

            Mvh Alex

            Comment


            • #7
              Ok,

              tack för din historia det är inte riktigt aktuellt för mig det blir inte förens efter sommaren iallafall. jag bor dock i västerås det blir en bit till frankfurt

              Comment

              Working...
              X