Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken var den första.,.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken var den första.,.

    Fiat ni åkte i allra första alltså?? Själv skjutsades jag hem nyfödd i en Fiat 131 1600 Panorama (Kombi) orange, Stilig bil på den tiden även nu med! om man såg nån.... Kombisarna verkar ha lämnat jordelivet helt synd!!!
    /HH

  • #2
    Pappas Fiat 125 -68, grå.
    Det var 1976, jag var 3 år gammal och mycket imponerad..
    Så fick jag twin cam i ryggraden! Kan låta obekvämt men så är det.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by Henrik
      Fiat ni åkte i allra första alltså?? Själv skjutsades jag hem nyfödd i en Fiat 131 1600 Panorama (Kombi) orange, Stilig bil på den tiden även nu med! om man såg nån.... Kombisarna verkar ha lämnat jordelivet helt synd!!!
      /HH
      Tror det var en likadan fast blå....
      //Martin
      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
      Åker - Cheva Transsport -01
      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

      Comment


      • #4
        första

        Första fiaten man åkte i var väl familjens extra bil en slimegrön 127 om d nu finns nån som heter så då var man tio år... och kommer ihåg det som igår att jag skämdes lite över den när pappa skulle hämta maj från träningarna i bilen.. alla andra vänners föräldrar hade ju fina saabar o volvo bilar...


        det är otroligt hur man kan ändra uppfattning med åldern... fiat är bara så jävla bra..
        före detta coupe trimmare
        pimpig cadilacc deville
        Sv1000s C-Ö

        Comment


        • #5
          Varför

          ska det jämt ha varit skämmit att åka Fiat för???
          Det gäller bara att stå tydligt för sina egna åsikter, . eller hur??

          På tal om lite äldre Fiatar så såg jag min drömvagn En Silvermetallic 130 B automat 1973 15900mil En ägare!!
          om det nu stämmer då,,det är ju sånt man vill ha! Vilken vagn!!! 55000 skulle dom ha....... bara drömma vidare.,.,. Bilen finns i Uppsala nån som sett den?
          /HH

          Comment


          • #6
            Fiat 130

            Jepp jag har sett den! Den har stått där sen början av 80-talet (!!!) Alltså sen Bilomatic i Uppsala var Fiat-återförsäljare. De skulle ha den som utställningsbil eller nåt.
            Första gången jag dregglade över den var typ -86. Ett par år senare hade farsan en blå 130 3.2 (med manuell låda!!) och vi åkte dit och jämförde.. = den silverfärgade är i nyskick...

            55000 är egentligen billigt. Ändå inget man hostar upp bara sådär (det blir ju ingen bruksbil direkt..)

            VILL HAAAA!!!!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              första fiat

              den första jag åkte/ägde var en 128kombi-76
              grön till färgen. drömmer fortfarande om den
              men den har tyvärr lämnat jordelivet.
              mördad av en niva jeep i en korsning.
              sörjer än =(

              mvh nalle
              www.teamunoracing.net
              Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
              /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
              Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
              Lancia Delta Integrale(race)
              Uno Turbo(race)

              Comment


              • #8
                En bucklig 127 -76

                Den första Fiat jag åkte i var en gulbeige 127 -76 nån gång under 80-talet. Jag var inte så gammal då men minns att det var en buckla i förardörren när min pappa köpte den. Han hade skaffat en reservdörr som han skulle få dit men innan han hann det passade min mamma på att buckla andra dörren också... Hon körde mig och mina två bröder in i en lyktstolpe en regnig och dimmig eftermiddag. Sånt glömmer man inte i första taget....
                Svart chippad Uno turbo -90
                och illgul 128:a -74

                Comment


                • #9
                  130

                  har den stått så länge jösses!! Om den är så fin så är den väl värd pengarna? Får kolla på den nästa gång jag åker ner till tjejen;;; Ett fordon att ta ut på fina sommar helger och nöta lite "landsväg" med.,.,.,.,.
                  Så far din hade en 130a det var inte dåligt.. Vart tog den vägen? har han den kvar? Har bara sett en på riktigt en gång en mörkblå ett "fint" renoveringobjekt.
                  Kommer in te i håg vad dom skulle ha för den då. Men det var väl 10 år sedan,.,.
                  En riktig stooor bil fanns även med 2.9l v6 på 140hk har jag läst
                  /HH

                  Comment

                  Working...
                  X