Announcement

Collapse
No announcement yet.

kylvätsketemp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kylvätsketemp?

    Vad har ni andra för temp på kylvätskan i era 20VT, min ligger på ca 70 eller strax över när man kör omkring, är det för lågt?
    Vore tacksam om ni kunde kolla lite på era tempmätare!
    Postar en bild på hur den brukar ligga när man kör vanligt + hur jag monterade min nya air/fuel ratiometer.
    Attached Files
    SDE Racing
    Coupe 20VT-97 under konstruktion
    Marea Weekend HLX-97 påställd
    Punto 75 SX-98 påställd
    Tipo 1,4ei-94 såld

  • #2
    Vackert!

    Min temp ligger däromkring med - 16vt dock.
    Föredetta Coupé ägare -
    http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

    Comment


    • #3
      Samma här!

      Där fick du in en mätare till ja.. hehe

      Vackert !
      //Max
      Fiat Coupe 20V -97

      Comment


      • #4
        hmm

        min ligger nog likadant.

        lite mer inne i stan då kan den vara uppemot 90 grader nu när värmen börjar komma så fläktarna kommer igång. På motorvägen är den runt 60 grader.



        Så det är helt normalt.
        före detta coupe trimmare
        pimpig cadilacc deville
        Sv1000s C-Ö

        Comment


        • #5
          Japp, min motor temp ligger där också.
          Det är nog en himla tur att den inte är högre. För i somras när vi var i alperna och körde runt så började tempen klättra oroväckande högt. Men det klarade sig utan att koka.

          Pär
          Coupé 20VT -LE -99
          Maserati Merak -73

          Comment


          • #6
            Tack grabbar!

            Man börjar ju inbila sej saker ibland och tro att det är fel på dom trots att det inte är det!
            Och min temp är oxå högre i stan så allt verkar ju vara okej.
            SDE Racing
            Coupe 20VT-97 under konstruktion
            Marea Weekend HLX-97 påställd
            Punto 75 SX-98 påställd
            Tipo 1,4ei-94 såld

            Comment


            • #7
              Samma temp här.
              Ingen som testat att byta termostat?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                jag ska byta min så fort jag orkar
                /Peter

                Comment


                • #9
                  Jag försökte byta en gg, fick bort allt utom den sista skruven under själva termostaten. Satt en slang/rör precis bredvid som var totalt oflexibel och i sin tur inte gick att lossa för att slanklämman till den inte gick att nå utan såntdär verktyg med böjbart skaft, så jag gav upp till slut, suck. Sen skulle verkstan byta den när dom bytte kamrem men glömde det, piss igen. Tycker det är lite konstigt att tempen är så låg som 60 grader (som min var ibland), kan ju knappast få optimal förbränning?
                  Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

                  Comment


                  • #10
                    Min lägger sig efter 5-10 min körning från kall på några snäpp under 80-markeringen, så förmodligen 75 grader. Ligger på samma på motorväg också, sjunker aldrig unnder 70 iaf! Dock är väl 75-80 i minsta laget, den pendlar som sagt mellan 70 och 80, ibland ligger den på lite öveer 70, ibland på 75 o ibland på nästan 80. Enbart efter lite mer stadskörning och många trafikljus ståendes så går den över 80 o succesivt till 90-95, aldrig sett den ligga på mer än så även om bilen får stå i tomgång säg 20 min. Fläkten går igång lite olika på mätaren, o i omgångar bara...antar att det är så på era också. Ibland går den igång direkt efter 90, ibland en bit efteråt, typ 95 antar ja.
                    Börjar man sen rulla lite 50-60 lr snabbare så sjunker den succesivt efter ett par min ner till runt 80.
                    Attached Files
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • #11
                      Min barchetta gjorde likadant...har för mig att de va något med de importerade bilarna som hade annan termostat.

                      Jag bytte den aldrig, utan den fick gå med ca 75 gradig motortemp.

                      Comment


                      • #12
                        Byt o se va som händer...
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #13
                          Jag fattar inte var dom hämtar vattentempen från men mätaren indikerar en alldeles för låg temperatur på alla Coupeer. Vattentempen är dock rätt i motorn (runt 90 gr) och systemet funkar när mätaren står på ca 70 grader. Troligen är skalmarkeringen felaktig och ingen brydde sig om att ändra hos FIAT.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TurboB
                            Jag fattar inte var dom hämtar vattentempen från men mätaren indikerar en alldeles för låg temperatur på alla Coupeer. Vattentempen är dock rätt i motorn (runt 90 gr) och systemet funkar när mätaren står på ca 70 grader. Troligen är skalmarkeringen felaktig och ingen brydde sig om att ändra hos FIAT.
                            Skalmarkeringen är ju ytterst opedagogisk. Helsnurrig fördelning av strecken. Fattar inte hur ni kan avläsa så noggrannt som 5 grader uppåt och nedåt...
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment


                            • #15
                              Hehe håller definitivt med där, ja tror inte ja kan de, bara gissar.90-strecket är det enda som är markerat i mitten, sen finns de två streck under, minn ligger mestadels mellan de två...så antagligen e de 80 o 70...
                              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                              Mvh
                              Joksi

                              ¤ Garaget.org

                              ¤ Joksi.net

                              Comment

                              Working...
                              X