Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto alfa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • auto alfa

    Hej! Kamremsbytet på min coupe 20VT närmar sig snabbare än man tror. Har sett här i forumet att autoalfa i götet byter den för 4800. är det fler än Per som har gjort bytet på autoalfa och fått samma bra pris? Auto alfa kanske tom gör det bättre än en fiatverkstad? Jag har fått ett ca pris på 8000 på en fiatverkstad i tenhult (utanför jönköping), men jag vet inte om han gjort jobbet tidigare, känns tryggare att lämna till någon som har gjort det förrut. Tacksam för alla råd/ M

  • #2
    Kan rekommendera

    auto alfa.


    Åkte dit med bruden. LÄmna bilen. Åkte o shoppa lite och gick i stan.

    Gick o hämta bilen.


    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      inte perfekta..

      Har upptäckt ett par missar de gjorde på min; i hasplåten undertill fattades en bult och längre bort hade de tryckt dit en PLÅTskruv (där det ska vara bult) :-/ Fick själv rensa gängorna och sätta dit en ny.

      Servo-generator rem var lite slapp/gnällig oxå, så den fick jag spänna själv. (de sa iofs att de kunde fixa det gratis)

      Men, sånt händer väl på alla verkstäder antar jag..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        plåtskruv.....

        ...det var ju inte speciellt seriöst, men kan du rekommendera dom ändå? hur lång tid tog det?

        Comment


        • #5
          De har gjort en massa annat på mina andra bilar oxå, så jag vill fortfarande rekommendera dem. Hellre än att tex. betala 16000 hos MT motor..
          Kan väl tänka mig att de är lite stressade nu pga. kön dit..
          Last edited by per; 29 April 2004, 09:06.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Väcker tråden för att inte skapa ny...

            Är AutoAlfa verkligen aukt. Fiat verkstad? Jag hittar inte de under service på www.fiat.nu och jag hittar inte de i boken som jag fick med bilen med aukt. Fiat service i EU...
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Originally posted by 84jr0
              Väcker tråden för att inte skapa ny...

              Är AutoAlfa verkligen aukt. Fiat verkstad? Jag hittar inte de under service på www.fiat.nu och jag hittar inte de i boken som jag fick med bilen med aukt. Fiat service i EU...
              Nä det är de inte vad jag förstår. Men skruva alfa och fiat det kan de ändå. Rekommenderar dem även jag.
              På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
              http://www.garaget.org/?car=63213

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dan the Man 13
                Nä det är de inte vad jag förstår. Men skruva alfa och fiat det kan de ändå. Rekommenderar dem även jag.
                Hur blir det om man vill ha kvar garantin på bilen då måste man serva den på aukt. Fiat verkstad vad jag vet?

                Det förklarar varför de är billiga, jag tvivlar inte på de...
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Utførte kamremsskifte på min samt styrekule og noe tjafs.Skulle ta generator og ac rem også men når jeg skulle hente bilen var det skiftet bare en.De hadde fått feil reim.På hjemveien fant jeg ut at panseret beveget seg opp og ned(!) Det var ikke smekket igjen.
                  Altialt vil jeg annbefale dem.Arbeid utført til avtalt pris og til avtalt tid.Ikke dårlig det i disse tider!

                  Comment

                  Working...
                  X