Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avskräckande ex. för er som vill prova att meka coupe (på mig)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avskräckande ex. för er som vill prova att meka coupe (på mig)

    Till alla er som undrar hur långt jag har kommit i mitt byggande så bjuder jag er på ett litet förprov... ;-)

    koppling och kamrem ska byggas om /bytas !
    Attached Files
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    HEHE

    Skulle inte vilja stå på samma ställe på min coupe...,skulle allrig få ihop den igen! Lycka till!
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

    Comment


    • #3
      Va det någon som sa att det var trångt att meka coupe, ser ut att ha gott om plats där !
      Glöm inte att ta bilder under byggets gång bara!
      SDE Racing
      Coupe 20VT-97 under konstruktion
      Marea Weekend HLX-97 påställd
      Punto 75 SX-98 påställd
      Tipo 1,4ei-94 såld

      Comment


      • #4
        ännu en bild...

        har nu plockat bort både lådan, koppling och svänghjul. bara att byta kamrem, vattenpump, spännrulle när de kommer . Sedan börjar det bästa ! Att plocka ihop allt igen.....längtar !
        Attached Files
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Fan Toge, Jag förstår inte vad du menar med trångt. Enda gången jag kan komma så nära min bilmotor är när den ligger minst en meter från bilen.... Har du fått hem all godis nu ;-)

          Comment


          • #6
            ..

            Hmmm... Jag har fortfarande inte fått hem allt :-(

            Men mitt nya svänghjul är klart med den nya 2-skiviga Tilton kopplingen. Tror att hela paketet , svänghjul + komplett koppling inte väger mer än vad bara svänghjulet gjorde original !
            Magnesiumfälgarna har blästrats och hämtats från pulverlack. regndäcken från STCC monteras på tisdag.
            Förhoppningsvis är mina hubbar till centrumbulten färdiga om en dryg vecka.
            Kolfiberbromsarna har fått specialgjorda discbells i aluminium och de nya bromsoken är inne på eloxidering tillsammans med den c-mutter jag fick göra... hade bara tre st !

            Jag bytte kamrem , vattenpump, löp+spännrulle i fredags så nu börjas det att monteras tillbaka igen.....

            jag ska återkomma med lite bilder så fort min trasiga digitalkamera kommer tillbaks från service !
            Mvh Togge !
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • #7
              alltid nr 2? Siktar du på nr 1 nu? Lycka till!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Låter som om det kommer att bli en riktig dunderdräpar till Coupe det där Togge! Hoppas allt kommer på plats snart då. :-)
                På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                http://www.garaget.org/?car=63213

                Comment


                • #9
                  ..

                  Får se.. blir nog varken en dunderdräpar coupe eller att jag blir nr1 ;-)

                  Men ribban är högt lagd. Det är tyvärr en hel del tid och pengar som behövs så jag räknar med att den ska va klar om 2-3 år. Med ny motor och väghållning så att jag blir nöjd... Men fram till dess så gör jag en sak i taget så att jag kan köra lite med den under tiden. Mvh Togge !
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment

                  Working...
                  X