Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knutstorp 9/5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knutstorp 9/5?

    Någon här som skall ner/upp och köra?


    Såg på lazzat att Särås skall dit förmodligen med sin honda.

    Ingen fiatist?

    Själv skall jag nog göra mitt första banbesök nånsin, Är lite nervös eftersom jag är nybörjare på bana (iförsaj har man ju kört bilen mycket på gatan men det är ju inte samma sak)

    Men jag skall i varjefall testa på, tror inte dom är taskiga mot mig för jag är ny


    Hade varit kul om nån fiat till hade kommit dit.


    MVH

    Mujo M
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    Hade jag vetat innan så.. Fan jag trodde inte det var nåt i år eftersom man inte hört nåt..?
    Nu är man lite uppbokad. Fasen..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hade det inte varit så långt bort så kanske. Ruskigt nyfiken på att köra bana, men det känns så fånigt att vara första-gångare och gammal.... Men någon gång skall ju vara den första så jag försöker låta bli att tänka på den saken. Har inte ens "kört" på vanliga vägar..... Hoppas jag har möjlighet att köra innan jag säljer coupen i alla fall.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        ja jag fick själv oxå reda på det iförrgår.

        Men Per du vet att problem är till för o lösas du får knixa och klura lite.



        Novisen jag är precis i samma tankegång. Måste prova det jöö
        före detta coupe trimmare
        pimpig cadilacc deville
        Sv1000s C-Ö

        Comment


        • #5
          Hej,

          Har varit där 3 år på raken men får tyvärr svika i år.

          Pär
          Coupé 20VT -LE -99
          Maserati Merak -73

          Comment


          • #6
            Jo jag kommer med min nya Honda S2000...
            /Jimmy Särås
            mvh Jimmy Särås

            0736-996 993

            Comment


            • #7
              Haha, misstänkte att du bytt Jimmy! Åkte förbi din lägenhet i söndags o såg en S2000...
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Per: Jo så är falet!
                Du får höra av dig när du paserar jag bits inte!
                /Jimmy Särås
                mvh Jimmy Särås

                0736-996 993

                Comment


                • #9
                  Så hemma från en

                  lång härlig dag med blandat väder och blandade bilar. Hade kunnat vara lite bättre ifall Sverige itne slängt bort guldet men jag överlever iförsaj.



                  Kort resume.

                  Första bankörningen för mig nånsin och måste säga att det är superkul. Alla ni som inte provat så tycker jag ni skall ut o lufta bilen direkt på banan. ÄNda negativa är att mycket vill ha mer och då innebär det grymmare väghållning etc. (mycket pengar)

                  Annars så började första körningen ganska så händelselöst och jag lärde känna bilen mer på 20min än vad jag gjort senaste 2 åren. Skulle ut andra körningen och var peppad till max eftersom man blivit lite vågligare. Då bryter rena cats and dogs regnet ut. Det regnar små swimingpools, så stora var dropparna och det öste ner som bara den blixtra och åska

                  Kändes som man var inne i ett pc rallyspel Med vindrutetorkarna på fullt ös och synen framåt var väl BEGRÄNSAD. MEN väldigt kul var det.


                  Sista runad vi körde så började allting bra och fästet var tillbaka lite. Efter nån minutskörning så dra jag ur 2.ans växel ut ur kurvan och då hör jag en jävla smäll som skrämmer maj ordentligt. Hinner itne äns reagera förräns min bil slocknar och jag rullar ut i sanden.

                  CHaching $$$$$$ tänkte jag nu lär det kosta. Efter lite undersökningar och bärgning så hitta jag fellet var en tryckrörslang som hade smällt.. Puhh skönt man fick behålla lite pengar i varjefall

                  men men sen så var det lugn körning hem eftersom röret bara var provosoriskt dit satt.


                  Nu har jag precis gått o retat maj lite på sverige i förlusten och skall avsluta det hela.

                  Träffade även Särås på knutan. Kul o få ett ansikte på han.


                  Må väl och testa på bana

                  MVH

                  Mujo M
                  före detta coupe trimmare
                  pimpig cadilacc deville
                  Sv1000s C-Ö

                  Comment


                  • #10
                    Är hemma nu...

                    Ville bara såga det kommer med en resume i morogn...
                    /Jimmy
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Jimmy> Sorry, jag var lite stressad o tjejen var med. Hon hade fått nog av bilnörderi den helgen..:-))

                      Fan det hade varit kul att va med detta år.. Körde Argenta förra året o det gick bra förutom på rakan..:-)
                      Men mina pengar är totalt slut efter skatt/försäkring.. :-(
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment

                      Working...
                      X