Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyktan i grillen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyktan i grillen...

    Idag när jag hämtat tjejen o kommer ut så ser jag att någon slagit sönder ena lyktan i grillen *suck*
    Trött o förbannad demonterade jag den för att rädda insatserna och är nu lite småfarligt aggressiv...

    Hursomhaver, går det byta ut endast lyktglaset eller måste jag byta hela lyktan?

    Någon som vet ungefärligt pris på den?

    Nu ska jag trösta mej med en whiskey...
    //Max
    Fiat Coupe 20V -97

  • #2
    jag körde på en fågel för drygt ett år sedan och skulle köpa ett nytt glas, men si det gick inte. Bara att beställa ett nytt. Men när jag skulle hämta den så ville dom ha 1500:-... ajajaj sa min plånbok så jag ringde till mitt försäkringsbolag å sa som det va. Killen sa att det gick som vilt och eftersom jag är under 24 å mamma står som ägare var det hon som körde = ingen självrisk. Hämtade ut den nya lycktan dagen efter.

    Så ska du köpa ett nytt så får du räkna med ungefär 1500:-
    Coupé 16VT +

    Comment


    • #3
      Tack!

      Sannolikheten är att det är byggarbetarna på jobbet som håller på o schaktar osv som sprätt en sten eller dylikt på den... ska försöka kräva dem på ersättning!
      //Max
      Fiat Coupe 20V -97

      Comment


      • #4
        Dyra glas!!!!

        Fick stenskott i fronten i höstas. Det tog ju naturligtvis i vänster dim-blinker-parkeringsljus. (långt ord, det där) Letade på bildelsbasen, men där fanns inget. Blev tvungen att köpa nytt. 2490:- suck...... Hoppas du kan få nån annan att betala!
        Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
        Volvo V50 T5 -05

        Comment


        • #5
          Aoochh...

          Känns ju bra när man precis lagt ner ca 5000 kr i lite biljud!
          //Max
          Fiat Coupe 20V -97

          Comment


          • #6
            Originally posted by Max
            Aoochh...

            Känns ju bra när man precis lagt ner ca 5000 kr i lite biljud!
            Nytt avgassystem då?
            För det är det enda billjud man behöver i en coupé. Fast om du la ned 5000:- på bi-ljud så känns det onödigt...

            Jag tog mitt dimljus på försäkringen..... finns inga beggade.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #7
              Hehe! 5000 :- = framsystem a la infinity och Sonys nya black panel stereo..

              Har hörmann avgassystem på nu, men det blir nog ett nytt så småningom!

              Går det under glasförsäkring eller hur mycket betalade du egentligen i självrisk?
              //Max
              Fiat Coupe 20V -97

              Comment


              • #8
                Jag beställde en huvudstrålkastare för ett tagsedan från Malmö bilskrot men fick dimljuset så visst finns dom som begg...

                sök på bildelsbasen
                Coupé 16VT +

                Comment

                Working...
                X