Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljud vid koppning släpp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljud vid koppning släpp

    Hej.

    Jag har fått ett problem tror jag.

    När jag lägger in i växeln och börjar att gas och kommer upp till 3500 varv och upp och släpper koppling så låter ett konstigt ljud under från foten. Samma sak på alla växlar även på 5: an så gasar jag och då kommer ljudet igen. Har prata med alla Fiat verkstäder i Malmö vet inte vad felet är. En av dem sa att det är ljudet från turbo ventilen eller något sånt men ljudet kommer ju från under mina fötter…..

    Har ni haft liknade problem…

    Shaftboy

    Last edited by shaftboy4; 8 May 2004, 19:36.

  • #2
    Hej!

    Har ej haft det problemet,men har hört att om det "smäller" vid full acceleration så kan viskokopplingen vara kass.
    Den kan slitas ut vid rödljusstarter med mycket slir på kopplingen,vilket gör att viskodriven kompenserar mot hjulspinn.
    Ring till Champion auto på 040-939302 och prata med Marcus.
    Om inte han vet vad som är fel så hjälper han dig att gå till botten med det.Gjorde min "stora" service hos dom och jag kan inte klaga på något alls.Rekommenderas.Inte billigast ,men mycket kunniga,och trevliga.Tydligen far o son.
    Hoppas det ordnar sig.
    Tack för ordet.
    Mvh Alex.

    Comment


    • #3
      tack men har redan pratat med marcus och känner honom ganska bra. priset för bytet och reserdel är 15000:- så tänket kolla runt innan jag byter för att vara säker att det är just den delen. eftersom delen kostar 12800:-

      men tack ändå !!!

      Comment

      Working...
      X