Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oljetryck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oljetryck

    Hej!

    Jag har en Fiat Coupe Turbo från 1995. Funderar på ifall oljetrycket ska ligga på runt 3 bar när man kör.

    Mvh Johan
    Its Hard To Live Said The Undertaker When Nobody Dies

  • #2
    Jo, skall ligga på 3bar när du kör, sjunker på tomgång. Min ligger på 2.5bar på tomgång när motorn är varm.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Vad har du för olja nu Novisen?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Åker på Mobil1 5W50 helsynt.

        Har hört att oljetrycket egentligen ligger på 5-7bar, någon som vet? *nyfiken*

        Skall byta till Castrol vid nästa service förresten.... Åhhh... min plånbok gör ont. Tur man inte passerar 8000mil så ofta. 5 år underbar körning efter den här gången, hoppas jag.
        Last edited by novisen; 17 May 2004, 16:04.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Ok samma som mig då.
          Vad fick du för pris på den servicen? O var?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Åker ner till Olofström, tar 9000 där nere. Fast största anledning till att jag åker hela vägen dit är för att de skall vara väldigt duktiga och totalt sett inte dyrare än här i stockholm. Hoppas att det stämmer nu bara, blir det något knas med bilen efter servicen vet jag inte vad jag gör. De plockar bl.a. ner bromsarna och rengör dem, vilket ingen annan nämnt att de gör i alla fall, så det gav mig lite mer förtroende för dem. Och nu säger säkert alla att det ingår i 8000-mil servicen.....
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Service

              Bilen har gått 14500mil och ska väl byta olja snart antar jag. Vet någon vad som ingår i 15000mila service?
              Its Hard To Live Said The Undertaker When Nobody Dies

              Comment

              Working...
              X