Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grill till Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grill till Coupé

    Tja,
    Vad finns det för olika originalgrillar till Coupén? På min 95:a sitter det en med rutnät. Martin, du har ju en LE-grill med silvergrå ribbor. Finns den med ribbor i svart? Finns det inte en med bikakemönster också?

    Ska äntligen få tummen ur och beställa en ny och vill ha koll på modellerna så man köper den snyggaste.

    /B
    Stilo & GSXR1000 Race

  • #2
    Bosse

    Jag har Zender grillen (följer med kofångaren) tycker den är jävligt nice!
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Tror att LE-grillen är samma som 20V fast den är svart där. Denna tycker jag är snyggast! Sen (99) kom nån sorts variant på din rutgrill, fast mer slät och.. eehh.. täckt.. gick det där att förstå??

      Annars sitter jag på stålnät (rostfritt) med 10mm rutor. Trådarna (1.2mm) går liksom omlott. Ungefär som Jaguar med kompressor och Bentley har. Har tyvärr ingen bild men det blev snyggt på Argentan iallafall! På Coupen tror jag att behåller originalribbor ett tag.
      Du kan få köpa en lagom bit för ett par hundra..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Jo, n u sitter det en LE grill på min, den har ribbor och är silverfärgad. Min original är en svart med fyrkantiga hål har jag för mig. Det finns också en "bikake"-modell. Vet ej till vilken coupé den var.

        Det lustiga är att LE och original inte har likadana fästen ner i spoiler plasten.
        //Martin
        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
        Åker - Cheva Transsport -01
        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

        Comment


        • #5
          Det får nog bli en svart med ribbor!
          /B
          Stilo & GSXR1000 Race

          Comment


          • #6
            Pratade med Torvalla men de hade ingen aning om vilken som var den ribbade varianten. Kan det vara den som kom 99 på 20VT? Vore tacksam om någon kan säga exakt på vilka modeller/årsmodeller den svarta ribbade sitter.

            Det är möjligtvis ingen här som har en grill som ligger och skräpar? Jag köper den gärna (oavsett modell).

            /B
            Stilo & GSXR1000 Race

            Comment


            • #7
              Svarta ribbor: på alla 97-98, förutom LE (som har gråa)
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X