Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe mot...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe mot...

    ..i det här fallet en ny S40 T5. Vid rödljusen utanför Volvos huvudkontor!
    Ja det är pinsamt, men jag kunde inte låta bli att trycka till stackarn när han uppenbarligen trodde hans nya fina Volvo var snabbare än en Fiat.
    Han fick ett par meters försprång innan jag fattade att han verkligen gav järnet.. Sen var jag tvungen att stampa själv!
    Uppe på trean var han istället 7-8meter bakom.. :-D Mohahahaaa..!!
    Barnsligt jag vet men vafan..

    Andra erfarenheter i ämnet..?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    toppen....inget att skämmas för
    www.overdrift.com|www.norrortracing.com[br]
    Kör: Sierra & Mazda Rx-7

    Comment


    • #3
      Frånkörd av en opel tror jag det var.... Fast jag hängde med tills farthållaren jämte skrek för högt ;-)
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        ha osv.

        hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahha hahahahahahhaah
        uppseendeväckande bil får mycket uppmärksamhet........ man har ofta nån halvägs in i avgasröret som ska kolla vad det står på det lilla blåa märket (4 bokstäver) osv.......... man vill ju inte ha nån där - e ju trafikfarligt liksom :-)
        I en anna situation var det en merza 500 eller nåt som fick tokryck när ja drog ut på motorvägen vid masmo - 3 filer (kontrollerat) på raken - i backen- för jag tyckte det var roligt - efter 300 meter kommer en ikapp mig och jag ser att det är han som låg ett par bilar bakom mig tidigare, Jag släpper förbi honom när han placerar sig 2 meter bakom och börar klämma sig förbi i gräsfilen (dåre) - jag har inte rejsat med honom dessutom har jag bromsat net farten långt innan han kommer ikapp mig....... jag e vällll oskylldig ;-)
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Hynda Coupé mot Stilo... jag trodde att jag skulle förlora först men va fan de e kul rödljusraceing! Killen har satt på dubbla utblås på hyndan och hade svårt o sluta gasa och att inte glöma feta Fast&Furious osthyveln!


          Så kör han iväg före mig ville inte ens lägga ner tid för jag trodde att den skulle va snabbare.... men när han åkt en bit gasar jag fullt ut och ligger där i 3:an i ca 120 när jag ställer mig bredvid han på högra sidan... han försöker då köra ifrån mig men jag gasar mera så min bakdel hamnad jämsides med hans nos... senare ger jag upp pga för hög fart och kurva...

          Nästa rödljus ska han till vänster åt samma håll som jag ska åt så jag ställer mig bakom honom nu... han e ivrig o gasar hela tiden, måste juh visa upp dessa dubbla utblås... så bär de iväg igen men fan va förvånad jag va när jag hängde på han och nosade han i baken och va tvungen o lätta på gasen för att inte köra in i han... jag skulle tro att han gav allt han kunde men kunde inte skaka av en Fiat...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Novisen> Hehe, stämmer bra med farthållaren i sätet bredvid. Men är ett bra hjälpmedel för att behålla lappen.

            Var för övrigt ute och rejsade tidigt i söndags morse (utan farthållare ;-) tillsammans med en kompis i en Evo6 (måste ju "köra in" coupén igen efter tiden på verkstaden). Vi hinner bara precis träffas och dra ut på motorvägen så kommer det en 740 TIC med *fett* avgasrör och försöker pressa sig om i innersta filen på trefilig motorväg. Tjoho, race direkt, både Evon och jag petar i trean och visar de fina bakdelarna av våra bilar för honom. Jag hamnar (förstås) lite efter Evon men inte mer är ett par längder (då ligger femman i och varvräknaren står på 6000.... Lite läskigt eftersom vägen är ganska ojämn och svänger en del. Coupén är inte lika stabil som Evon i den farten så jag blir tvungen att släppa. Resten av turen var kanonkul på biltomma och slingrande landsvägar.

            I slutet av åkturen blev vi stoppade av polisen i en nykterhetskontroll. Lite nervös blev man när det första de säger är: -Körkortet, tack.
            Men blev lugnad när (den kvinnliga) polisen kommenterar att bilen är mycket snygg.

            Se bild på bilarna.

            /Janne

            Comment


            • #7
              WTF! -bilden kommer inte med. Provar igen.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Håller med!

                Håller med den (den kvinnliga Polisen)
                -Coupe 16vt -95-
                -Punto 60 -06-
                -Alfa 156 JTS -04-

                Comment


                • #9
                  Mitsubishi 3000GT...

                  verkar inte så snabb?
                  I fredags låg en röd rackare o hovrade bakom, sen framför osv., mellan Borås o Jönköping. Sen testade han att dra ifrån (på en öppen, fin och inhängnad sträcka!) men det var ju inga som helst probs att hänga på upp t 190 iaf.. (sen mognade jag o släppte karln)
                  Hehe.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mitsubishi 3000GT...

                    Originally posted by per
                    verkar inte så snabb?
                    I fredags låg en röd rackare o hovrade bakom, sen framför osv., mellan Borås o Jönköping. Sen testade han att dra ifrån (på en öppen, fin och inhängnad sträcka!) men det var ju inga som helst probs att hänga på upp t 190 iaf.. (sen mognade jag o släppte karln)
                    Hehe.
                    3000GT ska vara rätt tunga! Vet inte om alla har twinturbo lr? De ska ha där runt 300 kusar! Kul o busa ändå!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Om inte jag är helt fel ute så har Mitsubishi 3000GT;

                      * 3 liters V6
                      * Twinturbo
                      * Fyrhjulsdrift & fyrshjulsstyrning
                      * 286 hk (på pappret) och cirka 320 i verkligheten (Japan får nämligen inte exportera bilar med mer än 286 hk)...

                      0-100 km/h tror jag ska gå på 5,7s.

                      Sen finns det en snikmodell som heter Mitsubishi 3000SL med 225hk och fwd.

                      Mvh /Martin

                      Comment


                      • #12
                        Hmm. Isåfall gör min max 5,7s till 100 oxå.. ;-)
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment

                        Working...
                        X