Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20V Service

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Coupe 20V Service

    Hallå!

    Funderar på en sådan av årsmodell 98-99, hoppas någon kan hjälpa mig genom att berätta hur mycket det kostar att äga en sådan på ett ungefär.Det jag är mest intresserad av är vilka serviceintervaller bilen har och vad dessa servicetillfällen kostar på ett ungefär. Vill gärna även veta på ett ungefär om den är väldigt dyr att försäkra eller överkomlig.. Eller är det att föredra att köpa en version utan turbo om man inte vill få några obehagliga överraskningar?

    Mvh Fredrik

    funderar på tyskimoprt...
    P Frytki

  • #2
    Tror ja betalar 4200 för min helförsäkring halvår... då står den på farsan..
    Coupe 20v turbo..

    Comment


    • #3
      Re: Fiat Coupe 20V Service

      Originally posted by fberglund
      Hallå!

      Funderar på en sådan av årsmodell 98-99, hoppas någon kan hjälpa mig genom att berätta hur mycket det kostar att äga en sådan på ett ungefär.Det jag är mest intresserad av är vilka serviceintervaller bilen har och vad dessa servicetillfällen kostar på ett ungefär. Vill gärna även veta på ett ungefär om den är väldigt dyr att försäkra eller överkomlig.. Eller är det att föredra att köpa en version utan turbo om man inte vill få några obehagliga överraskningar?

      Mvh Fredrik

      funderar på tyskimoprt...
      Varför inte ta en titt på min Coupe ?? ska ju sälja min. Dock så kostar den en del. Men det har du igen sen. Klart bättre med en sv-såld en än import. och turbo på en coupe, det är ett måste.

      Hör av dig, så kan vi diskutera pris.

      /ante

      Comment


      • #4
        Ja du...

        Skulle inte varit dumt, tyvärr så ligger den inte i min division när detgäller pris..
        P Frytki

        Comment


        • #5
          Re: Ja du...

          Originally posted by fberglund
          Skulle inte varit dumt, tyvärr så ligger den inte i min division när detgäller pris..
          Oki, hur mycket kan du ge som max då ?

          Comment


          • #6
            Min drar ca 1 liter/mil till/från jobbet och kostar 3600/halvår för halvförsäkring (det absolut billigaste jag kunde hitta, Dial).
            Skatten ligger på drygt tusen spänn.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Re: Re: Fiat Coupe 20V Service

              Originally posted by KingDingeLing
              Varför inte ta en titt på min Coupe ?? ska ju sälja min. Dock så kostar den en del. Men det har du igen sen. Klart bättre med en sv-såld en än import. och turbo på en coupe, det är ett måste.

              Hör av dig, så kan vi diskutera pris.

              /ante
              vad är det som är bättre på en svensksåld? tänker du på spolarmunstyckena till strålkastarna eller

              Comment


              • #8
                Man har alla garantier kvar och försäkringen är mycket billigare.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  försäkring

                  de flesta bolag skiljer inte i pris på importerade och svensksålda när bilen varit i sverige mer än ett år, däremot ställer dom krav på stöldmärkning, omkodning av nycklar och servicebok. nackdelen är att man inte får maskinskadeförsäkring, förutom folksam som inte skiljer alls på importerade. och eftersom vi är med i eu så gäller de garantier som fanns på bilen som ny, det blir lite krångligare bara.

                  Comment


                  • #10
                    Ja vad kan jag säga. Du får pröva!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X