Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinterbil

    Hej!

    Funderar lite på ifall man ska köra med Coupen på vintern lr om man ska köpa sig en billig bil för cikus 5000kr? Vad tycker ni?

    Bilen som är en
    Fiat Coupe 16VT -95
    har ingen motorvärmare

    Tack på förhand
    /Johan
    Its Hard To Live Said The Undertaker When Nobody Dies

  • #2
    Jag röstar på vinterbil, har själv kört Coupe på vintern. Funkar ju bra rent tekniskt men det är jäkligt nice att slippa oroa sig för rost, skador osv. Även om det inte blir nåt sånt.
    Alltså, köp nåt billigt skit!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Åkte Citroen AX GT under vintern funka skit bra gav 8500:- för den.
      Föredetta Coupé ägare -
      http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

      Comment


      • #4
        Jag grät inombords när jag körde Stilon i vintras... den plogar snön Sen när man tvättar den ser man alla repor och flygrost som jag åkt på nu... all salt o skit skadar lacken så jag har tänkt lite nu när jag e inne på en coupe, köper jag en med fin lack o förhoppningsvist inte vinterkörd tänker jag aldrig köra den vintertid! Köp en gammal 240 lr 740 om du har lite mera pengar över o sladda sönder den medans coupen vilar i garaget!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Originally posted by 84jr0
          Jag grät inombords när jag körde Stilon i vintras... den plogar snön Sen när man tvättar den ser man alla repor och flygrost som jag åkt på nu... all salt o skit skadar lacken så jag har tänkt lite nu när jag e inne på en coupe, köper jag en med fin lack o förhoppningsvist inte vinterkörd tänker jag aldrig köra den vintertid! Köp en gammal 240 lr 740 om du har lite mera pengar över o sladda sönder den medans coupen vilar i garaget!
          du vet väl att min Coupe är till salu ? finare coupe kan du inte hitta i sverige =)

          hör av dig!

          /ante

          Comment


          • #6
            Originally posted by KingDingeLing
            du vet väl att min Coupe är till salu ? finare coupe kan du inte hitta i sverige =)

            hör av dig!

            /ante
            Det vet jag och den verkar lovande men inte riktigt min kaliber va de gäller pris!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Originally posted by 84jr0
              Det vet jag och den verkar lovande men inte riktigt min kaliber va de gäller pris!
              jaja, man får ju det man betalar för. Bättre att köpa bra från början. Lönar sig i längden.

              Villig att ge som max då ?

              /ante

              Comment


              • #8
                Originally posted by KingDingeLing
                jaja, man får ju det man betalar för. Bättre att köpa bra från början. Lönar sig i längden.

                Villig att ge som max då ?

                /ante
                Ja du allt beror på skicket på bilen, jag vill så gärna ha en 20v men så mycket pengar kan jag inte få ihop så snabbt! Eftersom jag har coupefeber nu funderade jag på en 16v (20v om priset är rätt) något billigare under ca 70 - 90 000kr!

                Jag får sånna skuldkännslor när jag måste välja bland 20v o 16v men men få se hur det slutar! Du kommer inte släppa din coupe så billigt ändå!

                EDIT: När jag snackar motoralternativ så menar jag turbo lr ingen alls!
                Last edited by 84jr0; 27 May 2004, 20:56.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  84jr0: En 20v turbo kan du väl inte ha så svårt att hitta för 70-90 papp? Dessa borde du väl få ner till 90 eller mindre i alla fall. Sedan om de är i bra skick eller inte vet jag inte förstås men det finns att få tag på i alla fall.

                  http://www2.blocket.se/view/2569861.htm?l=0&c=1&city=0

                  http://www2.blocket.se/view/2545476.htm?l=0&c=1&city=0

                  http://www.bilannonser.se/showCar.aspx?id=175671

                  http://www.bilannonser.se/showCar.aspx?id=166023

                  I övrigt håller jag med coupen ska INTE köras på vintern. Vilket slöseri att misshandla en sådan pärla med den svenska vintern med snö, is dåligt plogade vägar och SALT. Hua. Nä bättre att köpa så bra vinterbil man har råd med och låta coupen vila i garaget över vintern. Dessutom blir det som en nystart varje gång man plockar fram bilen på vårkanten. Kör man den varje dag året om så glömmer man lätt bort vilken rolig och snygg bil det är.
                  På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                  http://www.garaget.org/?car=63213

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Ja du allt beror på skicket på bilen, jag vill så gärna ha en 20v men så mycket pengar kan jag inte få ihop så snabbt! Eftersom jag har coupefeber nu funderade jag på en 16v (20v om priset är rätt) något billigare under ca 70 - 90 000kr!

                    Jag får sånna skuldkännslor när jag måste välja bland 20v o 16v men men få se hur det slutar! Du kommer inte släppa din coupe så billigt ändå!

                    EDIT: När jag snackar motoralternativ så menar jag turbo lr ingen alls!
                    kan släppa min för 145k. Lånar du 145k, sen tar det på 12år, får du en månads avgift på cirka 1700. Låter väl rimligt ?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KingDingeLing
                      kan släppa min för 145k. Lånar du 145k, sen tar det på 12år, får du en månads avgift på cirka 1700. Låter väl rimligt ?
                      Hehe du vill verkligen bli av med den! Jag vill inte låna nåra pengar pga. jag e inte säker på att jag får behålla jobbet som jag har nu! Kontraktet går ut i september, få se om de blir förlängt!

                      12år e javla mycket tid oxå! Har redan CSN lån så de räcker!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by 84jr0
                        Hehe du vill verkligen bli av med den! Jag vill inte låna nåra pengar pga. jag e inte säker på att jag får behålla jobbet som jag har nu! Kontraktet går ut i september, få se om de blir förlängt!

                        12år e javla mycket tid oxå! Har redan CSN lån så de räcker!
                        joo, vill bli av med den. 12år e lång tid, fast du har ju inte lånet i 12 år. Utan du kan ju betala av lånet sen, så fort du sålt bilen. Värt att tänka på iaf.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by KingDingeLing
                          joo, vill bli av med den. 12år e lång tid, fast du har ju inte lånet i 12 år. Utan du kan ju betala av lånet sen, så fort du sålt bilen. Värt att tänka på iaf.
                          Funkar inte så för min del! Först betalar man av det man e skylldig sen lånar man mer om man verkligen måste annars tycker jag det är värt o jobba lite extra o slippa låna!
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment

                          Working...
                          X