Announcement

Collapse
No announcement yet.

Race rapport Anderstorp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Race rapport Anderstorp!

    Hej,

    Nu är man tillbaka i verkligheten igen efter en lyckad träff på Anderstorp.

    Tokregnade på väg till Anderstorp & då blev man lite småtrött, R-däck i spöregn inte så skoj. Men det klarnade upp och vi fick 2 timmar på torr asfalt sedan började det småregna. Men det gick att köra även då men lite försiktigare med Pellepedal!

    Hade precis fått cambervinkel justerad dagen innan så det här blev primär med R-däck, Hörmannkrängare och 2 grader negativ camber fram. Resultatet blev mycket bra, mer direktstyrd i kurvorna med minimal krängning och inget slitage på ytterkant av däcken.

    Det var en blandad skara av bilar tex Porsche, SAAB ,VOLVO ,Rover, BMW, RX7, Impreza, Nissan, AMG, Corvette osv.

    Hade med mig några jobbarkompisar som aldrig kört på bana(AMG,BMW & Rover) förut och de blev stormförtjusta och de kommer att hänga med på flera körningar!

    Nu till Fiat beståndet, det var jag och Sketfull som höll Fiat fanan högt. Var även en grön Coupé på åskådarplats vilket var trevligt(kommer tyvärr inte ihåg namnet).

    Har tyvärr inga bilder, hade kameran med mig men glömde bort den pga körningen ;-)

    Skall se om jag kan få några från kompisarna från Tranås.

    Det var väl allt, nästa körning blir nog på Kinnekulle 9/7 med SSJ.

    Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73
Working...
X