Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorfrågor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorfrågor

    Hej! Skrev förut om ojämn gång, tänkte fråga lite mer...

    När jag startar bilen så åhar den första gången en förmåga att "tappa" tomgången, dvs bilen slocknar. startar jag den igen fungerar den fint sen. OM jag ger gas slocknar den dock inte.

    Sen är det som sagt ojämn gång upp till 2500 varv på alla växlar. Det känns som om bilen inte får tillräckligt bensin och därför tappar effekt.

    Har en 99:a 16v utan turbo. Bara gått 5000 mil så jag undrar vad det kan vara...?

  • #2
    Har också samma problem med att bilen nästan (läs: precis på gränsen) dör när den ståt stilla över en natt lr två. Ger man den lagom med gas då så dör den, ger man den mkt gas så orkar den hålla sig igång. Men sedan går den som en klocka igen....
    Föredetta Coupé ägare -
    http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

    Comment


    • #3
      Nyare bilar varvar upp själva när man startar, min Stilo kommer upp till 2000-2500rpm vid motorstart!

      Gör inte coupen det oxå?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        exakt samma promel.

        Verkar vara ett problem de där. har nu precis samma problem. Har lämnat in den och de hittade inget fel på den. Bytte Tändstifft m.m men de löst ej problemet. Hittar ni vad de kan vara så hojta till. Jag har dok en 95 turbo.
        MVh John

        Comment


        • #5
          nu har jag iofs ingen coupe

          men på min bravo var det så... jag slog i nån sån här stor variant av STP i... då blev det nästan bra... händer nångång nu att tomgången är ojämn om den stått länge...

          får se den ska in på service nästa vecka... ser om det löser sig då...
          varför kan jag inte lägga in en avatar?? =(

          Comment

          Working...
          X