Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nu var det vår då!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu var det vår då!!

    Igår åkte Uno T fram nya belägg bak sen var det bara att tuta o köra !!! Man förstod igen varför man älskar sin Uno T . Blåsa förbi nyare bilar i höga farter!! Underbart!! Sen är detr bara att hoppas att den går i genom bes den 15e
    Nu får 131an vila lite igen.,.,


    Glad påsk /HH

  • #2
    He he he

    Ja visst är det vår! Underbart att få på sommardäcken med de glänsande aluminiumfälgarna (som man plågats med att få fina) och köra tokfort på den krokiga landsvägen ute på landet. Skönt att slippa kana flera meter i sidled på dubbarna...
    Roligast av allt i påskhelgen var dock när jag drog iväg vid ett rödljus (när det blivit grönt alltså) och körde ifrån pojkvännen i hans Peugeot 205 Gti. Inte för att han trodde att han skulle ha nån chans, men ändå. Han såg rätt impad ut och erkände att han aldrig skulle ha en chans. He he he det var kul. Kanske inte så smart dock att köra 80 på 50-väg precis utanför polishuset.... Hrmm, det gick bra för den här gången.
    Svart chippad Uno turbo -90
    och illgul 128:a -74

    Comment


    • #3
      Jag körde förbi en MC-polis i 170 en gång. Inte bra alls faktiskt!
      Fast det var tur att han inte stod tidigare samma väg för då hade det varit 210.
      Åsså var det tur att han inte hade radarpicka.
      Men 50-sträckor tycker jag man ska hålla hårt på. Billigast så.

      Turbo-Josse: Var det du som vann Teknikens Världs gula 128?? Den verkade ju riktigt fin. Annars är det ju en cool Uno du har.. har en likadan.
      Du får väl ta med grabben upp på Skoklosterträffen och visa vrålåket!

      per (uno turbo -90, met.röd)
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        På tal

        om Teknikens värld skickade ju själv in till den tävlingen om 128 an men inte vann jag heller.......... Den var lite finare än min 128a i patinerat orginalskick.. Olivgrön dessutom,,.,
        /HH

        Comment


        • #5
          Ja det är den!

          Jo det är min 128:a det. Fast jag vann den inte i Teknikens Värld utan köpte den av han som vann den. Han annonserade ut den i lokaltidningen sommaren -99, en liten radannons som min pappa fick syn på. Vi ringde, sen snabbt fram med gamla Teknikens Värld och tyckte den såg skitfin ut. Åkte och provkörde, då var bilen inte helt ok, kopplingen svår att t o m min pappa fick motorstopp (men inte jag!) och växellägena helt fel. En kvinna hade varit och provat den före mig och hon hade tydligen hoppat fram på vägen... men jag drog en runda och fick höra att jag "har Fiat i blodet" och på kvällen körde jag hem den. Sen dess har det fixats en del men tyvärr kommer det lite rost i nederkanten på bakdörrarna men det ska inte få bli mer. Och förutom omlackering i fel gul nyans på skärmar så är den fin. Hoppas på att få råd att fixa även det. Nej det är en helkul bil som är riktigt pigg, låter rally gör den ju med... Den är förresten på bild på Fiat Classic Clubs hemsida, om de inte tagit bort den. fats det hade ni nog redan sett.
          Jo skulle vara kul att åka på träff med Turbon, att åka med den på FCC:s träff skulle vara rena döden. Det går ju inte alltid så fort på körningarna, det räcker för att 128.an ska bli galen och dra om alla.
          Svart chippad Uno turbo -90
          och illgul 128:a -74

          Comment


          • #6
            håller med om att man ska hålla hårt på 50, det är ju stort skäl till att det är 50 i samhällen osv. Ute på landsvägarna tycker jag det är en annan sak.
            Försöker också hålla 50 i samhällena men ibland blir man ju lite ivrig (särskilt vid rödljus med en Peugeot eller annan racegalen person). Hrmm.

            Per, din bil som är på bild på sidan? Ser väldigt fin ut! var det du som skulle sälja din? Hmm, känns det inte tungt?
            Svart chippad Uno turbo -90
            och illgul 128:a -74

            Comment


            • #7
              128

              Jag har stora planer för min 128a när jag får tid...............
              Totalt orginal skick ska det bli är det tänkt.......... men så var det det där med tiden igen.....
              Min är i alla fall en olivgrön 71a 2 dörrars. dom var ju som finast dom första åren med dom spinkiga kromade stötfångarna , bikakegrillen runda lyktor och riktigt spartanska inuti,.,., Eller??

              Comment


              • #8
                jaa

                henrik:
                helt klart!
                den där säkerhets prototypen av 128:an de gjorde blir diskad direkt, den som hade 1,5 dec tjock svart gummistopp runt hela fronten+ bak
                Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                http://fiatpanda.wordpress.com/

                Comment


                • #9
                  TurboJosse: Jo jag ska nog sälja den, efter jag fixat de fel som finns. Och det känns lite tungt... Det är ju en helt suverän bil, billig, snabb, praktisk (körde hem STORA grejer från IKEA igår), snygg och bekväm. Men jag har nu 4 bilar (inkl Argenta reservdelsbil) vilket känns lite opraktiskt. En Coupe vill ut på vägarna snart...

                  Det är min Argenta på Classics hemsida oxå förresten. :-)
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Jo det är ju utan tvekan den 128:an som är snyggast, gillar också "bikakegrillen". Dock var min rätt angripen av icke vackra rostfläckar så den sprejade vi svart= snyggt och ser ändå naturligt ut. Vill också fixa min så den blir helt original, nu sitter det fula plastiga backspeglar på (de är inte ens lika varandra...) de vill man inte ha. Men det är tiden som fattas, eller så tar man inte vara på den när man väl har den. Tiden alltså.

                    Per: Förstår dig, och lider med dig på samma gång (för att du måste sälja alltså). Jag har bara två bilar (skrotade reservdels128:an nyligen) men det räcker att se på min pappa och äldste brorsan; pappa har si sådär 15 st (främst italienskt och engelskt) och brorsan har 13 Alfor.... Måtte det inte gå sååå långt.. fast jag skulle gärna ha en Coupé också... *avundsjuk* tänkte titta in på FCC och kolla på din Argenta!
                    Svart chippad Uno turbo -90
                    och illgul 128:a -74

                    Comment


                    • #11
                      Kul

                      att vi tycker lika.., En bilmodell kan ju oftast vara mest orginell när den är ny.,. Skitsamma om den är som bäst när den läggs ner,,,,,,,,,
                      /HH

                      Comment

                      Working...
                      X