Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äntligen Reportage!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Äntligen Reportage!!!

    Hej!
    Nu har reportaget om min samt Jans coupé dykt upp i Bilsport nr 8. Tycker själv att det blev riktigt bra!

    /Pär

    PS. Turbotrycket är under utredning.
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

  • #2
    Håller med!

    Undrar dock vad han (Gullabo) gjorde för att få så dåliga acc-tider, 0-100 på 7.00 är riktigt dåligt. Hade han hjulspinn hela vägen eller? Nog borde tiden varit neråt 6 sek i alla fall.

    Kul att Coupén uppmärksammas i Bilsport, kanske hjälper det tilll att hålla upp andrahandsvärdet på dom.

    /Janne

    Comment


    • #3
      Håller med om acc-tiderna, riktigt usla. 220hk och turbo, ändå inte mycket bättre än vilken sketen standard-GTi som helst. Är dom väldigt tunga eller ?

      Comment


      • #4
        Starten.

        Nu har ju jag ingen vässad 20VT men ändock en relativt rask 16VT. "Problemet" med min vagn är starten. Antingen blir det ett överdrivet hjulspinn eller så händer det ingenting. Måste erkänna att jag förlorat en hel del rejs med stillastående start. Senast i raden var mot polarns nästan nya V70 T5 automat. Hans mindre turbo levererar effekt mycket snabbare än vad min turbin åstadkommer. När turbon i Coupén väl fått upp varv och växelpetaren fått i tvåan så blir det andra bullar! Det man förlorarar i starten tar man igen lite senare :-)

        Någon annan som upplever samma problem eller är det kanske min körstil det är fel på? Hur startar ni andra "rödljusgasare"?

        (En uppsättning nya däck skulle nog göra susen för min del....)

        /B
        Stilo & GSXR1000 Race

        Comment


        • #5
          Mattis, 6.7 ärliga sek till hundra är väl ändå liiite bättre än en vanlig sketen GTI?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Per: skitkul med Fiat-reportage! Med sin egen bil! Fast synd att de för en gångs skull inte hade med listan på olika Superstage-tider :-(
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Hur mycket fick herr Gullis prova innan?

              Det tog mig en hel del tid innan jag lyckade behärska min pärla vad gäller snabba starter.
              Som sagt har aldrig blivit ifrån åkt de gånger jag hakat på någon som blivit provocerad av pärlan.

              Jag har iofs aldrig gett mig in på något jag inte trodde att jag skulle klara heller.

              Pininfarina
              Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

              Comment


              • #8
                Re: Starten.

                Originally posted by Anell
                Nu har ju jag ingen vässad 20VT men ändock en relativt rask 16VT. "Problemet" med min vagn är starten. Antingen blir det ett överdrivet hjulspinn eller så händer det ingenting. Måste erkänna att jag förlorat en hel del rejs med stillastående start. Senast i raden var mot polarns nästan nya V70 T5 automat. Hans mindre turbo levererar effekt mycket snabbare än vad min turbin åstadkommer. När turbon i Coupén väl fått upp varv och växelpetaren fått i tvåan så blir det andra bullar! Det man förlorarar i starten tar man igen lite senare :-)

                Någon annan som upplever samma problem eller är det kanske min körstil det är fel på? Hur startar ni andra "rödljusgasare"?

                (En uppsättning nya däck skulle nog göra susen för min del....)



                Tycker inte att det är några problem med att komma iväg i starten...........
                Kör nu med 235/40-18" och har kört 9.27s på 201m !!!
                Tycker inte att ngn framhjulsdriven bil (utan diff) hänger på. Har jag fel ???

                Mvh Togge

                p.s . det var ett bra reportage i alla fall !
                /B
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #9
                  Typiskt BILspott!!

                  Vadå Fiat aldrig gjort någon sportbil?? Fiat Slagit slint i huvudet??? måste dom ha sånna kommentarer jämt!!!
                  Slagit slint i huvudet har det väl gjort om man tar dit en S70 V40 hur vanlig äcklig bruksbil som helst??!!!

                  J-vla v+lv+ mutade tidning

                  /HH

                  Comment


                  • #10
                    fiat har aldrig...

                    ..gjort vad de klassar som sportbil
                    (dvs drögig, tung standardbil tillverkad i sverige eller tyskland, med minst halva reserv, tillbehör och trimsortimentet i "mekonomen"-katalogen, men så pass övermotoriserad att den iaf går fort rakt fram :P
                    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                    http://fiatpanda.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Håller med Henrik:
                      Har de glömt 130 3.2 Coupe, Dino 2.0 och 2.4, X1/9, 124 Coupe + Spider, 2300 Coupe osv. osv....?

                      Men hallå, det är ju Bilsport vi pratar om, biltidningarnas Ding-Ding Värld.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Blev också pissed när jag läste deras "fyndiga" inledning till reportaget. Som om det vore nån slags revolution att Fiat hade gjort en så häftig bil... Som om det inte hänt tidigare. Men det är klart, det ska väl ta sådär 50 år innan Älskar-volvo-som-är-så-trygg-att-köra-och-så-skönt-att-grannen-har-likadan-Svensson upptäcker att Fiat gör roliga och sportiga bilar (om de någonsin kommer att upptäcka det vilket jag inte hoppas att de gör för då får inte vi som uppskattar italienska körglädje ha Fiat för oss själva)
                        Svart chippad Uno turbo -90
                        och illgul 128:a -74

                        Comment


                        • #13
                          Precis! Stackars alla osäkra Volvo-människor, som inte vet vad de missar..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Men det var ju en strippad Golf och en hottad Volvo med i senaste nummret. Det var knappt så att de vågade ha med reportaget om FIAT i innehållsförteckningen.

                            Och varför jämförde de inte med andra bilar? Provar de en Golf så är det 3 andra tider de jämför med.
                            //Martin
                            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                            Åker - Cheva Transsport -01
                            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                            Comment


                            • #15
                              Låt oss spotta litegrann på Bilspott!
                              Svart chippad Uno turbo -90
                              och illgul 128:a -74

                              Comment

                              Working...
                              X