Announcement

Collapse
No announcement yet.

chipning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • chipning

    är det nån som vet hur mycket det ger på en uno???o vad man behöver mer än chip??o kanske vad det kan kosta???

    tack på förhand magnus
    En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

  • #2
    Varför skal du chippa `Kan jo skruva opp alt manuelt

    Comment


    • #3
      oki men är inte inne på o klämma bränsleregulatorn o sånt,,,men hur menar du annars???
      En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

      Comment


      • #4
        Söka!

        Det finns mängder av enkla knep för att höja effekten på uno T. om "chipning" är just chipning i ordets bemärkning på uno t är jag tveksam till. priset är vanligtvis 3000 men då är det bara grejer som du kan ordna själv.
        Börja med att söka på diverse forum om trimning till uno t.
        sökord som pysventil kan man kanske börja med. du kommer att hitta många fler sedan.
        Carmaniacs forum på lazzat.se innehåller bra många unoåkare.
        lycka till
        Mvh Henrik
        Henrik Persson
        Fiat Uno Turbo i.e -87
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=283
        Lancia Delta HF integrale -90
        BMW M5 -95

        Comment


        • #5
          Jag har laget en box som er koblat til systemet och ar elektrisk. Når man trykkar på en knapp i kupeèn skruer den opp båda turbotrykket och bensintrykket.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dr_Bass
            Jag har laget en box som er koblat til systemet och ar elektrisk. Når man trykkar på en knapp i kupeèn skruer den opp båda turbotrykket och bensintrykket.
            Det är jag mycket tveksam till.. eller missförstår jag dig? Har du byggt det?
            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
            X1/9
            www.kallebacksmotor.se

            Comment


            • #7
              Både ja och nei, deler av dette er ett hörmann sett som ble levert på 80 tallet. Kan skanne koblingskjemar til deg hvis du vil

              Comment


              • #8
                o då undrar jag hur man gör för o få mer fart i den??
                En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dr_Bass
                  Både ja och nei, deler av dette er ett hörmann sett som ble levert på 80 tallet. Kan skanne koblingskjemar til deg hvis du vil
                  Vad är det för bränsletrycksregulator, eftersom trycket ökar med knappen.?

                  Att höja laddtrycket med en knapp är ju inte så svårt , bara satt sätta en solenonid på slangen som aktiveras med knappen. men bränsletrycket?
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #10
                    Jeg vet ikke hvordan som sitter der, men det er i allefall så, det er også montert slik at hvis jeg skrur av bilen, men har knappen inne forsetter den å pumpe bensin osv. Og før turbotrykket kobler inn når knappen er inne går den urent akkurat som om den får for mye bensin. Men som sakt, jeg kan scanne koblingsskjemaene og ta bilder hvis du ikke tror meg

                    Comment


                    • #11
                      En tanke...

                      Originally posted by Jens
                      Vad är det för bränsletrycksregulator, eftersom trycket ökar med knappen.?

                      Att höja laddtrycket med en knapp är ju inte så svårt , bara satt sätta en solenonid på slangen som aktiveras med knappen. men bränsletrycket?
                      Det borde gå att bygga om man har två olika bränsleregulatorer och en elektriskt styrd ventil?
                      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II -94 Blu Lord

                      Comment

                      Working...
                      X