Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 126

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 126

    Hej! I morgon ska jag åka och titta på en Fiat 126.

    Den har vart avställd länge och jag vet inte så mycket om modellen bortsett från att jag tycker att det är riktigt tuff och att jag uppskattar bakhjulsdriften.

    Jag behöver alla tips och råd jag kan få.


    Väldigt tacksam för svar.

    /Mattias
    Säljes: Denver DFT-506 5 tums lcd tv. perfekt för bil. Köpte den den4/9-04 för 1490kr. Säljes för 900kr.
    Nokia 6230. 2400kr utan bluetooth adapter och 2500kr med.

  • #2
    Re: Fiat 126

    Originally posted by blådåre
    Hej! I morgon ska jag åka och titta på en Fiat 126.

    Den har vart avställd länge och jag vet inte så mycket om modellen bortsett från att jag tycker att det är riktigt tuff och att jag uppskattar bakhjulsdriften.

    Jag behöver alla tips och råd jag kan få.


    Väldigt tacksam för svar.

    /Mattias
    Kul att du ska kika på en 126:a!

    Hmm jag har själv haft en egen 126:a,
    Kolla så motorn går bra, utan missljud osv.
    Sen rosten säger ju sig själv.
    Bromsarna kan du också slänga ett öga åt med tanke på att den stått länge.. Annars finns det ingen bil som är mer simpelt uppbyggd!
    Är som en moped på 4 hjul..

    Förövrigt är det en skojig bil som drar ögonen till sig! Men nån långfärdsbil är det INTE!
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Antar att bilen du hade förblev original?

      Min plan är att göra en kul (ännu roligare) bil av den.
      Beslutade mig för att inte köpa bilen jag kollade på. Växellådan levde ett eget liv.

      Killen som hade den pratade om att ettan skulle låta ungefär som en borrmaskin (eller som bilar gör när man backar). Motorn lät helt ok men något fel med soppa/luftblandningen måste det ha varit för om man tryckte ner gaspedalen fortare än sekundvisaren rör sig på en klocka så dog motorn.

      Väntar till våren och köper en bil för 10-15tusen kr istället.

      Men frågan kvarstår. Vilken motor är det bäst att konvertera till? En boxer från nån bubbla eller kanske en wankelmotor?




      Åter igen, Tips är mycket välkomna.


      Mvh /Mattias
      Säljes: Denver DFT-506 5 tums lcd tv. perfekt för bil. Köpte den den4/9-04 för 1490kr. Säljes för 900kr.
      Nokia 6230. 2400kr utan bluetooth adapter och 2500kr med.

      Comment

      Working...
      X