Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stolsvärme?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stolsvärme?

    Hej!
    Den enda utrustning som finns i min Uno 45 i.e är stolsvärme i förarsätet. Den slår ju på automatiskt, var sitter sensorn som avgör när ingenjörerna i italien tycker att det är kallt? Kan man byta ut den mot en knapp eller är det dumt? (värmen slår kanske av i tid innan det blir för varmt)

    Har en avlägsen idé om att ta en förarstol från skroten och sätta på passagerarsidan så även passageraren får det skönt. Men gäller att hitta en stol i bra skick isf.

    Fast samtidigt ska man kanske inte laga det som är helt?

  • #2
    Har inte brytt mig om att leta efter termostaten, då jag tycker automatiken fungerar bra. (Ta i trä...)

    Och så får man inte glömma skrytfaktorn!

    Comment


    • #3
      Kan hålla med om att termostaten är bra inställd. Men ändå! Undra om den tittar på utomhustemperaturen eller inne i kupén...

      (Det är ju ännu mer skryt om värmen även går på för passageren, mina passagerare tror inte på mig när jag berättar om hur skönt det är)

      Comment


      • #4
        Jag gissar att termostaten sitter i stolen, för annars skulle den ju aldrig slå av när det har blivit varmt. Lätt att kolla hursomhelst, har för mig att det finns en kontakt som är man kan dela på under sätet, så det är bara och mäta.

        Comment


        • #5
          Jo det sitter nog en kontakt under sätet. Hur (och vad?) ska jag mäta?

          Comment


          • #6
            Starta bilen och kör den tills sätesvärmen har slagit av. Dela sedan på kontakten och kontrollera om det finns matningsspänning (12V) på den sida som inte går till stolen. Finns det spänning där sedan termostaten har slagit av betyder det att termostaten sitter i stolen, och om det inte finns spänning där så sitter termostaten nångon annan stans.

            Comment

            Working...
            X