Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränslepump

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bränslepump

    min Uno T stod upphissad några dagar (höllpå med handbromsen) Sen när jag sänkte ner den och startade då lät det riktigt illa i bensinpumpen det liksom durrade i kupen,, Så igår plockade jag isär allt pump,filterdärbak filterfram och blåste ledningarna och det rann fint från tanken kollade och blåste filtren och körde pumpen torr hur tyst som helst! satt i pumpen körde så det kom fram fint vid filtret under huven sen satt jag i hop allt igen. Då lät det lika illa ändå!! Man kan bli tokig*** Tycker inte pumpen borde vara slut blev utbytt för bara 2 år sedan nog borde dom väl gå längre??? Nån som har nån bra lösning???? Bilen går ju bra så den lär ju få nog med bränsle i alla fall går helt jämt Ideer nån???

    Eller skulle pumpen bara ta tvärslut?
    /HH

  • #2
    Va?

    Ajajaj...
    Har den aldrig fått stryk så har den fått det nu! Man kör inte en pump torr!
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #3
      i

      Iofs så körde jaG bara i gång den 2 gånger på tändningen vet ej hur mycket stryk den tar av det men ingen verkar ha nån förklaring varför den lät illa nu är den nästan tyst igen så nu får man väl vara glad Tankade på Din X innan jag hissade upp den om det skulle ha gjort nåt? nåt i bensin? Brukar aldrig tanka DinX annars..
      %&/

      Comment


      • #4
        Hmm har du den normala upphängningen med alla gummikuddar kvar? Så att inte nån har bultat allt i plåten bara, menar jag. Då skulle det ju låta en del.
        På min sitter det gummi både runt pumpen och mellan hållaren och chassi.

        Lustigt att du grejar med pumpen, jag har precis gjort detsamma!
        Bytt från Pihlburger (vem I HELVETE har satt dit den????) till standard Bosch i fredags... Kan säga att min Uno Turbo går en ANING bättre med rätt soppatryck...
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Förstår

          det !!!...... gummiupphängningen är hel så den gungar på fint där under. Trodde också nåt gummi hade tröttnat men det ser riktigt fint ut
          /HH

          Comment

          Working...
          X