Announcement

Collapse
No announcement yet.

UnoTurbo fel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • UnoTurbo fel

    Puuhh!
    Efter att ha bytt tank, soppafilter, tändkablar, stift (ett antal ggr), dumpventil, tändboxar, ventilstyrningar + tätningar, m.m., under 2 ÅRS TID, är problemet löst.
    Den ryckiga gången och kraftförlusten vid varm motor berodde på:

    TAM TA RAA!!
    Bucklig bränsletrycksregulator!!!

    Nån jävel har nån gång hållt den rätt hårt med en tång. 100 spänn på skroten och 5 min att byta. Nu ska jag bara byta mina, ganska nya, väldigt överhettade (pga lågt bränsletryck), NGK-stift.

    Tack ändå för alla tips.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Visst är det skönt att hitta felet man letat efter.

    Hade själv en helvetes lördag med en server som pajade och backupen hade inte gåt på 1,5 månader och det var applikations utvecklingsfiler på den.
    Det var jävligt skönt när den raid5:an fungerade igen.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      Grattis

      Det är för jävligt när man håller på att bli galen på att inte hitta felen. Och sen är det ju lite retligt när det till sist visar sig att det var något så "enkelt".
      Pojkvännens Peugeot 205 gti gick ryckigt som tusan och dog så fort man gasade, han lämnade in den på peugeotverkstaden och de skulle ju byta all skit de kunde komma på, tändstift (fast de var nya och helt ok), olja+ filter och tändspole (den var visserligen spräckt och slog ut gnistor) för att som de sa "komma en bit på vägen för att finna felet"! jo uteslutningsmetoden kan ju vara bra ibland, men inte kul när man ska betala för det! bilen kördes hem till min pappa istället, tändspolen byttes, bilen gick fortfarande pissigt och då kollade min pappa gasspjällsgivaren och där var felet; ett lödfel!! Det fixades på fem minuter och bilen har gått finfint sen dess. Och det tjänades 700 tror jag det var som givaren skulle kostat ny. Också ett rätt skönt fel att få fixat!
      Svart chippad Uno turbo -90
      och illgul 128:a -74

      Comment

      Working...
      X