Announcement

Collapse
No announcement yet.

konstigt ljud..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • konstigt ljud..

    tjena fiat vänner. var som vanligt ute o gled lite i dag i nytvättade bettan.

    Men min sköna tur avbröts av ett ljud..
    någon som vet vad det kan vara för nått.. ?


    symptom.

    inte alltid men då och då så hörs ett ljud som man lättast beskriver som "hummande".

    LJudet utspelar saj runt två tusen varv oftast.. aldrig exatk samma hela tiden utan ligger mellan 1500-2000varv.

    Min gissning var att det kanske är något som skakar eller vibrerar.

    Finns det något som man kanske kan kolla upp så d itne ligger löst!? eller vad ska jag göra!?

    all hjälp mottages.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    Det är inte fläkten till kylaren som drar igång? För kylare/fläkt sitter rätt stumt i karossen. Lite "tort" gummi emellan.
    Eller är det varvtalsberoende? Ändras "hummandet" med varvet?
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      nja

      Det är nog inte fläkten. Fläkten hör jag ganska markant. Detta här ljudet är liksom mycket svagare än fläkten och kommer alltid runt 1500-2000 varv.fast itne alltid .. utan ibland kan det gå nån dag mellan ljuden. körde lite hårdare igår och då märkte jag att det kom ibland.. idag körde jag lugnt hela tiden och fick inget ljud..

      hmm är lite nervös ;

      Men sen så har jag tänkt på att om d kan vara något vid den skada som skett på bilen för ett tag sen. för att det börja låta efter det. har fått en tillbuckling i höger bakskärm och repat är det oxå.. tänkte om det är något där under som ligger o vibrerar. ?

      hm sådana här ljud kan ta kål på en trevlig dag hehe.

      edit

      nää det är nog inte varvtals beroende. Tycker jag hör ljudet och sen så försvinner det direkt 500 varv senare tex..

      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        Har du bytt luftfilter?

        Dumpventilen som sitter på orginal är kass, den läcker vid 1500-2000 rpm, och då låter det skumt
        hörs mycket om man har öppet filter, men hörd även lite med orginalfiltret

        om du släpper gasen helt eller trycker den till botten, försvinner ljudet då?
        isf är det ventilen
        /Peter

        Comment


        • #5
          japp

          yes jag har ett stort öppet KN.

          hm och dumpen är original än så länge. Hm det är en möjlighet att det är den det är fel på. finns det nått sätt o kolla upp det.


          Nu tycker jag itne att det ljudet låter som en dumpventil som läcker. men saken är den jag har ju aldrig hört en läckande dump så det kan ju vara den i vilket fall som helst.

          chorus läste på coupe-sport.co.uk att du hade fått en offert från bsr. jag fick samma pris som du fick.. men jag fick möjligheten att få betala 2600 kr.. fast då skulle dom få testa min bil lite innan o efter. det skulle ta en dag ell något sådant
          före detta coupe trimmare
          pimpig cadilacc deville
          Sv1000s C-Ö

          Comment


          • #6
            2600:-?! typiskt att jag inte fick det erbjudandet då =(

            har du bytt till KN-filter så är det absolut dumpen du hör
            den börjar vibrera massor, så det låter lite skumt
            vet inte hur jag ska beskriva det.. brölande?
            /Peter

            Comment


            • #7
              hej

              ja då får man ju inhandla en ny dump har hört att dvoo6:an är rätt bra. Någon som håller med eller tycker annorlunda?
              före detta coupe trimmare
              pimpig cadilacc deville
              Sv1000s C-Ö

              Comment


              • #8
                baileys?
                jag vill oxo ha en sån, vad kostar dom?
                /Peter

                Comment


                • #9
                  Jag har en och är nöjd med den!
                  Jag beställde min från www.forgemotorsport.co.uk då kostade den 90£ och 15£ i frakt, det tog två dagar och levererades vid dörren
                  När man väl har bestämt sej så vill man ju ha grejerna så fort så möjligt
                  /Tony
                  SDE Racing
                  Coupe 20VT-97 under konstruktion
                  Marea Weekend HLX-97 påställd
                  Punto 75 SX-98 påställd
                  Tipo 1,4ei-94 såld

                  Comment

                  Working...
                  X