Announcement

Collapse
No announcement yet.

gul vätska?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gul vätska?

    Hallå!
    Efter en lång tids tystnad från min sida och 1700 hela mil senare är det dags att fråga igen.

    Min Uno 45 i.e. läcker en gul (!) vätska. Vad kan det vara för något? Jag kunde inte lokalisera vart det kommer ifrån, för det är en vansinnig massa snö ute nu.

  • #2
    Ren olja är gul. Från växellådan tex, eller motorn om du nyligen har bytt motorolja.

    Comment


    • #3
      Japp, du hade rätt.

      Jag hällde ut bromsolja och växellådsolja i snön för att jämföra färger. Bägge var gulaktiga, men det var växellådsoljan.

      Det var en så otroligt skarp och klar gul färg i snön så jag undrade vad det var för vätska som läckte.

      Nu vet jag vad det är, nu återstår bara att fixa felet.

      Comment


      • #4
        Själv har jag gett upp på den fronten... Hade läckage från växellådsdamaskerna så jag bytte dem, och visst vart det bättre. Men inte vart det helt tätt inte...

        Som ägare av en 18 år gammal bil får väl se det som att allt är normalt när det är en droppe, eller två under bilen på morgonen. Är det helt torrt, så är det ju förmodligen slut på olja!

        Comment


        • #5
          DEt

          blir ständigt droppar under min Uno D, från lådan men jag brukar bara fylla på lite då o då... Vet inte om jag orkar fixa det, känns lättare att fylla på ibland i alla fall i bruks Unon. Vore ju skillnad om min Uno T läckte, men den är faktiskt tät, än så länge..


          /////HH

          Comment

          Working...
          X