Announcement

Collapse
No announcement yet.

Träff i sommar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Träff i sommar

    Hej, är det någon fiat alt italiensk träff av något slag i sommar? är intresserad av att se lite andra italjenare live..
    Någon som vet? kanske skulle kunna vara en ide annars.

    /alex
    ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

  • #2
    1a maj är det Skokloster utanför Stockholm, som vanligt. Mer info kommer!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Kommer det att vara någon träff mer söderut? vore kul att träffa lite fiat folk. Bli mobbad på jobbet för att jag har en Uno Turbo.

      // Eric stolt Uno förare
      Uno turbo ie 88 röd
      Uno turbo ie 91 svart (död)

      Comment


      • #4
        Fortsätt att vara stolt Eric! Jag är också stolt över min Uno, jag brukar säga att det är mitt italienska fullblod som står parkerat utanför jobbet.

        Har du nån bild på din? *nyfiken*
        Mvh Putte

        Fiat Uno Turbo I.E - Död, R.I.P
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=184

        Comment


        • #5
          Har tyvärr ingen bild där den är hel. Har fått lite problem me4d den så jag ska renovera toppen och hälla ner en större stressfläkt. Men så fort den är klar så kan jag lägga upp lite bilder.
          Uno turbo ie 88 röd
          Uno turbo ie 91 svart (död)

          Comment


          • #6
            Brukar ni träffas tillsammans med Alfa Romeo och anordna banträffar?

            Jag är hemskt sugen att köra på bana, har aldrig gjort det.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Nordisk Lanciaträff

              Eftersom det även frågades efter andra italienska träffar så kan jag väl posta att Svenska Lanciaklubben arrangerar en nordisk lanciaträff i Lidköping 11-12 juni. Ni som bor i närheten får ju ett utmärkt tillfälle att kika lite på systermärket.

              http://forum.svenskalanciaklubben.co...topic.php?t=30
              Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II -94 Blu Lord

              Comment


              • #8
                Trodde nästan det var din bil i senaste Automobil, men nu ser jag att du har beige inredning o inte svart.. Men den såg fin ut den oxå (Automobil-Evon)?

                Apropå banträffar med Alfaklubbar - det brukar inte vara smärtfritt, en Fiat ses inte med blida ögon av vissa. Såå.. däremot dyker det ibland upp andra ban-chanser här, ska posta när jag vet nåt iaf.

                Har inte Lanciaklubben banträffar? Det vore nåt att hälsa på..?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by per
                  Trodde nästan det var din bil i senaste Automobil, men nu ser jag att du har beige inredning o inte svart.. Men den såg fin ut den oxå (Automobil-Evon)?

                  Apropå banträffar med Alfaklubbar - det brukar inte vara smärtfritt, en Fiat ses inte med blida ögon av vissa. Såå.. däremot dyker det ibland upp andra ban-chanser här, ska posta när jag vet nåt iaf.

                  Har inte Lanciaklubben banträffar? Det vore nåt att hälsa på..?
                  Nej, Automobil-Evon tillhör Stefan som sitter i Svenska Lanciaklubbens styrelse (tror jag). Den är nästan lika fin som min! ;-)

                  Lanciaklubben arrangerar inga banträffar utan hakar på när alfaklubben har banträffar. Däremot anordnar dom lite sammankomster av lite lugnare karaktär då och då.

                  Jag trodde inte att alfaklubben hade några invändningar mot fiatbilar på banträffarna. Har dom det? Vid tidigare träffar har jag i alla fall sett ett antal andra märken susa omkring, somliga av icke-italienskt ursprung. Det är möjligt att det finns vissa fanatiska alfakillar som ogillar allt som saknar en trekantig grill, men jag tror att det generellt finns en ganska rymlig kravspecifikation av vilka bilar som får köra. Boka i god tid så ska det nog gå bra.
                  Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II -94 Blu Lord

                  Comment


                  • #10
                    Trust me, när det gäller stora klubben o inte typ AlfaPower, är det rätt snobbigt.. Men det skiljer lite mellan vilken avdelning som bokar träffen, nord, syd, väst eller öst. Är det öst kan man bara glömma att haka på, där bestämmer Åke o gänget.
                    Lustigt nog verkar Lancia helt OK.. Och när man sen ser bilder från träffen finns ofta både Nissan o Porsche med..
                    Men Fiatar är bannlysta.
                    Det är nog tuffare för Alfistos att bli ifrånkörda av Uno Turbos etc. än Porsche 911r eller Delta Integrale, helt enkelt.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Barnsligt!

                      att det skall hållas på så där.. de borde ta och växa upp på alfa klubben, hålla på så där funkar ju inte i längden tycker man?
                      En annan gillar allt från den italienska bilvärlden dock Fiat mest så klart, men men..

                      Utan Fiat som betalade så hade de väl inga bilar att åka i ;-)

                      /HH

                      Comment


                      • #12
                        Exakt.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment

                        Working...
                        X