Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 20v turbo cupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 20v turbo cupé

    Hej!!
    Jag har ingen fiat, men är j-vligt sugen på en 20v turbo cupé.

    Nu har jag en fråga till er alla fiat experter.
    Vad är det jag skall tänka på när jag köper en 20v turbo??

    Rost??
    Motor??
    Växellåda??
    Hörde att 16v motorerna håller bättre är detta sant??

    Jag allt som kan var nyttigt att veta innan man köper ett eget ex.

    Tack för mig

  • #2
    Originally posted by Mäkinen på Lazzat.nu
    Det finns de som kan mer om den bilen än jag, men de har säkert börjat festa nu.
    Det jag lärt mig av tidigare diskussioner om den vackra kärran är att 20V-maskinen har en tendens att rasa efter 12 000 mil eller så. Innan dess har man ett kamremsbyte som kräver att motorn ska ur (runt 8000 nånstans).

    Rekommendationen brukar vara att köpa en 16V istället. Då den har samma maskin som exempelvis Lancia Delta Integrale så är den att betrakta som skottsäker.

    Väghållningsmässigt är det tydligen så bra det går att få en framhjulsdriven bil.
    Om du håller dig till tåls några dagar lär du få många synpunkter på de bilarna.
    20V motorn är ingen trygg framtid! :-(
    Som Mäkinen skriver så har den ingen bra total ekonomi... :-(
    Men motorn är för övrigt rätt trevlig och har en mysig karaktär...
    Coupén har en tendens till att rosta men det är på dom synliga stälena så som skärmkanter och dörar...
    växellåderna tål mycket stryk! :-)
    Väghålningen är även den som Mäkinen säger så bra som en framhjulsdriven bil nånsin kan bli!
    Bilen är bygd på den mycket bra Tipo platan och Coupé chassit är väldigt styft!
    En bra och trevlig bil om man bortser från 20V motorn då! ;-)
    Ha det bra och lycka till med köpet...
    M.V.H Jimmy Särås (du får ringa mig om du vill 070-6738895)
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Kamremsbyte är oavsett 16v eller 20v modellen idag vid 8000mil. Tidigare var det 12000mil. Enligt aktoriserad Fiat verkstad är 8000mil lågt satt (förmodligen för att dom inte törs annat ) men man bör inte ha några problem med kamremmen tills dess om man tar hand om bilen. Priset landar runt 12000-13000kr för 20v, då ingår visserligen en massa andra saker förutom kamremsbytet. Man räknar tydligen med minst 11 timmar för att bara byta kamremmen. 16v är billigare men fortfarande kostar det mycket.

      >Det jag lärt mig av tidigare diskussioner om den vackra >kärran är att 20V-maskinen har en tendens att rasa >efter 12 000 mil eller så.
      Vad grundar man ett sånt uttalande på ? Vore intressant att höra hur en motor som är servad och skött bara "rasar" av sig själv efter 12000mil...

      >Rekommendationen brukar vara att köpa en 16V >istället. Då den har samma maskin som exempelvis >Lancia Delta Integrale så är den att betrakta som >skottsäker.
      Här går ju åsikterna isär en del, det mesta jag sett tyder på att det skulle vara tvärt om.

      "Coupes are generally quite reliable but the front wishbones on both versions soon need attention. Cambelts have been known to snap on the 16v so look carefully at a service history or if in doubt get the belt changed early. When changing the cambelt on the 20v, it is a good idea to have the cambelt tensioner bearing and the water pump replaced as a matter of course, since the official cam belt change involves an expensive engine-out job."

      "Despite failing while cruising at 70mph, damage was limited to bent valves (4 inlet and 4 exhaust) - no head or piston damage. At £38 for an exhaust valve clearly Fiat has put some significant engineering into the development of this critical component...... shame they didn't do the same with the cam belt.
      I would be interested to hear from other 16V owners who have suffered early cam belt failures (I note Guy P suffered the same but under warranty)."


      Klart är ju iaf att kamremmen är en sur sak, svindyrt att fixa och ett problem oavsett modell. Närmar sig bilen det får man ta kostnaden, pruta eller leta vidare efter ett annat ex.


      Mvh Mattias
      Fiat Coupe 20v Turbo -00

      Comment


      • #4
        Det är "viss" skillnad i pris på kemremsbyte för 16V resp 20V. Den billigaste aukt.verkstaden jag hittade skulle ha ynka 1800:- för kamaxelrem, balansaxelrem och arbete (16V).
        /B
        Stilo & GSXR1000 Race

        Comment


        • #5
          Originally posted by Materik
          Kamremsbyte är oavsett 16v eller 20v modellen idag vid 8000mil. Tidigare var det 12000mil. Enligt aktoriserad Fiat verkstad är 8000mil lågt satt (förmodligen för att dom inte törs annat ) men man bör inte ha några problem med kamremmen tills dess om man tar hand om bilen. Priset landar runt 12000-13000kr för 20v, då ingår visserligen en massa andra saker förutom kamremsbytet. Man räknar tydligen med minst 11 timmar för att bara byta kamremmen. 16v är billigare men fortfarande kostar det mycket.

          >Det jag lärt mig av tidigare diskussioner om den vackra >kärran är att 20V-maskinen har en tendens att rasa >efter 12 000 mil eller så.
          Vad grundar man ett sånt uttalande på ? Vore intressant att höra hur en motor som är servad och skött bara "rasar" av sig själv efter 12000mil...

          >Rekommendationen brukar vara att köpa en 16V >istället. Då den har samma maskin som exempelvis >Lancia Delta Integrale så är den att betrakta som >skottsäker.
          Här går ju åsikterna isär en del, det mesta jag sett tyder på att det skulle vara tvärt om.

          "Coupes are generally quite reliable but the front wishbones on both versions soon need attention. Cambelts have been known to snap on the 16v so look carefully at a service history or if in doubt get the belt changed early. When changing the cambelt on the 20v, it is a good idea to have the cambelt tensioner bearing and the water pump replaced as a matter of course, since the official cam belt change involves an expensive engine-out job."

          "Despite failing while cruising at 70mph, damage was limited to bent valves (4 inlet and 4 exhaust) - no head or piston damage. At £38 for an exhaust valve clearly Fiat has put some significant engineering into the development of this critical component...... shame they didn't do the same with the cam belt.
          I would be interested to hear from other 16V owners who have suffered early cam belt failures (I note Guy P suffered the same but under warranty)."


          Klart är ju iaf att kamremmen är en sur sak, svindyrt att fixa och ett problem oavsett modell. Närmar sig bilen det får man ta kostnaden, pruta eller leta vidare efter ett annat ex.


          Mvh Mattias
          Nu är det så att Mäkinen inte kan svara här då han inte är en användare på SFK...
          Men det var vad han och jag skrev på Lazzat till muffen_1 men för att vara säcker på att muffen_1 skulle se det så svarade jag på båda ställena. (därav att jag quta Mäkinen)

          Varför 20V motorn rasar är på grund av att 20V motorn har för tunt gods på 1:a cylindern... :-(
          *det suger*
          Men 20V motorn är dålig!
          Har en 20V Bravo (utan turbo) HGT och den har jag fåt renoovera följjande på:
          Kamremen gick av vid 8150mil renovering och utan bil i 3 månader och en faktura på mycket pengar! :-(
          Efter det så kördes bilen till 12070 mil och då gick staken genom blocket och eftersom ingen motorförsäkring finns (dom gäller bara till 10,000mil) så blev det riktigt dyrt! :-(
          Kostade mig en beg motor från norrland (som satt i en Marea som Fiat haft som test bil -98 i jokasjärvi eller nåt efter testen så skrotade dom den) den kostade skjortan (18,500:- och sendan så bytes visa pakningar ut (ventilskåpspakningar och lite annat sedan fick man byga om en del för att få -98 motorn att passa i en -96 men det fick jag ta) och då menar jag en dyr skjorta!
          (närmare 55,000 om jag mins rätt).
          Så om du säger till mig att 20V är bra så vet du inte vad du pratar om!
          Det är en trevlig motor men drift säcker som en DAF eler trasbant!
          Fiat/Lancias sämsta skit nånsin!!!!
          Att det sedan finns listor på hur må¨nga 20V motorer som rasat i Europa gör saken inte sämre finns tydligen folk som stämt Fiat S.P.A för att dom säljer en motor som inte klarar en normal livcirkel upp till 20,000 mil...
          Men sedan finns det bilar som går upp till 18,500 mil utan problem...

          Kan tala om att för 3 veckor sedan såg jag en Fiat Coupé 2,0 20V turbo -99 med 7,800mil på mätaren vad hade hänt jo hans vevstacke tittade ut!
          Den bilen var svensksåld och fullservad!
          Mycket pedantisk person ska tilägas!
          Nu tog försäkringsbolaget det men vad betyder det!?
          Jo att alla 20V Turbo och 20V uttan Turbo kommer att gå upp i försäkring precis som vissa Alfa och Ford gjorde på 80-talet för att det var för mycket motor problem med dom...
          Så bli inte ireterade om premien blir höjd!
          Det beror bara på att dom jävla skit motorerna rasar! :-(

          En arg och ireterad Särås som för en gång skul vill få folk att förstå att det inte var 20V Turbon som bromsades in i Genesrekord bok som världens efekt starkaste 4-cylindriga motor!
          Det var 16V Turbon (dok med 2 turbo och en kompresor!) men fort farande 2,0 liter och det ger respekt!
          Varför kom aldrig Lancia tillbaka i rally skogarna?
          Det var inte för att Fiat inte gav dom pengar det kan jag lova!
          Dom konstruerade 20V motorn och Lancia fick den inte att hålla så Fiat gav upp och på den vägen är det idag!
          Vart hamnade motorn???
          Jo i Fiat Coupé!
          En av världens underbarate framhjulsdrivna bilar!
          Men tyvär så är inte 20V en bra motor...
          Har den senaste tiden pratat med Fiat Å-f och Fiat Verkstäder varpå alla säger att en Fiat Coupé 20V får man kalla fråsan av.

          Har desutom sett på internet annonser på 20V Turbo bilar som det står rasad motor i annonsen både i sverge och i tyskland...
          Men hur som helst så sluta haka på Mäkinen...
          /Jimmy Särås
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #6
            >Så om du säger till mig att 20V är bra så vet du inte >vad du pratar om!

            Jag har inte sagt nånting, jag vet inte vilken motor som är bäst eller sämst. Jag läser, hör mig för och bildar mig en uppfattning. Jag hoppas ju dock och tror fortfarande att motorn är bättre än det du beskriver. Vem Mäkinen är vet jag inte heller. Åsikterna går som sagt isär och bör göra det också, speciellt i ett forum där tanken ju är att alla ska få diskutera och ge sin syn på saken. Vore väldigt trist annars... Fast webmastern kan väl alltid ryta till med sista ordet, eller ?

            / M
            Fiat Coupe 20v Turbo -00

            Comment


            • #7
              Åhhhhh nej, Gahhhh!!!

              Hmm, Ingen har beklagat sig på detta forum om 20 V T eller 20 V motorn, jo Martin tror jag hade problem med sin kärra men jag vet ej vad felet var.

              Konstigt att det aldrig har dykt upp mer negativt än det har på denna sida. Den enda som skriver ner 20 V är ju du Jimmy.

              Jo Chorus oxå tror han brukar varna om spruckna grenrör på 20 VT men det är det enda han har att invända om.

              Det låter på dig Jimmy som att vi alla 20 VT eller 20 V ägare snart kommer att bli ruinerade.... Hmmm Saida nä just ja hon har ju trillat av pinnen vem vet då..???.

              Det hänger nog mest på ägarna.
              Sen behöver du inte koka för Materiks inlägg det var ganska onödigt.

              Läser mycket i Fyndbörsen och där ser man i var och varannat Nr annonser typ BMW M3 och liknande bilar med texten: Bla Bla Bla Bla BLa Bla Bla .... Bla Bla 18",
              nya däck bla bla bla och slutligen:
              9870 mil motor endast 2870 mil.
              Kul Bil = Smiskad Bil så är det i de flesta fall.
              Tror fortfarande att ägaren har stor betydelse.

              Jimmy tack för senast föresten.

              Vit flagg tack!!!!

              Med glada, vänliga hälsningar en StAcKaRs 20 V T ägare.

              /Pininfarina
              Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

              Comment


              • #8
                Pininfarina - Helt "off topic" men jag passerade faktiskt Borlänge och dina hemtrakter den här veckan på väg mellan Stockholm och Leksand. Tyvärr såg jag ingen Coupe . Ska upp igen till Leksand på midsommar, råkar du vara ute i krokarna vore det skoj att få 5 min och kolla din LE.


                Mvh Mattias
                Fiat Coupe 20v Turbo -00

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mäkinen
                  >Det jag lärt mig av tidigare diskussioner om den vackra >kärran är att 20V-maskinen har en tendens att rasa >efter 12 000 mil eller så.


                  Originally posted by Materik
                  Vad grundar man ett sånt uttalande på ? Vore intressant att höra hur en motor som är servad och skött bara "rasar" av sig själv efter 12000mil...
                  Originally posted by Mäkinen
                  >Rekommendationen brukar vara att köpa en 16V >istället. Då den har samma maskin som exempelvis >Lancia Delta Integrale så är den att betrakta som >skottsäker.
                  Originally posted by Materik
                  Här går ju åsikterna isär en del, det mesta jag sett tyder på att det skulle vara tvärt om.

                  "Coupes are generally quite reliable but the front wishbones on both versions soon need attention. Cambelts have been known to snap on the 16v so look carefully at a service history or if in doubt get the belt changed early. When changing the cambelt on the 20v, it is a good idea to have the cambelt tensioner bearing and the water pump replaced as a matter of course, since the official cam belt change involves an expensive engine-out job."

                  "Despite failing while cruising at 70mph, damage was limited to bent valves (4 inlet and 4 exhaust) - no head or piston damage. At £38 for an exhaust valve clearly Fiat has put some significant engineering into the development of this critical component...... shame they didn't do the same with the cam belt.
                  I would be interested to hear from other 16V owners who have suffered early cam belt failures (I note Guy P suffered the same but under warranty)."


                  Klart är ju iaf att kamremmen är en sur sak, svindyrt att fixa och ett problem oavsett modell. Närmar sig bilen det får man ta kostnaden, pruta eller leta vidare efter ett annat ex.


                  Mvh Mattias
                  Detta är vad jag kan urskilja att du försöker diskutera med en användare som inte finns hos oss...
                  Mäkinen finns på www.lazzat.nu
                  Hur som helst så vill jag be om ursäckt att jag brusade upp...
                  Men jag blev ireterad på det jag läste...
                  För övrigt så bytes min kamrem på min 16V Turbo vid 12500mil och det var inga problem...
                  Men som du säger visst går ägande frågorna isär...
                  Men vad jag förstår är att dom som äger 20V Turbo (det vill säga dom flesta av användarna) inte vågar ärkänna att 16V Turbon är drift säckrare?
                  För visst måste den motor som har 5-cyl vara bätre?
                  Eller? :-)
                  Eller ska man se det som att den motor som förde Lancia ur rally skogarna är bra?
                  Hur som helst 20V Turbo bilarna är tikande bomber...
                  Det är vad jag säger och vi får väll se...
                  Ändast tiden kan tala om vem som har rätt eller hur? :-)
                  Men jag satsar en mycket stor slant på följande:
                  Coupé 20V Turbon blir dyr att försäkra...
                  Coupé 20V Turbon kommer att bli en ekonomisk katastrof för många där ute! :-(
                  Och jorden går inte under för det! ;-)
                  Däremot så satsar jag en slant på att 16V Turbon kommer att fort sätta att stiga! (ja ni läste rätt i dom senaste bilhandlar listorna så ökar 16V turbon medan 20V i stort sett står stil bortset från -98:an)
                  Så det är vad jag har att säga... :-)

                  Materik förlåt!
                  Inte meningen att såra men blev rätt ireterad av vad ja jag har onekligen betalat mäst för att åka 20V här inne! :-(

                  Puss & Kram
                  /Jimmy Särås

                  P.S
                  Originally posted by Pininfarina
                  Läser mycket i Fyndbörsen och där ser man i var och varannat Nr annonser typ BMW M3 och liknande bilar med texten: Bla Bla Bla Bla BLa Bla Bla .... Bla Bla 18",
                  nya däck bla bla bla och slutligen:
                  9870 mil motor endast 2870 mil.
                  Kul Bil = Smiskad Bil så är det i de flesta fall.
                  Tror fortfarande att ägaren har stor betydelse.
                  Jo du har rätt på att BMW är vanligt att hitta rasade ex och att BMW rasar är ingen hemlighet! :-)
                  Så det är skönt att det finns nåt värre än 20V T! ;-)

                  Originally posted by Pininfarina
                  Jimmy tack för senast föresten.
                  Tack själv!
                  /Jimmy


                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    >Materik förlåt!
                    >Inte meningen att såra men blev rätt ireterad av vad >ja jag har onekligen betalat mäst för att åka 20V här >inne! :-(
                    >Puss & Kram

                    Det är lugnt ! Skulle ge dig en kram tillbaka men min flickvän har bestämt sagt att jag inte får kramas med någon annan än henne .


                    Känns iallafall skönt att min egna coupe bara har rullat 2300mil .

                    // Mattias
                    Fiat Coupe 20v Turbo -00

                    Comment


                    • #11
                      Fast orsaken till att Lancia slutade tävla var nog mest att hela bilen var gammal och inte så representativ heller, för Fiats dåvarande nya flotta av modeller. Sen hade den ju redan vunnit en massa, sen 6-7 år tillbaka.
                      Vad jag vet var det aldrig fråga om att montera femman i Integralen, den skulle förmodligen aldrig fått plats då Deltans bottenplatta var densamma som Ritmons...
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Hmmm, bara en liten fundering.....

                        Jimmy ta detta som ett skämt!!!!
                        Men det är inte så att du ska sälja din 16V Turbo för i så fall spricker dina inlägg rejält fett.

                        Martin vad var det som strulade med din 20VT förut när du skrev ditt inlägg.???

                        Måste slå ett slag för 20 V T Coupéerna iallafall.
                        Tokletade efter en fin Fiat Coupé innan jag hittade min och måste säga att interiör mässigt så känns 20 VT 97- mer ihop skruvad och gedigen än 16 VT bilarna.
                        Jag och min goda vän Uno Turbo Henrik var kollade på en hel del Coupéer runt om i Sverige och jag vet att han instämmer.
                        Något possitivt måste sägas om 20 VT bilarna iallafall. Har åkt snart 2000 mil med min och inte ett enda fel har uppträtt, jo lyktinställningen har spökat men det var bara att köra några gånger så var det löst.
                        Felet uppträdde efter att bilen stått avställd.


                        Mvh Henrik
                        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hmmm, bara en liten fundering.....

                          Originally posted by Pininfarina
                          Jimmy ta detta som ett skämt!!!!
                          Men det är inte så att du ska sälja din 16V Turbo för i så fall spricker dina inlägg rejält fett.

                          Martin vad var det som strulade med din 20VT förut när du skrev ditt inlägg.???

                          Måste slå ett slag för 20 V T Coupéerna iallafall.
                          Tokletade efter en fin Fiat Coupé innan jag hittade min och måste säga att interiör mässigt så känns 20 VT 97- mer ihop skruvad och gedigen än 16 VT bilarna.
                          Jag och min goda vän Uno Turbo Henrik var kollade på en hel del Coupéer runt om i Sverige och jag vet att han instämmer.
                          Något possitivt måste sägas om 20 VT bilarna iallafall. Har åkt snart 2000 mil med min och inte ett enda fel har uppträtt, jo lyktinställningen har spökat men det var bara att köra några gånger så var det löst.
                          Felet uppträdde efter att bilen stått avställd.


                          Mvh Henrik
                          Henrik jag har sveriges näst dyraste Coupé och med det i eftertanke så är det ingen risk att jag säljer bilen med vinst!
                          Har idag betalat mer än 300,000:- för bilen och då inkluderar det inte köpet av bilen!
                          Så mycket pengar är det!
                          Har sagt till Karin (min flicka) att den bilen ska vi aldrig sälja den ska vi ha kvar som mine för det var i den bilen vi blev tilsamans osv... :-)
                          Samt att jag har så många minen med bilen så att sälja den är att sälja sin krop och det gör inte jag!
                          Så min Coupé lär vara min Coupé resten av mitt liv! :-)
                          Däremot så vet jag att du vill bli av med din så nu spriker din teori! *asg*

                          Eller?


                          Originally posted by per
                          Fast orsaken till att Lancia slutade tävla var nog mest att hela bilen var gammal och inte så representativ heller, för Fiats dåvarande nya flotta av modeller. Sen hade den ju redan vunnit en massa, sen 6-7 år tillbaka.
                          Vad jag vet var det aldrig fråga om att montera femman i Integralen, den skulle förmodligen aldrig fått plats då Deltans bottenplatta var densamma som Ritmons...
                          Det var aldrig aktuelt med 20V i rally deltan!
                          Men det kom ett nytt Lancia program och det var med det som Fiat/Lancia ville marknads föra i rally världen allt detta enligt boken: "Lancia en rally religon" (sigerad av Juha K!) översat från engelska...
                          Där går dom in djupt i Lancias rally satsningar osv...
                          Även där sågar dom 20V motorn!
                          Dom påstår att det var den som förstörde allt för Lancia och hade dom bara fortsat att utvekla 16V så hade Lancia vunnit några tittlar på 90-talet oxå! :-(

                          Men men...

                          Hur som helst så har 20V en mysigare sång ur avgas röret, mer kvalitet på bilen (hur den är ihop skruvad) bätre kvalitet på inredning samt enligt vissa en snygare instrument! :-)
                          Det instämmer jag på!
                          Men motorn? :-)

                          Så enligt mig lyft ner en 16V i en 20V karos då har du den perfekta Coupén! *asg*
                          Samt montera 4-wd när vi ändå håller på! *ler*

                          Ha det!
                          /Jimmy
                          mvh Jimmy Särås

                          0736-996 993

                          Comment


                          • #14
                            Re: Re: Hmmm, bara en liten fundering.....

                            Originally posted by Särås

                            Samt att jag har så många minen med bilen så att sälja den är att sälja sin krop och det gör inte jag!
                            Så du har alltså kört med bilen, eller är minnena från garaget ;-)

                            Coupén är trevlig oavsett motor!!!!

                            /B
                            Stilo & GSXR1000 Race

                            Comment


                            • #15
                              Re: Re: Re: Hmmm, bara en liten fundering.....

                              Originally posted by Anell


                              Så du har alltså kört med bilen, eller är minnena från garaget ;-)

                              Coupén är trevlig oavsett motor!!!!

                              /B
                              Din jävel! *asg*

                              Jo jag körde mycket med den första sommaren jag hade den...
                              Tror att den hade gott ca: 14700mil när jag köpte den nu har den gott 16200mil...
                              Så det har blivit mer än 1000 mil i käran! :-)
                              Men förra året blev det bara 220mil totalt! :-(
                              Och i år lär det heller inte bli så mycket tänkte köra till Knutstorp med bilen och häm sen får den nog stå...
                              Som sagt jag har fler bilar än den!
                              Har man en Alfa 156 V6, Fiat Bravo HGT & två Fiat Uno Turbo (-89 & -90) så har man inga behov av att ha Coupén som bruks bil...
                              Det blir mäst 156an och Bravon...
                              Dom andra är och förblir leksaker...
                              Skulle för övrigt vilja köpa tillbaka min gamlla Tipo 2,0 16V och montera en Turbo motor i den! :-)
                              Men det får vänta till alla projekt är klara (det vill säga aldrig) just nu så ska Coupén färdig ställas (ett alurör och lite montering runt det röret, samt en hjulinstälning och byta däck till Toyo Proxes), Bravon ska renoveras färdigt (bilen har precis hel lackerats och nya Bilstein stötdämpare ska monteras och ett nytt supersprint system ska på samt nytt billjud ska i bilen), Uno -90:an som är en hel renovering måste bli färdig (motorn är färdig räknar med 170hk, rost lagningen är färdig lika så all plåt renovering, nu ska den bara lackeras och fixa väghålning, avgassystem, iteriör, brommsar, fälgar & däck, solfilm på rutorna och en massa andra grejer, Uno Turbo -89:an ska plokas i hop maskinelt och sedan utt på stripen där den färdig instäld bör klara en låg 13 sekunders repa...
                              Då var det bara Alfa 156:an kvar... :-)
                              Den ska jag montera krängningshämare fram och bak samt ett dubelt 2" eller 2,5" system på samt montera Bilstein stötdämpare bak på och sedan i med multimedia billjud och annat roligt!!!!
                              Sedan kan jag börja titta på Tipon igen! :-))))

                              Så jag har häcken full!

                              Så vilka bilar som blir klara iår?
                              Jo alla! :-)

                              Eller?

                              /Jimmy
                              mvh Jimmy Särås

                              0736-996 993

                              Comment

                              Working...
                              X