Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokning eller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kokning eller?

    Igår var jag äntligen ute o åkte Uno Turbo, allt var frid och fröjd tills jag kom hem, då stannade jag o pratade med en person under ca 2 min sen åkte jag vidare 100 meter o backade upp mot huset. Då jag klev ut såg jag att det hade runnit bra med glykol, BARA under det att jag backade. Öppnade huven fort huven, då var det blött kring expansionskärlet. öppnade locket o det var ett väldigt tryck.

    Vad kan det vara tro? Tempen låg bara lite,lite över 90,fläkten hade inte slagit till heller.. Är de känsliga för kokning i fall den skulle gjort det? Har aldrig varit med om att en Fiat kokat för mig..

    /H

  • #2
    Jaa mitt kärl var ju sprucket, fick byta. Vet en massa andra som oxå gjort det. (Jens tror jag) Jag trodde det var kokning/jobbigt läck/allt möjligt - innan jag fick systemet provtryckt: en spricka som inte syntes i exp.kärlet!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Min Uno Turbo hade också en spricka i expkärlet. Lagades framgångsrikt med epoxy.
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Jo

        det kan väl vara en spricka möjligen, har ju bytt kärlet på min Uno D.. Då var det en spricka i den där runda ingjutningen. Hur som helst så har den skött sig några dagar nu! Temp konstant inget läck, nivån lika..? Kanske den bara ville markera;-)

        Var precis och besiktade den, gick perfekt UA, förutom att höger lyse var lite högt, en bagatell. Inte illa för en 15 år gammal bil tycker jag!! Solen skiner Uno Turbon ute, vad mer kan man begära??

        ////H

        Comment


        • #5
          grattis

          Ytterligare en som behöver se över sitt expansionskärl.
          Började med att laga mitt men det vart aldrig tillräckligt bra.
          Köpte ett nytt till ett kanska rimligt pris hos en Fiat Återförsäljare.
          Vem har sagt att orginal delar e dyrt??
          Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
          /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
          Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
          Lancia Delta Integrale(race)
          Uno Turbo(race)

          Comment


          • #6
            Hade samma problem på min också :-)
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #7
              Re: Jo

              Originally posted by Henrik
              Solen skiner Uno Turbon ute, vad mer kan man begära??

              ////H
              Låter njutbart!!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X